-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.test.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Olej do silnika / zawartość siarki w oleju napędowym
Date: Thu, 25 Feb 2010 23:38:56 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 26
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <6...@n...onet.pl>
References: <4...@v...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1267137536 23155 213.180.130.18 (25 Feb 2010 22:38:56 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 25 Feb 2010 22:38:56 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.51
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100202
Firefox/3.5.8
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259010
[ ukryj nagłówki ]> Witajcie,
>
> Jak to jest z olejami do silnika (diesla): dlaczego dla paliwa o
> zawartości siarki do 500 instrukcja nakazuje stosowanie normy ACEA A1/
> B1, a dla paliwa o zawartości siarki do 50 ACEA C2? Dlaczego lepszy
> jakościowo olej dla paliwa o mniejszej ilości siarki?
>
> I drugie pytanie: jako, że teoretycznie obecne paliwa spełniają normy
> ok. 10 jednostek siarki, to czy mogę wlać A1/B1?
>
> Michał
Jedyna i potwierdzona instrukcja stosowania oleju do diesla mówi że można nalać
każdy olej pod warunkiem że będzie miał zasadowe pH. A wymienić go należy jak pH
osiągnie jakąś konkretną wartość. Idzie o panewki. Od zawsze było wiadomo że w
skład oleju napędowego wchodzi siarka. Olej oprócz smarowania miał również
zobojętniać produkty spalania jakie dostają się do miski olejowej. Materiał
panewek w dieslu nie jest odporny na kwas siarkowy. I przy kwaśnym pH
następowało by rozpuszczanie panewek. Nie byłby to proces w stylu że dzisiaj
panewki są a jutro ich nie ma. Ale powolny, skracający żywotność silnika na
przykład o połowę. Teraz ze względu na to że są paliwa nisko siarkowe problem z
pH oleju silnikowego jest mniejszy. Odbiło się to w instrukcjach obsługi
samochodów. Kiedyś wymiany oleju były co 5 tysięcy, teraz każą wymieniać przy
większych przebiegach.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=