  • Data: 2020-10-18 13:53:06
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na lato mam, bo silnik mocny, samochód trochę jako zabawkę kupiłem (na
    > codzień ja moto, żona tym samochodem)  i nie chciałem na całorocznych
    > jeździć. I teraz dylemat co na zimę - gdyby nie to że tym żona jeździ,
    > to bym przy letnich został, bo mam wrażenie, że przez większość zimy
    > letnie będą sprawować się lepiej od zimówek +5 stopni i deszcz:(

    jako uzytkownik zimówek i całorocznych (crossclimate):
    -jeśli spadnie śnieg lub błoto pośniegowe będzie na drodze, jeśli droga
    będzie oszroniona lub oblodzona (tak wiem, ze to dyskusyjne ale ja
    różnicę zauważyłem...) to bierz zimówki.

    całoroczne załóż tylko wtedy, kiedy albo jeździsz mało, tylko w ruchu
    miejskim - albo znaczym problemem jest wymiana opon lato-zima (np. brak
    miejsca na ich przechowywanie).

    moje całoroczne (po kilku latach) uważam, że na wodzie idą jak
    przecinaki i nie fruwają na wodzie przy prędkościach przy których inne
    już latały. Przyczepność na mokrym jest niezła, ale lepszą miały fuldy
    rainexpert (choć za miękkie jak dla mnie). Przyczepność na czymkolwiek
    śliskim jak śnieg czy lód jest znacznie gorsza niż na zimówkach (ale
    różnica w stosunku do letnich jest zauważalna).

    Generalnie jak skończą swój żywot to na 90% wracam do opon lato/zima.

    W twoim przypadku zimówki będą zdecydoiwanie gorsze na suchym asfalcie
    (droga hamowania). Zużycia paliwa w ogóle nie brałem pod uwagę w
    rozważaniach. Zimówki nad letnimi są lepsze nawet w postaci nadlewek!