  • 1. Data: 2009-04-06 07:32:55
    Temat: Olej Transalp
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    Mam teraz zalany silnik takim olejem (przez poprzedniego właściciela)

    http://www.skuterykrakow.pl/agip-15w50-p-2070.html

    nie moge znalezc o nim za duzo informacji. Moze ktos go zna?? To jest
    półsyntetyk??

    Chce przejsc na jakis bardziej typowy olej, nadal półsyntetyk, tylko jaki
    lepiej 10w40 czy 10w50 ??Skłaniam się do zakupu Midlanda (były Quaker State)
    chyba że ktoś mi go odradzi z jakiś powodów.

    Z góry dzięki za podpowiedzi.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 2. Data: 2009-04-06 08:06:26
    Temat: Re: Olej Transalp
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Scyzoryk" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://www.skuterykrakow.pl/agip-15w50-p-2070.html
    >
    > nie moge znalezc o nim za duzo informacji. Moze ktos go zna?? To jest

    Wpisałem "agip tec 15w50" i jeden z pierwszych wyników:

    http://www.niewiadow.strefa.pl/sklep/index.php?produ
    cts=product&prod_id=561&PHPSESSID=cabc5f488a7e8e23ee
    27a67d02e9e2e0

    "Półsyntetyczny olej przygotowany dla silników czterosuwowych z zaworami
    najnowszej generacji. Ten najwyższej jakości produkt jest opracowany
    specjalnie, by wyjść naprzeciw osiągnięciom na wysokim poziomie technicznym.
    Dzięki swojemu wyjątkowemu składowi, jest w stanie znieść największe
    obciążenia, którym są poddawane silniki motocykli sportowych.
    Specyfikacja:

    API GL4; MB 235.1; MIL-L -2105 level; MAN 341; ZF TE-ML 02,08, 17A
    Cechy:

    * Lepkość 40o C [mm/s]: 128,0
    * Lepkość 100o C [mm/s]: 17,6
    * Wsk. lepkości: 150
    * Temp. zapłonu [o C]: 230
    * Temp. płynięcia[o C]: -33
    * Gęstość 15o C [kg/m]: 875

    AGIP - założony został w 1926 roku, jest dziś jedną z marek koncernu
    energetycznego ENI, zajmującego się głównie wydobyciem gazu ziemnego,
    produkcją energii elektrycznej, oraz wydobyciem, przetwarzaniem i
    dystrybucją ropy naftowej. Ta ostatnia część daje ENI piątą lokatę wśród
    największych światowych koncernów petrochemicznych na świecie. Akcje
    koncernu Eni notowane są na giełdach w Mediolanie oraz Nowym Jorku

    * Rafineryjna część AGIPA zasłużenie cieszy się opinią jednej z
    najbardziej innowacyjnych firm w tym sektorze. To właśnie AGIP stworzył
    pierwszy na świecie olej półsyntetyczny.
    * Produkty AGIP mają aprobaty wszystkich wiodących koncernów
    motoryzacyjnych, producentów maszyn przemysłowych, jak również wojskowe
    aprobaty NATO
    * Od 2003 roku wyłącznym przedstawicielem Agip na terenie Polski jest
    firma BP Techem SA. Wszystkie dystrybuowane produkty są oryginalne -
    wyprodukowane w rafineriach Agipa we Włoszech i w Holandii, tam na miejscu
    są rozlewane i plombowane, by w takim stanie trafić do polskiego klienta,
    tak aby miał on pewność, iż otrzymuje produkt najwyższej jakości - oleje i
    smary AGIP produkowane są bowiem z utrzymaniem wysokich norm, wyłącznie z
    wysokogatunkowej ropy naftowej pochodzącej z Morza Północnego i Zatoki
    Perskiej.

    Źródło: Opracowanie sklepu Netcar na podstawie materiałów producenta"

    Koniec cytatu.
    "Olej wyprodukowany z wysokogatunkowej ropy naftowej z Morza Północnego i
    Zatoki Perskiej" - nawet tego się można dowiedzieć, jak użyje się googla.

    > Chce przejsc na jakis bardziej typowy olej, nadal półsyntetyk, tylko jaki
    > lepiej 10w40 czy 10w50 ??Skłaniam się do zakupu Midlanda (były Quaker
    > State) chyba że ktoś mi go odradzi z jakiś powodów.

    Jak chcesz typowy to z jakich względów? Dlatego, że można go kupić na
    pobliskiej stacji? To chyba Midland też odpada.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 3. Data: 2009-04-06 08:21:12
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    <ciach>

    dzięki za powyższe

    > Jak chcesz typowy to z jakich względów? Dlatego, że można go kupić na
    > pobliskiej stacji? To chyba Midland też odpada.

    musze kupic olej do środy bo wtedy jestem umówiony w serwisie. Midland jest
    dostępny w moim sklepiku motocyklowym. Wspomnianyego Agipa nie znalazłem w
    żadnym znanym mi sklepie a zamówienie przez net to oczekiwanie 7-14 dni.

    Więc kupować Midlanda czy zdecydowanie lepiej kupic coś bardziej znanego
    (automatycznie droższego) czyli Castrol, Valvoline, Mobil ?? Jakoś strasznie
    nie szukam oszczędności ale jeśli nie widać różnicy po co przepłacać ;)

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 4. Data: 2009-04-06 08:34:40
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > (automatycznie droższego) czyli Castrol, Valvoline, Mobil ?? Jakoś
    > strasznie nie szukam oszczędności ale jeśli nie widać różnicy po co

    http://tinyurl.com/dco4gc

    lub

    http://tinyurl.com/d479pn

    Jako alternatywa