eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPaliwo e95 czy e98Re: Paliwo e95 czy e98
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganew
    s.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neo
    strada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Paliwo e95 czy e98
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <jhrddt$801$1@inews.gazeta.pl> <jhrdir$b6n$1@node2.news.atman.pl>
    <10hp5ahlhdd9t$.v83qgo323648$.dlg@40tude.net>
    <jhus1c$uc2$1@node2.news.atman.pl>
    <nr2quqyqmh9b$.1ai10cb6mbjpt.dlg@40tude.net>
    <jhvqb7$r9m$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Tue, 21 Feb 2012 11:22:02 +0100
    Message-ID: <9vl0xzd8y7db.125ogwki55gv0$.dlg@40tude.net>
    Lines: 22
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.222.207
    X-Trace: 1329819697 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26703 83.11.222.207:56636
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2435784
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 21 Feb 2012 11:06:31 +0100, AZ wrote:

    > On 02/21/2012 11:05 AM, Tomasz Pyra wrote:
    >>
    >> Raczej też.
    >> Różnica robi się dopiero jak samochód ma program pod dane paliwo.
    >> Jak jest zrobiony na Vpowera 100, to wtey 98 można zatankować najwyżej
    >> awaryjnie, a na 95 silnika lepiej nawet nie uruchamiać.
    > >
    > Czujnik spalania stukowego tego nie ogarnie?

    Pewnie zależy od ECU.

    Taki silnik co rozpoznaje czy ma 95 czy 98 to pewnie też to robi na
    podstawie czujnika.

    Bo w tych bez różnych map, to ECU wykrywając spalanie stukowe przejdzie
    pewnie na jakąś mocno opóźnioną mapę zapłonu i będzie strata mocy.

    Bo tak żeby silnik sam z siebie się adaptował do każdego paliwa w górę i w
    dół na podstawie czujnika to nie wiem czy się da - jeszcze by musiał mieć
    czujnik ciśnienie w cylindrze żeby optymalizować mapę pod tym katem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: