  • Data: 2009-07-27 11:58:09
    Temat: Re: Opowiadanie o GC
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Lip, 13:40, Michal Kleczek <k...@g...com> wrote:

    > Tak sobie jeszcze to przejrzalem i jest tam pare problemow zwiazanych z
    > faktem, ze jezeli obiekt Reference nie jest osiagalny to nie zostanie
    > umieszczony w ReferenceQueue. To powoduje taka sytuacje, ze w wypadku gdy
    > mapa jest pusta i przestanie byc osiagalna - watek czyszczacy nigdy sie nie
    > obudzi z referenceQueue.remove().

    To nie jest problemem w moim przypadku, bo ta mapa istnieje zawsze - a
    tak naprawdę jej istnienie jest powiązane z paroma zewnętrznymi
    zasobami (to jest system rozproszony), więc musi być spełnione jedno z
    dwóch:
    * wszystkie ważne obiekty i wątki istnieją w nieskończoność
    * gdzieś jest jakaś "rodzicielska" funkcja close(), która wszystko
    zwija, łącznie z mapą i wątkami

    Tzn. ta mapa nigdy nie przestaje być osiągalna ot tak jak jakiś za
    przeproszeniem Item. :-)

    To co można uprościć to wywalenie mapowania w drugą stronę - jak już
    pisałem, Item zna swój id, więc druga osobna mapa nie jest potrzebna.

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com