    From: DJ <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PCB
    Date: Mon, 9 Dec 2013 12:07:35 +0100

    On 2013-12-09 11:42:37 +0100, s...@g...com said:

    > Witam,
    >
    > Potrzebuję zrobić 2-stronne PCB w warunkach domowych. 2-stronnego nigdy
    > amatorsko nie robiłem i kompletnie nie mam w tym doświadczenia.

    Jeśli masz doświadczenie w warunkach domowych z 1-stronnymi, to
    2-stronne też się uda.
    Istotne kwestie:
    - spasować obie strony przed naświetlaniem czy termotransferem. Można
    spasować klisze/wydruki skleić razem i w kieszonkę wsunąć PCB
    - jeśli wydruk był z drukarki laserowej, sprawdzić na samych wydrukach
    czy pasują do siebie,
    - jeśli nie ma metalizacji otworów/nitów, to czasem musisz lutować obie
    strony pada przy elementach THT, co nie zawsze jest trywialne, np.
    podstawki DIP czy podobne elementy gdzie nie podejdziesz lutownicą od
    góry, albo lutujesz wtedy "na długich nożkach"
    - przelotki też lutować, np. kynarem
    - unikać, o ile się da, przelotek pod IC SMD, bo odstają od płytki, i
    jest kłopot z przylutowaniem scalaka
    ... pewnie jeszcze coś było, ale nie przychodzi mi w tej chwili do
    głowy. Może poszukaj na archiwum grupy, było o tym niejednokrotnie.

    --
    DJ