  • Data: 2009-07-27 11:51:47
    Temat: Re: Opowiadanie o GC
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Lip, 12:24, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja zaproponuje takie rozwiązanie.
    >
    > 1. Oprócz mapy kluczy, utworzyć kolejkę par [ID, Item].
    > 2. W konstruktorze obiektu Item
    >     a) pobrać N > 1 par z kolejki,
    >     b) usunąć z mapy wpisy z martwymi referencjami,
    >     c) pary z żywymi referencjami dodać na koniec kolejki,
    >     d) utworzyć parę [ID, Item] dla bieżącego obiektu i dodać ja do mapy,
    > oraz na koniec kolejki.

    Tak naprawdę to całe rozwiązanie jest w 2b (brute-force to po prostu
    pełny skan mapy w każdym konstruktorze Item). Nie potrzeba już żadnych
    kolejek.
    Nadal jest potencjalny problem z pamięcią, bo całość zależy od tego,
    czy program będzie w przyszłości wołał konstruktory Item - czyli
    zwalnianie pamięci jest stymulowane przez tworzenie obiektów jednego
    tylko typu. Być może program nie stworzy już żadnego takiego obiektu.

    Niemniej, to rozwiązanie jest dobre w połączeniu z obecnym cyklicznym
    wątkiem.

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com