    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: POCO F4
    Date: Wed, 9 Aug 2023 02:21:45 +0200
    <u94ca9$2jv$1$Eneuel@news.chmurka.net> <u95e8p$1innv$2@dont-email.me>
    <u96jie$e08$1$Eneuel@news.chmurka.net> <u98ks1$24v6f$2@dont-email.me>
    <u98ut2$26sa2$1@dont-email.me> <u9aktt$2j5u7$4@dont-email.me>
    <u9bs0r$m9d$1$Eneuel@news.chmurka.net> <u9frvr$3n08l$3@dont-email.me>
    <uaekoa$h09$3$Eneuel@news.chmurka.net> <uaiho5$17mbu$3@dont-email.me>
    <uaj83i$1b77a$1@dont-email.me> <uani78$258kd$1@dont-email.me>
    <uaocsh$2aqbc$1@dont-email.me> <uaojfr$2cp6a$3@dont-email.me>
    <uaoo8l$2dr4o$1@dont-email.me> <uasprr$39go4$2@dont-email.me>
    <uati9g$3e59h$1@dont-email.me>
    <17p0wfde1p6dv.1q1nvqlbd3m0q$.dlg@40tude.net>
    <uau2pb$3gqv0$1@dont-email.me>
    <1ubfalasxgr35.1r2hiv28gnrup$.dlg@40tude.net>

    W dniu 9 sie 2023 o 01:14, J.F pisze:

    > Dziwi mnie, ze w budynku łapiesz pozycje, ale nie wierzylbym jej tak
    > do konca.
    > Poza budynkiem tez slabo, bo odbicia od budynkow.

    Na Pogodnej Telefon łapie bez trudu -- poza 27 lipca, gdy nie łapał
    nigdzie. Zegarek na Pogodnej też zazwyczaj łapie. Na Krętej zegarek
    zwykle nie łapie, ale telefon nieraz tam łapie -- tylko dlatego nie
    zrezygnowałem z tego telefonu, gdyż w pierwszych minutach po kupnie
    (po uruchomieniu) złapał na środku mieszkania -- daleko od okien...

    Mogłem zrezygnować, albowiem X-Kom obiecywał Galileo -- którego ten
    telefon nie oferuje.

    > Bardzo stala? U mnie bylo ze 28, teraz ze 20.

    W garderobie raczej są nikłe wahania temperatury nawet latem.
    Ogólnie nie mam tam problemów z upałami, choć kilka stopni
    Celsjusza w górę idzie podczas kilkudniowych upałów, których
    tego lata było niewiele...

    > Zegarek trzymaj na reku - to bedzie w miare stała, ok 30C.

    Trzymam -- na ręce. ;) Na nadgarstku. Lewym bądź prawym.

    +> Problem w tym, że po uniesieniu o jakieś 7 metrów -- nadal jestem

    > 7m to okolo 1hPa, moze potrzebujesz 8m.
    > A lepiej 30m - to zobaczysz.

    995hPa 1011.6
    21
    144m

    995hPa 1012.4
    21
    151m +7m

    995hPa 1012.7
    21
    153m +9

    Tedy trzeba 3 pięter na 1hPa...
    https://stacje-pogody.pl/cisnienie.php
    Rzecz jasna 10 pieter dałoby lepszy ;) rezultat...

    > No i mamy te 31m undulacji.

    :)

    > To sie zmienia, wiec zobacz jutro.

    Odczyty/skokowe_zmiany co 30 minut -- albo co kilka godzin...

    > Na "progu pasa". To chyba male, aeroklubowe lotnisko - pojedz, popros,
    > to ci pokażą

    Byłem tam nieraz.

    > no prosze - ubylo 20 cm :-)

    Wcześniejsze zapiski nie były tak staranne.
    (wtedy zaokrąglałem do pełnych metrów; teraz do dziesiętnych części...)

    > A wczesniej wysokosci nie było ... nie podałes, czy zlapal fixa 3D?

    Wysokość zegarek podaje wcześniej niż pozycję.
    Jeśli nie podałem -- przeoczyłem, w co wątpię...

    Owszem -- zwłaszcza wówczas, gdy różne instytuty podają różnie...
    Problem w rtm, że po uniesieniu o jakieś 7 metrów -- nadal jestem
    na 995hPa i 76 metrów... ;)

    JEST!!!! Właśnie teraz!!! 995hPa, ale 152 metry!!!

    Grunt to 144m -- do tego trzeba dodać 4 piętra, parter
    i wyro, na którym spoczywam...

    Wg zegarka:
    N53°07'00"
    E23°08'33"

    Podałem dwakroć -- bo zegarek odnotował gwałtowny skok ;)
    w górę (z 76m do 152m) bez zmiany pozycji... Pamiętam, że
    długość (E) skoczyła na 34" i za chwilę wróciła na 33"...

    -=-

    Zegarek zszedł na 72% -- chyba za sprawą wędrówki do Lidla...

    -=-

    27 lipca widziałem naraz 10 SBAS (mam snapy) i sporo dobrych
    BeiDou -- ale przez całą dobę ani telefonem nie złapałem
    pozycji, ani (tym bardziej) zegarkiem...

    Na Pogodnej w WC zwykle łapię...

    Samsung (z Galileo) (jak na razie) nie jest dokładniejszy
    czy dostępniejszy niż RN9p. Może Chińczycy chcieli tak
    odgryźć się Europejczykom? ;) BeiDou miał być budowany
    razem z Galileo -- po aneksji Krymu drogi rozeszły się...

    Może Chińczycy chcieli pokazać, że Galileo niewiele pomaga? ;)
    Ale dlaczego tylko w tym telefonie nie dali Galileo? ;)

    Niechętnie dopłacę do telefonu, który da niewiele lepszą
    pozycję niż RN9p -- albo nie lepszą...

    Ogólnie niechętnie bym rozstał się z RN9p.
    Brakuje mi w nim miejsca na ,,dysku''...

    W Biedronce pokazał półkę z mlekiem.

    https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=17rZnCyrp
    uT1DeZ0XQWrQwyQSOO6VYbM&usp=sharing

    Przed chwilą rzeczywisty błąd (jeśli wierzyć mapie Goole)
    w WC nie przekroczył 3metrów w poziomie...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s