  • 71. Data: 2022-08-15 22:53:47
    Temat: Re: Ostrzenie noża
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 15 August 2022 at 22:45:49 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

    > Wygląda na to że nie byłeś ostrzony od nowości.
    mieszkanie sprzedane ?
    to do kurnika zapraszam

  • 72. Data: 2022-08-16 00:03:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2022 18:56:01 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]

    Imo - na początku to jest "fazka".
    Wyraznie widac, ze przy samym ostrzu jest jeszcze jedna - ok 1-2 mm

    natomiast w 1:40, po 3h - on chyba zlikwidowal te drugą "fazke"

    czy dobrze zrobil - nie wiem. efekt koncowy, od 9:40, jest
    rewelacyjny, ale wiadomo, ze takie ostrze malo wytrzymale jest.

    A sowja drogą ... japonski noz, a fabrycznie taki tępy ?

    A on ostrzy .... najbardziej to chyba "wzdluz ostrza", ale składowa
    "z ostrzem" i "pod ostrze" tez tam jest.

    J.

  • 73. Data: 2022-08-16 07:12:13
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 17:03:41 UTC-5 J.F. napisał(a):
    > Imo - na początku to jest "fazka".
    Ta, tam jest ostrze dwu katowe.

    > Wyraznie widac, ze przy samym ostrzu jest jeszcze jedna - ok 1-2 mm

    I chyba jak wyjal ten noz z pudelka to specjalnie go stepil zeby byl efekt.
    Nie mialem noza ktory by gabke tak kiepsko cial.

    > natomiast w 1:40, po 3h - on chyba zlikwidowal te drugą "fazke"

    Ta, zmasturbowal sie (i chyba to wielu ludzi lyka jak pelikany) robiac polerke tej
    krawedzi na kamieniach jak mozna to samo zrobic w gora 10 minut papierem i
    szlifierka plus polerka.
    A potem delikatnie zrobic to cienkie ostrze na koncu polerowanego skosu.

    > czy dobrze zrobil - nie wiem. efekt koncowy, od 9:40, jest
    Zrobil jak zrobil. Imho marnotrastwo czasu ale viewsy na jutubie sa.

    > rewelacyjny, ale wiadomo, ze takie ostrze malo wytrzymale jest.

    Taki efekt ze po przekrojeniu tej szmatki (nie wiem czemu na mokro) jeszcze pare razy
    noz bedzie tepszy niz moj ostrzony 30 sekund.

    > A sowja drogą ... japonski noz, a fabrycznie taki tępy ?

    O! widze ze zaczynasz rozumiec jakie to jest nozovoodo. Widzisz, tu i na elektronice
    wszyscy sie smieja z audiovoodoo ale juz lykaja nozovoodo jak pelikany.

    > A on ostrzy .... najbardziej to chyba "wzdluz ostrza", ale składowa
    > "z ostrzem" i "pod ostrze" tez tam jest.

    Jedno w tym filmie jest pozyteczne. On tak ostrzy te noze jak ja na kamieniu z
    kastoramy za 30pln (czy ile teraz taki dwustronny kosztuje).

    Tak ostrz i bedzie dobrze.

  • 74. Data: 2022-08-16 12:29:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Aug 2022 22:12:13 -0700 (PDT), ptoki wrote:
    > Ta, tam jest ostrze dwu katowe.

    > I chyba jak wyjal ten noz z pudelka to specjalnie go stepil zeby byl efekt.
    > Nie mialem noza ktory by gabke tak kiepsko cial.

    Moze to znakomita, japonska gąbka :-)

    > Ta, zmasturbowal sie (i chyba to wielu ludzi lyka jak pelikany) robiac polerke tej
    krawedzi na kamieniach jak mozna to samo zrobic w gora 10 minut papierem i
    szlifierka plus polerka.

    Moze nie chcial szlifierką, a moze szlifierką jest niedokladnie :-)

    No ale on robił "jednokątowy".
    A jak ja mam "dwukątowe" ?

    J.

  • 75. Data: 2022-08-16 12:37:16
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 16 August 2022 at 12:29:41 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    elektronice wszyscy sie smieja z audiovoodoo ale juz lykaja nozovoodo jak pelikany.

    Wszyscy w blokach ostrzą noże na korytarzu, na schodach pokrytych lastrikiem

    Ostrzenie jest wygodne, skuteczne i darmowe
    i znane od 100 lat

    Nikt niczego nie kupuje niepotrzebnie w jakiejś Ramie, gdy jest wielki globalny
    kryzys gospodarczy i każda zlotowka się liczy.

    Czyli oszczędzamy i niczego niepotrzebnego nie kupujemy
    gdy doskonale , duże noże kuchenne ze stali nierdzewnej z drewnianą raćzka kosztują 5

    a kiepska, niepotrzebna oszczałka z Ramy az 30 zl

    Za to można dodatkowo kupić 6 noży i mieć je na 10 lat

    Zatem, za chwilę wszystkie Zenki melduja się na schodach w blokach, kamienicach z
    nożami i rozpoczynają ostrzenie i betonowe schody pokryte lastrikiem.

    I za godzine, wszystkie noże w Polsce naostrzone na wiele miesięcy i to za frico.

  • 76. Data: 2022-08-16 13:13:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 12:29, J.F pisze:

    > No ale on robił "jednokątowy".
    > A jak ja mam "dwukątowe" ?

    Każdy nóż ostrzy się tak samo.
    Bierze się osełkę i naciera się na nią krawędzią tnącą pod odpowiednim
    kątem. Kilka filmów już obejrzałeś, kilka opisów przeczytałeś.
    Jeśli nadal niczego nie zrozumiałeś, to po prostu odpuść, nie dasz rady
    już nigdy.

    --
    -
    Akarm

  • 77. Data: 2022-08-16 13:33:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 13:13:08 +0200, Akarm wrote:

> [...]
    > kątem. Kilka filmów już obejrzałeś, kilka opisów przeczytałeś.
    > Jeśli nadal niczego nie zrozumiałeś, to po prostu odpuść, nie dasz rady

    To ja przeciez wiem.
    Tylko nie wiem w którą strone nacierać :-)

    No i "z reki" to pewnie mam zły kąt ...

    J.

  • 78. Data: 2022-08-16 13:36:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 03:37:16 -0700 (PDT), a a wrote:

> [...]
    >>
    > Wszyscy w blokach ostrzą noże na korytarzu, na schodach pokrytych lastrikiem
    >
    > Ostrzenie jest wygodne, skuteczne i darmowe

    Sam tak ostrzylem, ale teraz sa schody bez lastriko, a i odpowiedni
    kamien nie jest problemem :-)

    > Nikt niczego nie kupuje niepotrzebnie w jakiejś Ramie, gdy jest
    > wielki globalny kryzys gospodarczy i każda zlotowka się liczy.

    A ja kupilem przed kryzysem :-)

> [...]
    5 zł
    > a kiepska, niepotrzebna oszczałka z Ramy az 30 zl

    Ale linka ciagle nie dales.

    > Za to można dodatkowo kupić 6 noży i mieć je na 10 lat

    Bez ostrzenia ?

    J.

  • 79. Data: 2022-08-16 16:36:36
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 16 August 2022 at 13:37:20 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    > Sam tak ostrzylem, ale teraz sa schody bez lastriko, a i odpowiedni

    sprzedają duże nożę kuchenne ze stali nierdzewnej , naostrzone po 5 zł, z drewniana
    rączką bukową

    Leżą od lat w hurtowniach

  • 80. Data: 2022-08-16 17:18:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 07:36:36 -0700 (PDT), a a wrote:

    > sprzedają duże nożę kuchenne ze stali nierdzewnej , naostrzone po 5 zł, z drewniana
    rączką bukową

    > Leżą od lat w hurtowniach

    No ale w ktorych ?
    A skoro lezą w hurtowniach, to powinny lezec tez w detalu ...

    A poza tym ja nie lubie wyrzucac rzeczy prawie dobrych, czyli np noża
    wymagajacego tylko naostrzenia ...

    J.