  • Data: 2020-09-30 16:47:33
    Temat: Re: Pamięć nadpisuje stos (choć powinno być mnóstwo miejsca)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30.09.2020 11:29, Arnold Ziffel wrote:

    > Takie problemy, o jakich mówisz (wszystko działa, dodaję prostą
    > funkcjonalność i wszystko zaczyna się losowo sypać), miałem w niewielkim
    > projekcie na AVR i wynikały właśnie z nadpisywania sterty przez stos.
    > Projekt niewielki, ale okazało się, że wystarczający.

    Ok. Wygląda na to, że udało mi się namierzyć źródło problemu.
    Kod obsługujący przerwanie wywoływał funkcję. która zawierała polecenia
    rozkazy SEI/CLI (zabezpieczenie przed uszkodzeniem zawartości zmiennej
    przez przerwanie). Jednak w przypadku 6502 użycie tych rozkazów w
    trakcie obsługi może spowodować wystąpienie kolejnego przerwania, a w
    efekcie nadpisanie stosu sprzętowego i niestabilne działanie.

    Przepisałem kod w ten sposób, żeby pozbyć się wywołania tej funkcji, a
    więc i SEI/CLI. Teraz urządzenie zdaje się działać poprawnie.

    W drugim projekcie tego kodu nie było, więc działało poprawnie.