  • 1. Data: 2011-04-24 18:59:55
    Temat: Pamieci DDR3 i konkretne chipsety...
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    WItam,
    Składam sprzęt i zamierzam do płyty ASUS P5Q3 zakupić DDR3 2x2 2000MHz CL9.
    Wybór padł na takie coś :
    http://www.compsource.com/pn/AX3U2000GB2G9DG2/A-Data
    _3377/
    problem w tym, że tam piszą, że pamięć zaprojektowano dla P55 H55 X58. Czy
    to znaczy że na mojej płycie (P45) ta pamięć może nie pójść? Płyta
    oficjalnie obsługuje 2000MHz (OC). Oczywiście pamięci tych nie ma na żadnej
    liście referencyjnej Asusa...

    L.

  • 2. Data: 2011-04-24 20:30:15
    Temat: Re: Pamieci DDR3 i konkretne chipsety...
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > WItam,
    > Składam sprzęt i zamierzam do płyty ASUS P5Q3 zakupić DDR3 2x2 2000MHz
    > CL9.

    Mam tą płyte i praktycznie bardzo ciężko cokolwiek na niej puścić by nie
    robiła problemów. Oprócz swojego składałem też komuś już jeden komputer i
    też były problemy z pamięcią. Poszło na 1066 stabilnie. O 2000MHz raczej
    zapomnij bo ona nie radzi sobie z więcej jak 1066 w parze a 1333 w
    pojedynkę.
    Dla świętego spokoju niestety muszę się obejść z 1 modułem ddr3 bo na 2
    robią się problemy. Sprawdzałem na niej chyba już 3 różne pary modułów
    Kingstona. Generalnie wtedy potrafi tydzień chodzić stabilnie i raz na jakiś
    czas zawiesi się podczas grania albo odtwarzania filmu flash. Z poprzednią
    parą Kingston 1333 miałem stabilną pracę gdy ustawiłem taktowanie na 1066
    niestety wtedy za każdym razem komputer uruchamiał się podwójnie co trochę
    niszczy dyski twarde. Czasami też w ogóle nie chciał startować i pomagał
    reset cmosów.
    Myślałem, że problem rozwiązałem wymieniając ramy na Kingston 1600 wtedy
    domyślnie szedł na 1333 ale tutaj nawet obniżenie na 1066 nie pomagało więc
    wyjąłem jeden moduł i jest stabilnie bez podwójnego startu na defaultach.
    Dodam, że gdy włożę 2 moduły to gry wywalają się do pulpitu mniej więcej po
    30 minutach grania a GTAIV daje komunikaty o braku pamięci video mniej
    więcej po 20 minutach a w przypadku uruchomienia GTAIV po Mafii 2 wywala się
    zaraz po wyjściu z safehouse.

  • 3. Data: 2011-04-24 20:39:45
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Doxent"
    [ciach]

> [...]
    > 20 minutach a w przypadku uruchomienia GTAIV po Mafii 2 wywala się zaraz po

    Niezle jaja. Pewnie jak wymysla pamieci DDR4 bedzie jeszcze gorzej.
    Jakie to szczescie ze wiekszosc ludzi jest normalna i ich takie problemy
    nie dotycza.
    AM

  • 4. Data: 2011-04-24 20:50:51
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 24-04-2011 o 20:59:55 ViRuS <b...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy to znaczy że na mojej płycie (P45) ta pamięć może nie pójść? Płyta
    > oficjalnie obsługuje 2000MHz (OC). Oczywiście pamięci tych nie ma na

    A po co Ci DDR3 2000MHz? Różnicę między 1333MHz a 2000MHz widać
    tylko w testach syntetycznych. Podczas normalnego użytkowania nie widać
    różnicy, a w grach to granicach 1 FPS.

    leon

  • 5. Data: 2011-04-24 21:01:36
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Niezle jaja. Pewnie jak wymysla pamieci DDR4 bedzie jeszcze gorzej.
    > Jakie to szczescie ze wiekszosc ludzi jest normalna i ich takie problemy
    > nie dotycza.
    > AM

    generalnie przez tą płytę mam pewien uraz do ddr3, jak na razie żadna inna
    płyta nie sprawiała mi tyle problemów ale połączenie chipsetu P45 z DDR3 nie
    jest zbyt dobrym rozwiązaniem.

  • 6. Data: 2011-04-24 21:18:31
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]

    A po co Ci DDR3 2000MHz? Różnicę między 1333MHz a 2000MHz widać
    tylko w testach syntetycznych. Podczas normalnego użytkowania nie widać

    ====================================

    A po co ludziom w ogole DDR3 skoro w wiekoszsci wypadkow do ich
    zastosowan wystarczyly by DDR1? Ano do niczego. Trzeba jednak
    ludziom wmowic ze to co posiadali do tej pory jest juz stare i trzeba
    to wymienic na ... . I tak sie kreci karuzela.
    AM

  • 7. Data: 2011-04-25 09:59:01
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    A po co Ci DDR3 2000MHz? Różnicę między 1333MHz a 2000MHz widać
    tylko w testach syntetycznych. Podczas normalnego użytkowania nie widać

    Mam nadzieje miec w ten sposob wieksze pole manewrow przy OC. Klatki w grach
    mnie nie interesuja, jedynie maksymalna moc CPU. Poza tym bede miał ta
    pamiec za cene 1600 CL9, wiec czemu nie :)
    Kurka, tylko nie wiem czy pamiec moze byc ograniczona tylko do niektoeych
    chipsetow...

    L.

  • 8. Data: 2011-04-25 10:01:45
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > generalnie przez tą płytę mam pewien uraz do ddr3, jak na razie żadna inna
    > płyta nie sprawiała mi tyle problemów ale połączenie chipsetu P45 z DDR3
    > nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem.

    No to mnie zmartwiliscie troche... Na necie raczej chwlaona byla ta plyta za
    OC... być moze to ta konkretna płyta byla jakas felerna. Ta moja to wersja
    deluxe... No ale jak zloze do kupy to sie okaze co jest warta i postaram sie
    opowiedziec w tym watku jak poszło :)

    L.

  • 9. Data: 2011-04-25 13:18:32
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 25-04-2011 o 11:59:01 ViRuS <b...@b...pl> napisał(a):

    > Mam nadzieje miec w ten sposob wieksze pole manewrow przy OC. Klatki w
    > grach mnie nie interesuja, jedynie maksymalna moc CPU.

    Też tak kiedyś myślałem. Mam podkreconego o 30% procka, ktory wydajność
    mogl osiągnąc 4x droższego.
    Później się przekonałem iż 95% czasu procek się nudzi i obniża
    taktowanie, a w niektórych płytach
    wyłącza część faz zasilania.

    leon

  • 10. Data: 2011-04-25 23:46:13
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Sun, 24 Apr 2011 22:30:15 +0200, Doxent napisał(a):

> [...]
    > pamięci video mniej więcej po 20 minutach a w przypadku uruchomienia
    > GTAIV po Mafii 2 wywala się zaraz po wyjściu z safehouse.

    Trzeba kupować takie pamięci, jakie są wymienione w książeczce (manual)
    do płyty głównej. Sam mam płytę ASUS M4A87TD/USB3 i dwie kości Samsunga
    1333 MHz po 2 GB. Zamierzam dokupić kolejne dwie kości, na pewno będą one
    z takiej samej serii Samsung, choćby miały być droższe. Gwarantuje mi to,
    że będą ze sobą współpracować.

    --
    pozdrawiam, pioruns