-
Data: 2010-03-07 01:56:54
Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Robert Rędziak pisze:
> On Sat, 06 Mar 2010 11:05:29 +0100, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>
>> Tu dochodzi w zasadzie tylko kwestia filmu olejowego który w zależności
>> od prędkości obrotowej może być różny, ale tu moim zdaniem jest sytuacja
>> prawie binarna - jeżeli film jest to wszystko działa, jak go nie ma to
>> silnik padnie prawie natychmiast.
>
> To że schowasz głowę w piasek nie oznacza, że tarcie graniczne
> nie istnieje. Oznacza tylko tyle, że schowałeś głowę w piasek.
>
> Grubość filmu nie jest binarna, jest zależna m.in. od prędkości
> między powierzchniami trącymi. Siły gazowe i od ruchu obrotowego
> też nie są stałe.
Ale czy możliwe jest utrzymywanie przez dłuższy czas na tyle małej
grubości filmu olejowego, żeby wystąpiło istotnie przyspieszone zużycie
powierzchni trących, ale z drugiej strony nie tak szybkie żeby
powierzchnie zostały zniszczone prawie natychmiast?
Intuicja mi podpowiada, że wpływ grubości filmu olejowego na zużycie
powierzchni trących przebiegać powinien mocno progowo - do pewnego
momentu powierzchnie zużywają się w bardzo niewielkim stopniu
niezależnie czy film jest grubszy czy cieńszy.
Natomiast po przekroczeniu pewnej granicy grubości, dojdzie do
fizycznego zetknięcia powierzchni trących bez pośrednictwa warstwy oleju
i wtedy raz-dwa, powierzchnie się zniszczą.
A jednak takie zjawisko chyba w silniku nie występuje, bo pomijając już
sytuacje kiedy ktoś tak jeździ notorycznie (i jak pokazują przykłady z
życia silnik to znosi), to nawet w normalnej jeździe zdarzy się większe
obciążenie silnika przy niskich obrotach i też panewki się nie przekręcają.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.10 11:43 Yans van Horn
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=