  • 21. Data: 2022-08-19 02:56:48
    Temat: Re: Obudowy - drukowanie 3D
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 8/18/22 18:00, Robert Wańkowski wrote:

    > ale meble to jak najbardziej, włącznie z plikiem do CNC.

    Do mebli, projektów architektonicznych nadaje się świetnie. I najlepiej
    się do tego ograniczyć. Projekt mechaniczny (jak n.p. obudowa) też da
    się zrobić, ale po co się męczyć?

    > Nie nadal jest jak było, ale po latach praktyki już wiem jak rysować,
    > aby nie było problemów.

    Ja mogłem obudzony w środku nocy machnąć skomplikowany projekt. Ale
    jakbym miał coś w nim zmienić, to chyba bym wolał narysować od nowa.
    To jest największa zaleta projektowania parametrycznego ze sporo można
    zdefiniować przez zapis w arkuszu, i w razie potrzeby zmienić jedną
    komórkę, a projekt przeliczy się automatycznie.

    > Jeżeli chcemy modelować organiczne kształty, to SU tego nie wspiera.
    > Ale obudowa, nawet fantazyjna, to nie problem.

    Jasne, robiłem takie. Ale teraz by mi się nie chciało kombinować.

    > Tak jest wersja dla hobbystów, ale nie można instalować plugin'ów, a one
    > sprawiają, że dla mnie praca z SU to przyjemność.

    Może. Ja przestałem się interesować sketchupem kiedy wycofali się ze
    sprzedaży licencji stałych.

    > FreeCad jest poklejony z modułów, jak dla mnie zbyt techniczny.
    > Powiązania wymiarów z geometrią i zależności, często to się sypie i nie
    > będąc w tym biegłym zniechęca.

    Jeśli mówisz o TNP to jest to główny powód dla którego niechętnie
    polecam FreeCADa. Ale mam nadzieje ze to wkrótce się zmieni. Przejście
    na wersję Realthundera całkowicie zmieniło poje podejście do pakietu.
    Co do modułowości - to jest dla mnie jedna z największych zalet. Ma się
    na widoku tylko narzędzia związane z obecną operacją, reszta jest
    dostępna po zmianie workbenchu. Dzięki temu tez możliwe jest dodawanie
    nowych możliwości, n.p. mogę dodać Sheet Metal Workbench.

    Z mniej przyjemnych aspektów modułowości FreeCADa należy wymienić to, że
    obecnie w użyciu są dwa różne systemy opisu modelu. Nowy jest
    wykorzystywany w Part Design, stary przez Part i przyległości. Daje się
    używać ich razem, ale trzeba wiedzieć co się robi.
    Bardzo dużo da się tez zrobić z samym Part Design, i wtedy nie ma problemu.
    Mam nadzieję że kiedyś to będzie ujednolicone.

    A jeśli chodzi o sypanie, to Sketchup potrafił rozjechać jeden koniec
    linii o dosłownie mikrometry, nijak nie dawało się takiego błędu
    poprawić. Było to widoczne tylko przy maksymalnym zoomie, i trzeba było
    taką linie skasować i narysować ponownie. Niby niewiele, a robiło dziurę
    w bryle i potrafiło dobrze namieszać w projekcie. Bez pluginu
    wyszukującego defekty w bryłach nigdy bym takich cyrków nie znalazł.
    A ile się przez to nakląłem...

    > Onshape? Dla hobbysty? W naszych warunkach chyba dużo 7 kzł/rok.

    Pod tabelką z cenami, na samym dole strony jest link do darmowego
    "Public Plan" adresowany do Hobbyists & Makers. Też działa w przeglądarce.

    Jacek.

  • 22. Data: 2022-08-20 00:22:02
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To zależy jak bardzo mechanicznego. Do obudów jak znalazł.

    Proszę cię... Sketchup leży tak daleko od programów do mechaniki a'la
    Solid czy Inventor jak się tylko da.

    To zupełnie inna filozofia. Używałem Śketchupa do renderów
    architektonicznych - tak był OK.
    Ale robienie w nim obudowy, gdzie najlepiej się sprawdza projektowanie
    parametryczne jak w Solidzie na przykład - to droga przez mękę.

    Idąc za twoim poglądem można też robić obudowy w Blenderze czy Maya.
    Tylko po jaką cholerę się męczyć ? :)

  • 23. Data: 2022-08-20 10:34:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-20 o 00:22, sundayman pisze:

    > Proszę cię... Sketchup leży tak daleko od programów do mechaniki a'la
    > Solid czy Inventor jak się tylko da.

    Dlatego na początku napisałem o Freecad'zie
    To który polecisz darmowy do wydruku obudowy?
    Coby ktoś kto nigdy z tym nie miał styczności nie zniechęcił się.
    Do FreeCad'a trzeba mieć cierpliwość na początku, bo w oczywistych
    sytuacjach kaprysi.
    Ja znam tylko SU, którego się włączy i narysuje bez większych problemów.

    Robert

  • 24. Data: 2022-08-20 17:29:07
    Od: Jacek Radzikowski <j...@g...com>

    On Saturday, August 20, 2022 at 4:34:00 AM UTC-4, r...@g...com wrote:

    > Dlatego na początku napisałem o Freecad'zie
    > To który polecisz darmowy do wydruku obudowy?

    Pisałem wcześniej o OnShape. Styl projektowania którego tam sie nauczysz możesz
    przenieść do innych pakietów parametrycznych.

    > Do FreeCad'a trzeba mieć cierpliwość na początku, bo w oczywistych
    > sytuacjach kaprysi.

    Mi przekonanie się do FreeCADa zajęło długo. Ale ciesze się ze w końcu to zrobiłem.

    > Ja znam tylko SU, którego się włączy i narysuje bez większych problemów.

    "Dla człowieka, który ma tylko młotek, każdy problem wygląda jak gwóźdź"
    Dla Ciebie SU może być OK, ale Stachu prosił o polecenie czegoś do zaprojektowania
    obudowy wartego nauczenia. A SU nie nie jest wart polecenia do takiej roboty.

    Jacek.

  • 25. Data: 2022-08-22 16:09:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-20 o 17:29, Jacek Radzikowski pisze:
    > Pisałem wcześniej o OnShape.

    Już dwa razy próbowałem pobrać, ale ignorują mnie.
    "Thank you, check your email to activate your account."

    Robert

  • 26. Data: 2022-08-22 17:15:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To który polecisz darmowy do wydruku obudowy?
    > Coby ktoś kto nigdy z tym nie miał styczności nie zniechęcił się.
    > Do FreeCad'a trzeba mieć cierpliwość na początku, bo w oczywistych
    > sytuacjach kaprysi.

    pisałem już - Fusion 360. Mimo, że głównie robię w Solidzie, to czasem
    sięgam po Fusion.

    https://www.youtube.com/watch?v=E0NVC8xhf3I

    No i DesignSpark Mechanical. Ten przecież jest w sumie dedykowany do
    takich właśnie celów jak projektowanie dla elektroniki.
    Ja sam go nie używałem dużo, ale kolega na nim jedzie - i robi do
    elektroniki wszystko. I wychodzi mu świetnie.

    https://www.youtube.com/watch?v=ywCLz4_5B0Y

  • 27. Data: 2022-08-22 20:10:17
    Od: Jacek Radzikowski <j...@g...com>

    On Monday, August 22, 2022 at 10:10:04 AM UTC-4, r...@g...com wrote:

    > Już dwa razy próbowałem pobrać, ale ignorują mnie.
    > "Thank you, check your email to activate your account."

    Chyba Cię nie lubią. Z ciekawości założyłem konto, email przyszedł sekundę po
    klepnięciu przycisku na formularzu. Od wejścia na formularz rejestracyjny do
    działającego CADa minęła mniej niż minuta.
    BTW. nic sie nie pobiera, wszystko działą w przeglądarce.

    Jacek.

  • 28. Data: 2022-08-24 11:14:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-22 o 20:10, Jacek Radzikowski pisze:
    > Chyba Cię nie lubią.

    Wysłałem ponownie z innego adresu i dodałem prefix do numeru telefonu.
    Działa.

    Robert