    From: "Przemek" <p...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Olej do silnika / zawartość siarki w oleju napędowym
    Date: Thu, 25 Feb 2010 23:00:12 +0100

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:46e9a3cf-37f8-4884-87db-f631ad4410f0@v25g2000yq
    k.googlegroups.com...
    Witajcie,

    Jak to jest z olejami do silnika (diesla): dlaczego dla paliwa o
    zawartości siarki do 500 instrukcja nakazuje stosowanie normy ACEA A1/
    B1, a dla paliwa o zawartości siarki do 50 ACEA C2? Dlaczego lepszy
    jakościowo olej dla paliwa o mniejszej ilości siarki?

    I drugie pytanie: jako, że teoretycznie obecne paliwa spełniają normy
    ok. 10 jednostek siarki, to czy mogę wlać A1/B1?

    Z tego co pamietam to zwiazki siarki w paliwie byly zle dla srodowiska
    (dlatego zielone oszolomy wywalczyly ich redukcje)
    ale juz nie takie zle dla silnika - olej napedowy mial dzieki nim lepsze
    wlasciwosci smarne (pewnie mialy dzialanie podobne do dwusiarczku molibdenu)
    .
    Oczywiscie zwiazki siarki obecne naturalnie po obrobce rafineryjnej a nie
    kwas siarkowy uzywany do odbarwiania opalu.
    Jakie ma to przelozenie na olej w silniku nie mam pojecia .