  • 31. Data: 2017-06-02 20:53:39
    Temat: Re: Oszczędności
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, June 2, 2017 at 6:51:17 PM UTC+2, AK wrote:

    > Tak?. To napisz C++sowy dll, ktory w interface/API ma cus (np pole, parametr
    metody) ze
    > standardowego STL-a...
    >
    > AK

    Biblioteki to nie tylko dll, są biblioteki nagłówków - o czym dobrze
    wiesz. Gdy potrzeba funkcjonalności szablonów na poziomie biblioteki, to
    nie ma innego wyjścia, jak wygenerować kod szablonu, wywołać kompilator i
    skompilować szablon do biblioteki, a potem dynamicznie załadować - o
    czym też dobrze wiesz ;-)

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2017-06-02 21:07:38
    Od: "AK" <n...@n...net>

> [...]

    > nie ma innego wyjścia, jak wygenerować kod szablonu, wywołać kompilator i
    > skompilować szablon do biblioteki, a potem dynamicznie załadować - o

    Probowals to robic ? Da sie uzyc/zlinkowac dll-ke majaca w swym API
    uzycie standardowego kontenera STL ?
    C++/SzacownyKomitetANSIC++ to przewidzial/zezwala ?

    AK

  • 33. Data: 2017-06-02 21:36:47
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, June 2, 2017 at 9:07:46 PM UTC+2, AK wrote:

    > Probowals to robic ?
    > Da sie uzyc/zlinkowac dll-ke majaca w swym API
    > uzycie standardowego kontenera STL ?
    > C++/SzacownyKomitetANSIC++ to przewidzial/zezwala ?

    Nie wiem w czym widzisz problem. We wszystkich wariantach nie próbowałem.
    Po prawdzie, częściej :

    1) generowałem cały program, kompilowałem i uruchamiałem przez jakieś
    exec;

    2) program umiał sam wygenerować fragment swojego kodu, potem trzeba
    było ręcznie ten fragment podmienić i skompilować.

    Zawsze działało. Dlaczego to nie miałoby działać z biblioteką?
    Oczywiście jeśli generujemy tylko bibliotekę, a nie cały program,
    to w programie magicznie nie dopasują się interfejsy. Wywołanie
    musi być przy pomocy wcześniej przewidzianej metody, ale wewnątrz
    biblioteki, np. w celu optymalizacji, można używać szablonów.
    Wszystko co napisałem wiesz i Ty wiesz, że ja wiem, więc nie
    wiem w czym widzisz problem? Chyba nie w tym dopatrujesz się
    problemu (bo po co?), że to się dzieje na poziomie bibliotek/systemu, a
    nie w ramach standardu C++?

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2017-06-02 23:07:03
    Od: "AK" <n...@n...net>

> [...]

    > Chyba nie w tym dopatrujesz się
    > problemu (bo po co?), że to się dzieje na poziomie bibliotek/systemu, a

    Kurde... Nawet ostatni standard tego "wysokopoziomowego" C++
    nie "przewidzial:" czegos takiego jak biblioteki dynamiczne/dzielone
    (mimo ze istnieja juz >30 lat).
    Skutek jest taki, ze nigdzie nie znajdziesz nie tylko unormowanego
    manglingu nazw, ale tez zapewnienia "przrezroczystosci" m.in. kontenerow
    standardowych (czyki STL). Bezpiecznie moga byc przekazywane
    tylko typy proste i surowe pointery (lub pochodne tychze typow, czyli wlasciwie typu
    rodem z C). Skutek jest taki ,ze kazdy kompilator dziala z STLem w tym obszarze po
    swojemu
    a czasem/czesto nie dopuszcza/daje bledy linkera itp skutek zlego (bez modyfikatora
    dll-export ) generowania templates.
    Skutek finalny jest taki, ze po prostu _NIE WOLNO_ uzywac typow stl-owych w API
    dll-ki
    i to, ze jedne kompilatory to dopuszczaja (gcc) nie stanowi żadnej gwarancji
    poprawnosci/portability (bo liczy sie raport jezyka a nie "probkowanie"
    kompilatorow).
    Po prostu templates z atrybutem dll-export sa _inne_ niz bez niego i linker glupieje.
    Czyli mamy standard (STL), ale... nie mozemy go uzyc w jakze "rzadkiej" sytuacji
    (API dll-ek:).
    To wciaz tyczy tego samego kompilatora dla dllki i programu glownego.
    Jesli kompilatory sa rozne (a to przeciez czesta/normalna sytuacja) to juz zaczyna
    sie prawdziwa dzungla (nawet dla dinozaurow nie do przebycia).

    Dlatego wole .NET czy Jave gdzie sa normalne moduly gwarantujace normalne
    API a nie "wysokopoziompowy" w tym wzgledzie C++.

    Pozdrawiam

    AK

  • 35. Data: 2017-06-03 09:38:56
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, June 2, 2017 at 11:07:14 PM UTC+2, AK wrote:

> [...]
    >
    > Dlatego wole .NET czy Jave gdzie sa normalne moduly gwarantujace normalne
    > API a nie "wysokopoziompowy" w tym wzgledzie C++.

    Ok, przyznaję że opisujesz obszar z którym miałem zbyt małą styczność
    żeby wyrobić sobie zdanie. Warunek konieczny: szablon musi być
    identycznie skompilowany w bibliotece i w programie korzystającym z
    biblioteki, aby nie było problemów przy linkowaniu statycznym bądź
    dynamicznym. Musi też być standardowo wystawiony na zewnątrz. Czy są z
    tym aż takie problemy? Skoro piszesz że są, to wierzę na słowo.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2017-06-03 10:52:46
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Jun 2017 08:29:29 -0700 (PDT), bartekltg
    <b...@g...com> wrote:
    > w przenośnym assemblerze zwanym C (za co powinni bić linijką=
    > po rękach)

    Sam się zdziwiłem: w C bez plusów daje się pisać wysokopoziomowo. A
    nawet obiektowo (z dziedziczeniem, polimorfizmem itd.)

    Tyle że przypomina to granie IX Symfonii na pile do drewna.

  • 37. Data: 2017-06-03 10:55:57
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Jun 2017 21:07:38 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Probowals to robic ? Da sie uzyc/zlinkowac dll-ke majaca w swym API
    > uzycie standardowego kontenera STL ?

    Da się. Rzutowaniem i warperem.

  • 38. Data: 2017-06-03 11:06:19
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Jun 2017 20:41:01 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Nie pisz o czyms czego nie dotknales (daaaawane czasy: Odra 1305).

    1.1 DEMAND N AS "NUMBER"

    I nie Odra, ale CDC 6000.

    rotfl

  • 39. Data: 2017-06-03 12:26:13
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On Friday, June 2, 2017 at 6:44:55 PM UTC+2, AK wrote:

    > Caly podset czyli C a w nim m.in..

    Wymieniasz tu niskopoziomowe elementy. O wysokopozimowości
    języka świadczy istnienie

    > - chore wskazniki i arytmetyke na nich (juz w Silmuli67 byly porzadne
    > referencje i one starczaly az nadto).

    To jest narzędzie którego nie używa się we wspolczesnym c++ poza
    spacjalizowanym kodem bibliotecznym.

    > - brak chociazby reflleksji (ze juz o first-class nie
    Prawda, uciązliwe.

    > - dynamiczny przydzial (a i statyczny) na poziomoe kamienia lupanego

    Nic nie rozumiem.

    > - brak do dzis (mimo wielu standardow i kilku niezaleznych implementacji
    > Borland i MS) np. jakze przydatnych "properties".

    To lukier syntktyczny na get/set znany z pascala. Do szczęscia naprawde
    niepotrzebny, a są i głosy, że prowadzi do błędów. Spodziewasz się dostępu
    do zmiennej, a tu nagle jest modyfikowany stan obiektu.
    Niewiele ma to wspolnego z wysokopoziomowością.

    > - chore (bo "z boku jezyka") kontenery (STL) skutkujace niewspieraniem ich

    To jest właśnie jedno z największych osiągnieć wysokopoziomowości c++.
    odcięcie jęsyka od standardowych struktur danych. Twoja struktura (cz z boosta)
    jest równie dobra co z STL. I możesz ją zrobić równoie wydają (i rownei wydajną
    co gole tablice). Bardzo ciezkie do osiągnięcia w innych językach.

    > przez for (nie ma prawdziwego/normalnego np. foreach), ze juz o pofdejsciu takim

    foreach w ramach stl było od dawna.

    BTW, chyba dyskutujesz o c++ z epoki kamienia łupanego, bo od lat mamy

    for (auto &v: kontener){
    }

    Nie głupio ropzmawiać o jezyku, którego się nie zna?

    > jak np. w Pythonie (comprehensions) nie wspomne.
    > - na ustandaryzowanie obslugi watkow trzeba bylo czekac 25 lat :)
    > /w koncu i tak wybrali pthread-y:)/
    > - na ustandaryzowanie smart pointerow trzeba bylo czekac 20 lat :)

    I jak to ma się do tematu?
    Przypomnę, pytam o uzasadnienie twierdzenia, że c++ to język niskopoziomowy,
    a ty mi wymieniasz powody, dlaczego 10 lat temu go nie lubiłeś.

    > C jest bardzo dobry w swej roli (wlasniue przenosnego assemblera)
    > Upchanie go do C++ bylo zupelnie niepotrzebne (a raczej bylo duzym bledem).
    > Wystarczylaby w pelni lacznosc z C na poziomie linkera.

    Przepraszam, jaja sobie robisz?

    > Tak ?
    > Moze wtedy gdy pisze sie wylacznie w oparciu np o Qt a nie w "normalnym"
    > standardowym C++ :)
    > Ba! Sam autor nie uwaza C++ za jezyk wysokiego poziomu.
    > Jest to jezyk hybrydowy a elementami obiektowosci przeznaczony
    > do zastosowan systemowych.

    Czyli nie jest językiem niskopoziomowym.

    > Koniec, Kropka.

    :)

    pzdr
    bartekltg

  • 40. Data: 2017-06-03 21:14:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/2/2017 8:53 AM, Zenon Oktawiec wrote:
    > Przecież wyraźnie w tekście stoi, że tu niczego nie pisano, tylko
    > wdrażali SAP'a.

    No ale przecież to nie polega na odpaleniu setup.exe. Ktoś to
    skonfigurował. To że nie było to C++ przeciez nie oznacza że to nie jest
    informatyka czy programowanie.

    > Problem jest więc jest pozainformatyczny - ewidentnie
    > zawinił "manadżment".

    Tego nie wiadomo, chciałbym się własnie dowiedzieć kto zawinił. Własnie
    po to aby ktoś miał podobne firmy na czarnej liście.

    Miałem nadzieje na jakiegoś anonima ;)

    > IMHO - temat nie na tą grupę.

    A IMHO jak najbardziej. SAP czy assembler, nie ma różnicy, chodzi o
    dziadostwo a to jest uniwersalne.