  • 1. Data: 2020-10-17 11:07:28
    Temat: Opony na zimę
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Do miasta - śniegu pewnie nie zobaczą, a jak już to w końcu jak dobre
    opony potrzebne do agresywnego stania w korku:)

    Na lato mam, bo silnik mocny, samochód trochę jako zabawkę kupiłem (na
    codzień ja moto, żona tym samochodem) i nie chciałem na całorocznych
    jeździć. I teraz dylemat co na zimę - gdyby nie to że tym żona jeździ,
    to bym przy letnich został, bo mam wrażenie, że przez większość zimy
    letnie będą sprawować się lepiej od zimówek +5 stopni i deszcz:(

    I teraz pytanie - frigo 2, czy może lepiej na zimę zakładać całoroczne.
    W końcu w pluchę przy dodatniej temperaturze pewnie będą lepsze, a jak
    śnieg spadnie to też sobie poradzą, dodatkowo nie trzeba się zastanawiać
    czy już tylko w lisopadzie zmienić - problemu z podmianką nie mam - sam
    w 15 minut ogarnę.

    --
    Shrek

  • 2. Data: 2020-10-17 11:37:51
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-17 o 11:07, Shrek pisze:
> [...]
    > śnieg spadnie to też sobie poradzą, dodatkowo nie trzeba się zastanawiać
    > czy już tylko w lisopadzie zmienić - problemu z podmianką nie mam - sam

    Ja właśnie jestem po zakupie, Michelin CrossClimate+
    Wczoraj przyjechały, czekają na założenie na felgi.

    Dałem sobie spokój ze zmianami ze względu na niewielkie przebiegi,
    prędzej mi się guma starzała (twardniała) niż kończył bieżnik. Teraz
    ściągnę 6 letnią Fuldę SportControl i kosz mimo że bieżnik na 2 sezony
    jeszcze spokojnie. Podobnie zimowe Uniroyal MS plus 2 lata temu
    wyrzuciłem. Koniec marnotrawstwa. Jeden komplet za 1500 zamiast dwa po
    1200 każdy a przejeżdzę tyle samo.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-10-17 11:42:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2020 o 11:37, Irokez pisze:

    > Ja właśnie jestem po zakupie, Michelin CrossClimate+
    > Wczoraj przyjechały, czekają na założenie na felgi.

    Myślałem o nich, ale ten model to ponoć letnia dostosowana do zimy a nie
    klasyczna całoroczna czyli zimówka dostosowana do lata. Ja na lato już
    mam letnie.

> [...]
    > jeszcze spokojnie. Podobnie zimowe Uniroyal MS plus 2 lata temu
    > wyrzuciłem. Koniec marnotrawstwa. Jeden komplet za 1500 zamiast dwa po

    Nie sądzę, żeby te micheleny 6 lat wytrzymały... choć może i tak. Tak
    czy inaczej - letnie już mam - kwestia czy na zimę zmieniać na zimówki
    czy całoroczne;)

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2020-10-17 13:44:01
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-17 o 11:42 +0200, Shrek napisał:
> [...]

    Bardzo fajne, tylko drogawe nieco.

    > Myślałem o nich, ale ten model to ponoć letnia dostosowana do zimy a
    > nie klasyczna całoroczna czyli zimówka dostosowana do lata.

    Ma 3PMSF, więc po co drążyć?

    > Nie sądzę, żeby te micheleny 6 lat wytrzymały... choć może i tak. Tak
    > czy inaczej - letnie już mam - kwestia czy na zimę zmieniać na
    > zimówki czy całoroczne;)

    Na lato mam te opony, w których samochód wyjechał z salonu - coś o
    nazwie "GITI". Wcześniej nie słyszałem o tej marce, ale opony działają
    bardzo sprawnie w dodatnich temperaturach. Na śniegu i lodzie to jednak
    porażka - na zimę zakładam więc Micheliny Alpin A4, te trzymają się
    szosy w każdych warunkach (kosztem zwiększonego spalania: na GITI palę
    4.7/100, a na Michelinach okolice 5.2+).

    Mateusz

  • 5. Data: 2020-10-17 13:52:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 17 Oct 2020 11:07:28 +0200, w <5f8ab44e$0$499$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > I teraz pytanie - frigo 2, czy może lepiej na zimę zakładać całoroczne.

    Bierz całoroczne -- Nokian Weatherproof, Vredestein Quatrac, ewentualnie może
    jest coś nowego fajnego. No i oczywiście Goodyear All Season (czy jak się one
    nazywają).

  • 6. Data: 2020-10-17 14:41:53
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > szosy w każdych warunkach (kosztem zwiększonego spalania: na GITI palę
    > 4.7/100, a na Michelinach okolice 5.2+).

    A ten pomiar uwzględnia różnicę temperatur zima-lato?

  • 7. Data: 2020-10-17 15:04:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ma 3PMSF, więc po co drążyć?

    Bo to grupa dyskusujna - tak czy inaczej rzeczywiście drogie.

> [...]
    > szosy w każdych warunkach (kosztem zwiększonego spalania: na GITI palę
    > 4.7/100, a na Michelinach okolice 5.2+).

    Bez znaczenia - mój i tak pali w mieście 16 LPG na stówkę.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-10-17 15:05:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2020 o 13:52, r...@k...pl pisze:

    > Bierz całoroczne -- Nokian Weatherproof, Vredestein Quatrac,

    Quatracki miałem i dupy nie urywały - zwłaszcza latem. No ale potrzebuję
    na zimę.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-10-17 18:39:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-17 o 11:42, Shrek pisze:

    > Myślałem o nich, ale ten model to ponoć letnia dostosowana do zimy a nie
    > klasyczna całoroczna czyli zimówka dostosowana do lata. Ja na lato już
    > mam letnie.

    Może dostosowana, może nie, większość czasu jednak jeżdżę po czarnym
    suchym, czarnym mokrym lub czarnym z błotem pośniegowym. Pooglądałem na
    jutubie testy (jest nawet drifting Nissanem 200sx Silvia S14a),
    poczytałem wyniki testów w różnych warunkach, i być może masz rację
    patrząc na wyniki, ale ja rozumiem, że taka opona to kompromis. I teraz
    jeden zaciągnie charakterystykę gumy w stronę lata, drugi w stronę zimy.
    Normalnie powinniśmy mieć inne opony na lato na deszcz, inne na lato na
    suchy, inne na zimę na śnieg kopny i inne na zimę na mokry/błoto.
    Jednak moje auto nie jest wyczynowe z setkami kucy, tylko typowy
    japoński dupowóz, Avensis z 2 litrową benzyną, więc powinno być dobrze.
    Do Alfy Romeo jaką miałem 2.4JTd nie szedł bym zdecydowanie w stronę
    uniwersalnej opony tylko dedykowane, bo auto zdecydowanie agresywniej
    jeździło.

    > Nie sądzę, żeby te micheleny 6 lat wytrzymały... choć może i tak. Tak
    > czy inaczej - letnie już mam - kwestia czy na zimę zmieniać na zimówki
    > czy całoroczne;)

    Wystarczy że wytrzymają cztery lata. Każda opona jaką miałem, każda
    marka (Dunlop SP Sport, Sava Eskimo, Firestone Tigerhawk, Uniroyal MS
    plus, Fulda SportControl, Nokian cośtam, itp itd), na piąty sezon
    nadawała się już do kosza pomimo bieżnika rzędu 4-5mm ze względu na
    utratę właściwości gumy względem tego co było za nowości. Mam takie
    malutkie, pochyłe rondo u siebie. Jak jest deszcz i przy 60km/h skręcę
    na nim w zjazd prawo, to jest ok. Jak na 5 sezon wjeżdżam na nie na tych
    samych oponach i przy 40km/h przelatuję prosto przy skręconych kołach,
    to już na śmietnik się nadają.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2020-10-17 19:11:24
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-17 o 14:41 +0200, cef napisał:

    > A ten pomiar uwzględnia różnicę temperatur zima-lato?

    Pomiar jest ten faktyczny zmierzony. W zeszłym roku założyłem zimówki
    bardzo szybko, bo na początku października, a temperatury zmieniły się
    dopiero miesiąc czy dwa później. Spalanie natomiast skoczyło
    natychmiast - właśnie o te ok. 10%.

    Mateusz