-
Date: Wed, 18 Aug 2010 10:28:39 +0200
From: PaPi <...@...3>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.11) Gecko/20100711
Thunderbird/3.0.6
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Oplaty za autostrady - mapka
References: <i4dcp5$o3m$1@inews.gazeta.pl>
<4...@4...com>
<4c6a6ca9$1@news.home.net.pl>
<n...@4...com>
<4c6a8aaf$1@news.home.net.pl>
<o...@4...com>
<4c6aa11f$1@news.home.net.pl>
<v...@4...com>
In-Reply-To: <v...@4...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
NNTP-Posting-Host: 89.79.124.117
Message-ID: <4c6b99b7$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1282120119 89.79.124.117 (18 Aug 2010 10:28:39 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 68
X-Authenticated-User: p...@g...home.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2304639
[ ukryj nagłówki ]>> To juz nie Buzek ?
>
> No widac nie, choc jakos zapamietalem ze to on jest sprawca burdelu.
> Nie bylo za niego jakis renegocjacji ?
Widac wybiorczo pamietasz.
Wyborca IV RP ?
>> Nie bylo mowy o sposobie platnosci za autostrady jedynie o tym, ze beda
>> one prywatne.
>
> Nie bylo ? To co - w ciemno mieli biznesmeni inwestowac ?
Koncesje nie okreslaly sposobu platnosci. Okreslaly jedynie,ze
autostrady beda platne.
>> Tyle tylko, ze Ministerstwo Transportu
>> sporzadzilo FALSZYWA prognoze ruchu, na podstawie ktorej wynikalo ze
>> autostrady zwroca sie w ~ 15 lat.
>> Jak przyszlo co to czego okazalo sie, ze rzetelnie sporzadzone prognozy
>> nie zapewnia rentownosci w calym okresie koncesjonowania - czyli w ciagu
>> 30 lat.
>> Dlatego przez kilka lat zupelnie nic sie nie dzialo w Polsce w sprawie
>> wywiazywanie sie z koncesji.
>
> Zaraz - Kulczyk przeciez swoja zrobil. Owszem - moze 2-3 lata zwlekal,
> ale w 2003 pierwszy odcinek byl juz gotowy.
Bo Kulczyka odcinek byl jednym z wyjatkow.
> A tak z ciekawosci - jak sie ma ta prognoza do ruchu z lat 2005-10 ?
> Choc tego wtedy chyba nikt nie mogl przewidziec
Nijak sie nie ma. Owczesne Min.Transportu sporzadzilo prognozy, ktorymi
nikt sie pozniej nie poslugiwal - takie byly wiarygodne.
Co ciekawe az do roku 2005 GDDKiA sporzadzala i zamawiala prognozy tak
jakby w ogole nie powstawala siec autostrad (z perspektywa 30 lat).
Dlatego wynikaly z nich kompletne debilizmy - np. obciazenie wylotu
krajowki DK1 z Gdanska na obciazenie ruchem kategorii KR6, podczas gdy
teraz pomierzony jest na granicy KR3 i KR4.
>>> Mowiac szczerze to uwazam ze ten ruch byl w dobra strone. Skorzystac z
>>> nieruchawosci GTC i zabrac im koncesje. Tylko trzeba bylo staranniej
>>> wykonac - zeby nie przegrac w sadzie.
>> Na jakiej podstawie zabrac ta koncesje ?
>> Wydane w 1997r. dokumenty nie okreslaly terminu oddania autostrad.
>
> Cos by sie pewnie znalazlo, tylko trzeba dobrze poszukac.
> Zawsze tez mozna napuscic UKS na kontrole :-)
Albo CBA. Czyli typowy bolszewik popierajacy dzialania ala IV RP - na
kazdego cos sie znajdzie.
>> Poza tym, sprawa nie dotyczy opieszalosci w realizacji ile ceny. Calosc
>> dziala sie w 2006 i 2007 roku gdy GTC konczylo budowe odcinka Tczew -
>> Nowe Marzy (Grudziadz) a przygotowywalo sie - tj. zlecilo opracowanie
>> dokumentacji na budowe odcinka Grudziadz - Torun.
>> To o jakiej opieszalosci mowa ?
>
> Ale jaka w koncu byla tresc koncesji ? Bo mnie sie to zasadniczo
> dziwne wydaje ze panstwo w ogole interesuja koszta budowy "prywatnej"
> autostrady :-)
> No, ale pozniejsze wypadki pokazuja ze to jednak dosc istotne, wrecz
> najistotniejsze.
Chodzilo o zabezpieczenie przez panstwo inwestycji i nie mialo to wiele
wspolnego z koncesja ile z umowa o partnerstwie publiczno-prawnym
wynikajacym z ww. koncesji.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.08.10 11:03 J.F.
- 18.08.10 12:20 Krzysiek Kielczewski
- 18.08.10 12:23 J.F.
- 18.08.10 14:30 Krzysiek Kielczewski
- 18.08.10 17:15 Borys Pogoreło
- 18.08.10 18:13 MadMan
- 18.08.10 18:23 Artur Maśląg
- 18.08.10 18:53 MadMan
- 18.08.10 20:05 Artur Maśląg
- 18.08.10 19:13 Jaroslaw Berezowski
- 18.08.10 20:09 Artur Maśląg
- 18.08.10 23:58 kakmar
- 19.08.10 00:18 Rafał \"SP\" Gil
- 19.08.10 00:47 J.F.
- 19.08.10 10:14 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
- Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
- Taką elektromobilność należy promować i wspomagać
- #motodziennik 356 - 3.0TDI wraca, Tesla z PRZYCISKAMI, Fiat 500 z ceną, OPŁATA DROGOWA od ELEKTRYKÓW
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
Najnowsze wątki
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-12-10 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność