    Date: Tue, 19 Mar 2013 18:16:08 +0100
    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Orange - sprzedawanie nieistniejacego towaru

    Użytkownik Tomasz napisał:

    > Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał >
    >>
    > Wlasnie to jest koleiny problem z tym Orange czy TP.
    > Umowa konczyla mi sie w lutym. Gdzies na dwa tygodnie przed zakonczeniem
    > zadzwonil konsultant z propozycja podpisania nowej umowy na 10 mb/s. Po
    > sprawdzeeniu ze u mnie nawet 1mb/s z trudem wychodzi ustalilismy ze
    > przedluzamy umowe na starych warunkach.
    To poczytaj tą Twoją umowę, bo w zależności co i kiedy się z TPSA
    podpisywało to są generalnie dwie opcje umów na Neostradę.
    1. Umowa automatycznie przedłuża się okresowo na 6 lub 12 miesięcy i tak
    w koło.
    2. Kończą się warunki promocyjne i przechodzisz na "normalne" gdzie cena
    za najniższą prędkość to taki "mały kosmos". Jakiś czas temu TPSA do
    tych umów dodała sama z siebie okres karencji. I przez bodajże pół roku
    nie naliczają Ci jeszcze tej kosmicznej opłaty, a tylko kilka złotych do
    abonamentu promocyjnego, po to pewnie żeby abonent sam zakumał, że coś
    nie gra.

    Jeżeli faktycznie nie składałeś zlecenie na nową umowę/warunki to
    obstawiam, że łapiesz się na punkt 2-gi i masz czas na przedłużenie
    umowy na obecnych warunkach.

> [...]
    > wiec oni przedluzyli umowe sami na najgorszych warunkach. Ponadto
    > stwierdzili ze na starych warunkach nie moga mi umowy przedluzyc gdyz
    > takich juz nie maja a obecnie moga podpisywac umowy tylko na 10 mb/s co
    > jest drozsze od dotychczasowej o 5zl.
    > I w ten sposob zostalem zmuszony do placenia wiecej mimo ze nie ma
    > mozliwosci technicznych do zwiekszenia szybkosci powyzej 1 mb/s.
    > Okazuje sie ze reklamowac tej szybkosci tez nie moge bo oni w umowie
    > okreslaja jako do 10 mb/s a 460 ktore miewam wieczorami to jest przeciez

    Jak wyżej, jeżeli nic nie zmieniałeś, to składaj reklamację.

    > Z tego co wiem to od marca zmienili cenniki i Ty w Firmie tez z
    > pewnoscia zaczniesz placic wiecej.

    Nie zacznę, bo mnie nowe cenniki nie dotyczą, mam cały czas obowiązujące
    umowy, ani ja ani TPSA ich nie zmienialiśmy czy wypowiadaliśmy, więc
    ceny się nie zmieniają.
    Mam w firmie usługi, które od kilku lat nie są przez TPSA świadczone a
    opłaty są nadal takie jak 10 lat temu.