    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Osły na letnich oponach
    Date: Sat, 21 Dec 2013 15:59:23 +0000 (UTC)
    <52a2e1ca$0$2176$65785112@news.neostrada.pl> <l7uq7l$57v$1@dont-email.me>
    <52a329ba$0$2375$65785112@news.neostrada.pl> <l7vce5$kp$1@dont-email.me>
    <52a3493b$0$2145$65785112@news.neostrada.pl> <l7vnkr$3ks$1@dont-email.me>
    <52a399ed$0$2170$65785112@news.neostrada.pl>
    <52a41ab5$0$2181$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <52a485d3$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <l8t2an$moc$1@mx1.internetia.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <l8valp$lqi$1@mx1.internetia.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <l90gtc$amp$1@mx1.internetia.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <l92bpn$e9$1@mx1.internetia.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <l942tk$8sl$1@mx1.internetia.pl>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Ale jak na jezdnię pod samochód wyjdzie czy wyjedzie to
    > niebezpieczeństwo to samo. No i nie trzeba alkoholu do tego. Wystarczy
    > dekoncentracja np rozmowami ze znajomymi.

    Zanim odpowiem to dopytam: No i?

    > W zasadzie nie mam nic przeciwko. Znaczenie ma czy ktoś jest jeszcze w
    > stanie, jaką drogą porusza się, jaki dystans ma do pokonania. Różnie
    > na różnych ludzi wpływa alkohol. Niektórym w ogóle alkoholu nie
    > trzeba. No i tak jeszcze nie tak dawno było, że alkohol był
    > okolicznością łagodzącą popełnienia wykroczenia gdy dzisiaj przypisuje
    > mu się jakąś niesamowitą moc sprawczą. Oczywiście nie polecam go, ale
    > próg jest tak niski, że naraża bardziej normalnych ludzi niż naprawdę
    > niebezpiecznych osobników. Statystyki wypadkowości chyba też nie
    > potwierdzają aż tak dużego wpływu.

    Hmm, a mógłbyś konkretniej?
    Co proponujesz?
    Badania jak na amerykańskich filmach?
    Zwiekszenie progu?
    Tachografy w kazdym samochodzie, zeby ludzie nie jezdzili zmeczeni?

    > By mi żadne ścierwo badania nie robiło.

    Ale rozumiesz, ze to oznacza równiez, ze zadne scierwo nie bedzie robiło
    badania innemu kierowcy, ktory bedzie napruty tak, ze w szoferce bedzie
    siedział tylko dzieki temu, ze sie kierowcy trzyma?

    > Też z reguły nie blokuje

    Jak nie blokuje to ja do niego nic nie mam.
    Niech sobie jedzie nawet na slickach jak potrafi.

    > To przecież nie spamiętasz wszystkich "zapobiegawczych" kar. Musiałbyś
    > je najpierw z góry zapłacić.

    Przesadzasz.
    Akurat te, ktore odnoszą sie do zdroworozsadkowych sprawa ludzie
    zapamietuja.
    Bo chyba dosc łatwo skojarzyc, ze jak nie moge ruszyc i blokuje
    skrzyzowanie bo mam letnie a jest snieg to robie źle.

    > Normalne zdanie złożone

    > Miasta są zablokowane z powodu małych umiejętności czy zbyt dużego
    > asekuranctwa a nie opon.

    Tez.
    Ale tych rzeczy nie wyplenisz.
    Natomiast problem z nieodpowiednim ogumieniem rozwiazac jest łatwo.
    A dodatkowo dzieki lepszemu ogumieniu i problem z umiejetnosciami sie
    zmniejszy bo jednak lepsze opony dadzadodatkowy margines błedu dla braku
    umiejetnosci.

    > Weź nie p...l.

    Przepraszam, kolega zabłądził do usenetu ze stadionu?

    > Obserwacje wyraźnie pokazują, że z reguły liczy się
    > zupełnie co innego. Wystarczy np posypać te twoje skrzyżowania.

    Zgadza sie. Ale jak snieg pada to sypanie nic nie da.
    A poza tym nie psypia wszystkiego wszedzie na raz.

    > Takie
    > samo blokowanie miasta ma miejsce jak deszcz spadnie.

    Przewaznie duzo, duzo mniejsze.

    > I ile tak pojedzie ? Trzeba dużo zaparcia by się zmagać z tańczącym
    > samochodem.

    Prawda. A jedna ludzie probuja. Dlatego głupote trzeba karac.

    > Ja nie pilnuję czy ktoś już zmienił opony czy dopiero to zrobi, choć
    > jasne jest dla mnie, że lepiej gdyby to zrobił. Uznaję, że jak go stać
    > to szybko do tego sam dojdzie. A jak go nie będzie stać to po prostu
    > mniej będzie jeździł.

    Uznajesz to nie znaczy ze tak jest.
    Wystarczy spojrzec co sie dzieje, jak spadnie snieg.

    > A ja pierdoły nazywam pierdołami.

    Mozemy tez zastosowac taka nomenklature.
    Pierdoły waść prawisz.

    > A jak masz wielosezonowe albo zimowe i masz problemy to co ?

    Sa czasami takie warunki na ktore zadna opona tradycyjna nie pomoże.
    Z takimi sytuacjami trzeba sie pogodzic.
    A walczyc z takimi, gdzie jednak zimówka da rade a letnia nie.

    > To jest argument na miarę tej dyskusji. Nie będzie mz żadnego
    > sensownego wyniku. Każdy wie, że dedykowana opona jest dedykowa a
    > niededykowanie niededykowana, łysa to łysa itp itd.

    Kazdy wie.
    Ale pomimo tego ludziska jezdza na nieodpowiednich.
    bo pewnie sie uda.