  • Data: 2011-05-07 16:50:41
    Temat: Re: Pamieci DDR3 i konkretne chipsety...
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:ip1s25$ibb$1@inews.gazeta.pl...
    > WItam,
    > Składam sprzęt i zamierzam do płyty ASUS P5Q3 zakupić DDR3 2x2 2000MHz
    > CL9. Wybór padł na takie coś :
    > http://www.compsource.com/pn/AX3U2000GB2G9DG2/A-Data
    _3377/
    > problem w tym, że tam piszą, że pamięć zaprojektowano dla P55 H55 X58. Czy
    > to znaczy że na mojej płycie (P45) ta pamięć może nie pójść? Płyta
    > oficjalnie obsługuje 2000MHz (OC). Oczywiście pamięci tych nie ma na
    > żadnej liście referencyjnej Asusa...
    >
    > L.

    Ok. Pamięci dzialają w dual chanel, ale rzeczywiscie 2000 CL9 coś nie za
    bardzo chce zadziałać, no albo ja sie nie znam, bo nie jestem ześwirowanym
    overclockerem ;) Nie bawiłem sięw podnoszenie napięć pamięci. Da się za to
    1700 CL7 przy standardowycm taktowaniu proca i 1660 CL8 przy C2D E8400
    3000@4600. Ale to ostatnie to eksperymenatalnie, komp wstaje, ale w
    spoczynku temperatura idzie do 65 stopni (płyta sama ustawia wtedy napięcie
    dla proca ok. 1,4V). W stresie byłaby 30 stopni wyższa i tu potrzebne byłoby
    chłodzenie lepsze niż ten mój boxowy cooler który akurat mam w komplecie ;)
    Jako ciekawostke powiem, że z braku jeszcze karty graficznej włożyłem w
    gniazdo PCI jakąś 14 letnią z epoki S3 Trio jaką miałem pod ręką i... działa
    :)))

    L.