  • 81. Data: 2022-08-16 18:12:57
    Temat: Re: Ostrzenie noża
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 13:33, J.F pisze:

    > Tylko nie wiem w którą strone nacierać :-)

    Przecież dawałem linki do filmów, pisałem również.
    A grubsza wygląda to tak, jakbyś chciał odkroić cieniutki plasterek osełki.

    > No i "z reki" to pewnie mam zły kąt ...

    Można użyć pomocnika:
    https://allegro.pl/oferta/heystone-prowadnica-do-ost
    rzenia-nozy-h0010-kamien-12306230113

    Albo (jak ja zrobiłem) można kupić urządzenie w którym mocuje się nóż i
    ustawia odpowiedni kąt do szlifowania krawędzi tnącej noża:
    https://allegrolokalnie.pl/oferta/s06-profesjonalna-
    ostrzalka-do-nozy-4-gradacje

    --
    -
    Akarm

  • 82. Data: 2022-08-16 22:36:45
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 06:34:00 UTC-5 J.F napisał(a):

    > To ja przeciez wiem.
    > Tylko nie wiem w którą strone nacierać :-)

    Wiesz wiesz, ale sie droczysz :)
    A jak nie wiesz to w sumie jedno czy pod przad czy z pradem. Jak popatrzysz na
    japonczyka to on obral metode na skos. Tak jak pisalem od dawna.

    > No i "z reki" to pewnie mam zły kąt ...

    Roznica w kacie to jakies waciki.
    Zrob tak jak ci wygodnie i tyle.