    From: "Jasio" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Olej Transalp
    Date: Mon, 6 Apr 2009 09:06:26 +0100

    Użytkownik "Scyzoryk" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:49d9b220$0$29456$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Mam teraz zalany silnik takim olejem (przez poprzedniego właściciela)
    >
    > http://www.skuterykrakow.pl/agip-15w50-p-2070.html
    >
    > nie moge znalezc o nim za duzo informacji. Moze ktos go zna?? To jest
    > półsyntetyk??

    Wpisałem "agip tec 15w50" i jeden z pierwszych wyników:

    http://www.niewiadow.strefa.pl/sklep/index.php?produ
    cts=product&prod_id=561&PHPSESSID=cabc5f488a7e8e23ee
    27a67d02e9e2e0

    "Półsyntetyczny olej przygotowany dla silników czterosuwowych z zaworami
    najnowszej generacji. Ten najwyższej jakości produkt jest opracowany
    specjalnie, by wyjść naprzeciw osiągnięciom na wysokim poziomie technicznym.
    Dzięki swojemu wyjątkowemu składowi, jest w stanie znieść największe
    obciążenia, którym są poddawane silniki motocykli sportowych.
    Specyfikacja:

    API GL4; MB 235.1; MIL-L -2105 level; MAN 341; ZF TE-ML 02,08, 17A
    Cechy:

    * Lepkość 40o C [mm/s]: 128,0
    * Lepkość 100o C [mm/s]: 17,6
    * Wsk. lepkości: 150
    * Temp. zapłonu [o C]: 230
    * Temp. płynięcia[o C]: -33
    * Gęstość 15o C [kg/m]: 875

    AGIP - założony został w 1926 roku, jest dziś jedną z marek koncernu
    energetycznego ENI, zajmującego się głównie wydobyciem gazu ziemnego,
    produkcją energii elektrycznej, oraz wydobyciem, przetwarzaniem i
    dystrybucją ropy naftowej. Ta ostatnia część daje ENI piątą lokatę wśród
    największych światowych koncernów petrochemicznych na świecie. Akcje
    koncernu Eni notowane są na giełdach w Mediolanie oraz Nowym Jorku

    * Rafineryjna część AGIPA zasłużenie cieszy się opinią jednej z
    najbardziej innowacyjnych firm w tym sektorze. To właśnie AGIP stworzył
    pierwszy na świecie olej półsyntetyczny.
    * Produkty AGIP mają aprobaty wszystkich wiodących koncernów
    motoryzacyjnych, producentów maszyn przemysłowych, jak również wojskowe
    aprobaty NATO
    * Od 2003 roku wyłącznym przedstawicielem Agip na terenie Polski jest
    firma BP Techem SA. Wszystkie dystrybuowane produkty są oryginalne -
    wyprodukowane w rafineriach Agipa we Włoszech i w Holandii, tam na miejscu
    są rozlewane i plombowane, by w takim stanie trafić do polskiego klienta,
    tak aby miał on pewność, iż otrzymuje produkt najwyższej jakości - oleje i
    smary AGIP produkowane są bowiem z utrzymaniem wysokich norm, wyłącznie z
    wysokogatunkowej ropy naftowej pochodzącej z Morza Północnego i Zatoki
    Perskiej.

    Źródło: Opracowanie sklepu Netcar na podstawie materiałów producenta"

    Koniec cytatu.
    "Olej wyprodukowany z wysokogatunkowej ropy naftowej z Morza Północnego i
    Zatoki Perskiej" - nawet tego się można dowiedzieć, jak użyje się googla.

    > Chce przejsc na jakis bardziej typowy olej, nadal półsyntetyk, tylko jaki
    > lepiej 10w40 czy 10w50 ??Skłaniam się do zakupu Midlanda (były Quaker
    > State) chyba że ktoś mi go odradzi z jakiś powodów.

    Jak chcesz typowy to z jakich względów? Dlatego, że można go kupić na
    pobliskiej stacji? To chyba Midland też odpada.

    --
    Jasio
    vfr vx etz