  • 1. Data: 2022-08-12 16:39:39
    Temat: ToF camera
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Czyli Time of Flight w kamerze.

    Wychodzi na to, ze przespalem kolejną rewolucje,
    a iphone jest w stanie odebrac nanosekundowe impulsy swiatla,
    i kamera moze tez zmierzyc odleglosc do obiektu

    https://www.youtube.com/watch?v=6wxCubFExsE

    https://www.patentlyapple.com/2020/10/apple-advances
    -their-next-gen-time-of-flight-tof-camera-for-idevic
    es-providing-superior-3d-modeling-for-face-id-and-mo
    re.html

    W sumie, to w czasach GHz zegarow w prockach nie powinno mnie to
    dziwic.

    Hm, co jest zrodlem swiatla? dioda laserowa, zwykla podczerwona?
    Bo chyba nie biała z luminoforem?

    J.

  • 2. Data: 2022-08-13 20:09:34
    Temat: Re: ToF camera
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-08-12 o 16:39, J.F pisze:

    W ajfonie to nie jest ToF tylko to co w Kinect :

    https://www.extremetech.com/mobile/255771-apple-ipho
    ne-x-truedepth-camera-works

    A do ToF nie są potrzebne gigaherce. Tam nie musi być "licznik"
    zliczający czas - mierzy się fazę sygnałów.

  • 3. Data: 2022-08-13 21:14:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-13 o 20:09, sundayman pisze:
    > W ajfonie to nie jest ToF tylko to co w Kinect :
    >
    > https://www.extremetech.com/mobile/255771-apple-ipho
    ne-x-truedepth-camera-works

    Ale tu chodzi o kamerę tylną.
    Co do przedniej jest jasność, nie ma pomiaru czasu czy przesunięcia
    fazowego.

    Robert

  • 4. Data: 2022-08-13 21:16:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-13 o 20:09, sundayman pisze:
    > W ajfonie to nie jest ToF tylko to co w Kinect
    https://www.pocket-lint.com/phones/news/147024-what-
    is-a-time-of-flight-camera-and-which-phones-have-it

    Robert