eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpel AmperaRe: Opel Ampera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!d4g2000vbn.goog
    legroups.com!not-for-mail
    From: Czarek Daniluk <c...@c...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opel Ampera
    Date: Mon, 9 Apr 2012 22:24:40 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 28
    Message-ID: <c...@d...googlegroups.com>
    References: <jlu4pu$a02$1@usenet.news.interia.pl> <jlug5l$rv9$1@mx1.internetia.pl>
    <4f82c4d3$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1204091328100.2252@quad>
    <4f82d3f4$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1204091559390.924@quad>
    <4f82f1fa$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <jlv5os$1gq$1@news.task.gda.pl> <jlvjhj$6ou$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77.79.235.235
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1334035481 30723 127.0.0.1 (10 Apr 2012 05:24:41 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Apr 2012 05:24:41 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: d4g2000vbn.googlegroups.com; posting-host=77.79.235.235;
    posting-account=I4ZO3QoAAAA01l0p8Kn5DQyobuawlUun
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20100101
    Firefox/11.0,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443376
    [ ukryj nagłówki ]

    On Apr 9, 11:14 pm, BartekK <s...@d...org> wrote:

    > Ale z samochodem to nie ma prawie nic wspólnego, w aucie dochodzą
    > akumulatory (żeby jeździć bez spalin, jeśli tylko się da, i odzyskiwać
    > do nich energię z hamowania elektrodynamicznego).
    > W lokomotywie po pierwsze - często operuje się mocami bliskimi pełnej, a
    > po drugie jest przełożenie wprost silnik spalinowy > prądnica > silniki
    > elektryczne tylko i wyłącznie z tego powodu, że przy takich
    > mocach/momentach ciężko by było zrobić przekładnię wprost z silnika
    > spalinowego, uzyskać duży moment od zerowej prędkości i przenieść taki
    > napęd na 6 osi napędowych. Po drugie dla silnika spalinowego nie ma
    > szans na płynną zmianę prędkości w tak dużym zakresie, więc potrzebna by
    > była "skrzynia biegów" oraz sprzęgła do niej - co w przypadku takich sił
    > jak w lokomotywie jest nieopłacalne, nawet wielkie auta "wywrotki do
    > kopalni" są też jak lokomotywa "szeregowo spalinowo-elektryczne".

    Są lokomotywy z przekładną całkiem hydrauliczną - poczytaj o Voith
    Maxima czy jakoś tak podobnie :)

    Pozdrawiam !

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: