-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: "Przemek" <p...@d...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Olej do silnika / zawartość siarki w oleju napędowym
Date: Thu, 25 Feb 2010 23:00:12 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 24
Message-ID: <hm6rtd$32t$1@mx1.internetia.pl>
References: <4...@v...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 178-37-232-41.adsl.inetia.pl
X-Trace: mx1.internetia.pl 1267135213 3165 178.37.232.41 (25 Feb 2010 22:00:13 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 25 Feb 2010 22:00:13 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-EsetScannerBuild: 6655
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259002
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:46e9a3cf-37f8-4884-87db-f631ad4410f0@v25g2000yq
k.googlegroups.com...
Witajcie,
Jak to jest z olejami do silnika (diesla): dlaczego dla paliwa o
zawartości siarki do 500 instrukcja nakazuje stosowanie normy ACEA A1/
B1, a dla paliwa o zawartości siarki do 50 ACEA C2? Dlaczego lepszy
jakościowo olej dla paliwa o mniejszej ilości siarki?
I drugie pytanie: jako, że teoretycznie obecne paliwa spełniają normy
ok. 10 jednostek siarki, to czy mogę wlać A1/B1?
Z tego co pamietam to zwiazki siarki w paliwie byly zle dla srodowiska
(dlatego zielone oszolomy wywalczyly ich redukcje)
ale juz nie takie zle dla silnika - olej napedowy mial dzieki nim lepsze
wlasciwosci smarne (pewnie mialy dzialanie podobne do dwusiarczku molibdenu)
.
Oczywiscie zwiazki siarki obecne naturalnie po obrobce rafineryjnej a nie
kwas siarkowy uzywany do odbarwiania opalu.
Jakie ma to przelozenie na olej w silniku nie mam pojecia .
Następne wpisy z tego wątku
- 25.02.10 23:38 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=