  • 31. Data: 2022-03-08 11:59:33
    Temat: Re: P-13 bez A-7
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Cavallino w
    <news:t07aj7$8k7$1$Cav@news.chmurka.net>:

    > Nieprawda.
    > Pytał o Strefę Ruchu.
    > A to nie to samo.

    Poczytaj definicję sr to taki obszar z dw na którym obowiązuje cały pord a
    nie tylko znaki drogowe

    > więc otrzymał

    Jeszcze raz: sam P-13 nie obowiązuje NIGDZIE

    > Ale błędną:
    > https://autokult.pl/38465,droga-wewnetrzna-wyjeta-sp
    od-prawa-nie-do-konca-i-nie-zawsze

    Gdzie był błąd w mojej odpowiedzi?
    <cite>
    "strefa ruchu" wymusza
    stosować przepisy PoRD, i pozwala działać organom jak na zwykłej drodze, a
    tylko "droga wewnetrzna" pozwala karać, za niestosowanie się do znaków
    *pionowych*
    </cite>

    Czyżbym tak nie napisał?

    --
    Tomasz

  • 32. Data: 2022-03-08 12:11:35
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Cavallino w

    > Ale ja nigdzie nie pytałem o P-13, pytałem o Twoje jedno konkretne
    > zdanie o dw.

    Sam w innym poście podlinkowałeś:

    <cite>
    przepisy kodeksu drogowego stosuje się również na drogach wewnętrznych, ale
    jedynie w zakresie:
    koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    *wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych*

    więc karane nie będzie np.:
    używanie pojazdu bez OC,
    używanie pojazdu bez tablic rejestracyjnych,
    używanie pojazdu niedopuszczonego do ruchu,
    brak niezbędnego wyposażenia (gaśnica, trójkąt)
    jazda z pękniętą szybą,
    pozostawienie źle zaparkowanego pojazdu,
    pozostawienie silnika włączonego na dłużej niż 1 min,
    pozostawienie pojazdu bez zabezpieczenia przed kradzieżą,
    postawienie pojazdu na przeznaczonym dla innej osoby miejscu,
    jazda bez świateł w dzień.
    </cite>

    więc to co napisałem i podkreśliłem jest z grubsza prawdą, a praktycznie
    najczęściej chodzi o stłuczkę przy znaku A-7 lub jego braku przy
    namalowanych P-13

    YPBI?
    --
    Tomasz

  • 33. Data: 2022-03-08 12:41:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-03-2022 o 12:11, Tomasz pisze:
> [...]
    > jedynie w zakresie:
    > koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    > *wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych*

    A nie znaków TYLKO pionowych - na tym polega clue mojego pytania.....

> [...]
    > jazda bez świateł w dzień.
    > </cite>
    >

    > więc to co napisałem i podkreśliłem jest z grubsza prawdą,

    W sensie że znak poziomy ma inny status prawny od pionowego?
    Więc jeden będzie obowiązywał w dw a drugi nie?

    Jeśli tak jest to naprawdę pierwsze słyszę.

  • 34. Data: 2022-03-08 13:38:00
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Cavallino w

> [...]

    > Więc jeden będzie obowiązywał w dw a drugi nie?

    > Jeśli tak jest to naprawdę pierwsze słyszę.

    Wiesz co oznacza partykuła praktycznie?

    --
    Tomasz

  • 35. Data: 2022-03-08 13:42:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-03-2022 o 13:38, Tomasz pisze:
    > Cavallino w

    > Wiesz co oznacza partykuła praktycznie?

    Możesz odpowiedzieć jednym słowem?
    Napisałeś prawdę (w każdym przypadku), czy nie?

  • 36. Data: 2022-03-08 13:56:58
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Cavallino w

    > Możesz odpowiedzieć jednym słowem?
    > Napisałeś prawdę (w każdym przypadku), czy nie?

    TAK

    --
    Tomasz

  • 37. Data: 2022-03-08 14:04:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Mar 2022 12:11:35 +0100, Tomasz wrote:
> [...]
    > jedynie w zakresie:
    > koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    > *wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych*

    Zarejestrowanego?
    Bo OC musisz miec na pojazd, a nie tam jakis używany, chujku :-P

    > pozostawienie źle zaparkowanego pojazdu,
    sprawdzic czy nie droga pożarowa.

    >używanie pojazdu niedopuszczonego do ruchu,
    >brak niezbędnego wyposażenia (gaśnica, trójkąt)
    >jazda z pękniętą szybą,
    >jazda bez świateł w dzień.

    A to nie stwarza zagrozenia bezpieczenstwa osob ?

    > pozostawienie silnika włączonego na dłużej niż 1 min,

    Nie ma innych przepisow?

> [...]
    >
    > więc to co napisałem i podkreśliłem jest z grubsza prawdą, a praktycznie
    > najczęściej chodzi o stłuczkę przy znaku A-7 lub jego braku przy

    P-13 to nie jest znak drogowy ?

    J.

  • 38. Data: 2022-03-08 14:46:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-03-2022 o 13:56, Tomasz pisze:

    > TAK

    Ok, czyli podtrzymujesz, że na drodze wewnętrznej nie trzeba stosować
    się do oznakowania poziomego, ale do pionowego trzeba.

    Masz jakieś wsparcie w przepisach?

  • 39. Data: 2022-03-08 17:00:41
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Cavallino w

    > Ok, czyli podtrzymujesz, że na drodze wewnętrznej nie trzeba stosować
    > się do oznakowania poziomego, ale do pionowego trzeba.

    Nic takiego nie napisałem kłamco!

    > Masz jakieś wsparcie w przepisach?

    1. W angli praktycznie cały czas jest mgła albo pada deszcz

    2. Sam znak "droga wewnętrzna" pozwala karać za niestosowanie sie

  • 40. Data: 2022-03-08 19:51:50
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.03.2022 o 14:04, J.F pisze:

    > Zarejestrowanego?
    > Bo OC musisz miec na pojazd, a nie tam jakis używany, chujku :-P

    Mandatu nie dostaniesz.

    > sprawdzic czy nie droga pożarowa.

    > A to nie stwarza zagrozenia bezpieczenstwa osob ?

    Najwyraźniej nie, najwyraźniej dla picu jest :-)

    > Nie ma innych przepisow?

    Też dla picu :-)