  • 11. Data: 2013-08-27 08:18:59
    Temat: Re: Partia Kierowców
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > dwójka wcisnęła mu Polskę na siłę. Zmiana granic Polski to też ich
    > robota. W zamian za tereny na wschodzie. Tereny słabo zaludnione,
    > bez infrastruktury przemysłowej Polska dostała tereny na zachodzie.
    > Obliczono wartość księgową terenów które straciliśmy i tych które
    > otrzymaliśmy. Różnica z tego co pamiętam wynosiła ok 11 miliardów
    > ówczesnych dolarów na korzyść terenów na zachodzie. Oddaliśmy 11
    > miliardów dolarów ZSRR. Tereny na zachodzie Polski to odszkodowanie
    > za wojnę. Z ekonomicznego punktu widzenia był to doskonały interes.

    ho ho

    widzę że i alternatywna historię piszecie kogutek... :)

    Stalin nie chciał Polski - to jest ubawna teza...

  • 12. Data: 2013-08-27 08:20:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > wczoraj w telewizji tłumaczył że mniej zarabiamy bo mamy mniejszą
    > wydajność pracy. No rzesz kurwa jego mać. Znam kogoś kto pracuje w
    > tej fabryce od tapicerki samochodowej. Zapierdala jak w obozie
    > koncentracyjnym za 1900 na rękę. Jak by więcej pracował to by umarł z
    > przepracowania. Kiedyś opowiadał jak go wypierdolić z roboty chcieli
    > bo włączył do kontaktu ładowarkę do e papierosa. Szwaczki mają w
    > krzesełkach zainstalowane czujniki czy siedzą i szyją czy poszły się
    > wysikać albo zapalić. Rozliczają ich czas pracy z tych czujników.

    kurcze co ty palisz? a może sobie dajesz w żyłe...

  • 13. Data: 2013-08-27 08:50:53
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-08-26 18:40, WOJO pisze:
    > Istnieje w Polsce coś takiego jak Partia Kierowców ? :)
    > WOJO

    Takiej mogło by się udać.
    Wcale nie musi być liczna. Ważne, żeby wprowadziła tylu posłów na Sejmu,
    że zajęła by miejsce PSL-u.
    Wtedy, jako koalicjant, nie mieszala by sie do polityki, ale dbała o
    interesy kierowców a więc: normalność na polskich drogach i ich dobry stan.
    Taka partia była by wymarzonym partnerem do PO.
    Popieram.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 14. Data: 2013-08-27 10:23:44
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 27.08.2013 o 08:50 WW <w...@v...pl> pisze:

    > Wtedy, jako koalicjant, nie mieszala by sie do polityki, ale dbała o
    > interesy kierowców a więc: normalność na polskich drogach

    Normalność czyli? Bo wiesz... kierowcy to nie jest jedna opcja
    ideologiczna. Są wśród nich i socjaliści i wolnościowcy. Jedni by chcieli
    darmowych dróg budowanych za państwowe pieniądze, drudzy płatnych ale
    budowanych za prywatne pieniądze. Co więc miałaby popierać partia
    reprezentująca ich wszystkich? Pewnie coś pośredniego, czyli budowane za
    państwowe ale płatne, a najlepiej w partnerstwie publiczno-prywatnym czyli
    budujemy za pieniądze z naszych podatków a potem płacimy za przejazd
    "prywatnemu" właścicielowi, czyli tak jak właśnie jest.

    --
    SW3
    ----

  • 15. Data: 2013-08-27 11:10:22
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-08-27 10:23, SW3 pisze:

    > Normalność czyli?

    To chyba nie jest rudne.

    > Jedni by
    > chcieli darmowych dróg budowanych za państwowe pieniądze, drudzy
    > płatnych ale budowanych za prywatne pieniądze.

    Sadzisz, że ktoś kto może mieć bezpłatny przejazd, woli za niego zapłacić?

    >Co więc miałaby popierać
    > partia reprezentująca ich wszystkich?

    Nic więcej. Skupiła by się na drogach, cenach paliw, samochodów i części
    do nich i unormaliła KRD.

  • 16. Data: 2013-08-27 11:20:05
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Ano ostatnio miałem okazję trochę poobserwować naszych zachodnich sąsiadów.
    >Zarobki 1500-2000E (Polska 1600-2000 zł), paliwo 1,6E (Polska 6 zł), gaz
    >0,72E (Polska 2.3 zł), kebab 3,5E (Polska 11 zł), autostrady i policja
    >(szkoda słów na porównanie).
    >I zapomniałbym o chyba najważniejszym VAT 19% (Polska 23%, a już niedługo
    >...24,25...)

    Ponieważ ludzie tam nie będą pracowali za mniej i pracodawca nie ma wyjścia
    musi płacić a dodatkowo liczy się z ludźmi.

    U nas, ludzie się cieszą jak maja jakakolwiek prace i mniej wybrzydzają (Ci
    co wybrzydzają a tak naprawdę nie maja nic do zaoferowania siedzą na
    zasiłku) taka pani na kasie w hipermarkecie dostaje około 1600 netto i nie
    podskakuje bo ja wymienia bo łatwo i są chętni, ale jakby nikt nie chciał za
    tyle robić to płaciliby więcej. U nas jak jesteś np. programistą to 5000 -
    12000 netto zarobisz, oczywiście na zachodzie więcej ale czy za podane kwoty
    nie będziesz u nas dobrze żył.

    Odpowiedz sobie sam: jakbyś miał własna firmę (może masz nie wiem) to
    płaciłbyś/płacisz kilkadziesiąt procent więcej niż płaci swoim pracownikom
    konkurencja ? nawet jakby było Cię na to stać tj. zrezygnowałbyś z części
    zysku dla pracowników.

    Buniek

  • 17. Data: 2013-08-27 11:34:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości
> [...]
    >chcieli darmowych dróg budowanych za państwowe pieniądze, drudzy
    >płatnych ale budowanych za prywatne pieniądze.

    Kto by chcial platnych ? A prawda, Cavallino i RoMan :-)

> [...]
    >pieniądze z naszych podatków a potem płacimy za przejazd
    >"prywatnemu" właścicielowi, czyli tak jak właśnie jest.

    Nie nie, PPP polegajace na tym ze wlasciciel zbuduje za swoje, potem
    mu bedziemy placic raty z podatkow, a jezdzic na taniej winiecie
    rocznej - bo co maja zagraniczni jezdzic za darmo.
    A skoro mamy winietki, to ucinamy wszelkie rozmowy o podatku drogowym
    i kasujemy oplate paliwowa z benzyny - akcyzy i winietek ma wystarczyc
    na drogi, w tym autostrady :-)

    J.

  • 18. Data: 2013-08-27 12:42:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, August 27, 2013, 11:34:26 AM, you wrote:

    > Kto by chcial platnych ? A prawda, Cavallino i RoMan :-)

    Że co?

    To, że wybieram winiety zamiast bramek nie świadczy o tym, że jestem
    zwolennikiem płatnych dróg. Uważam, że użytkownicy od motorowerów do
    małych dostawczaków wystarczająco płacą w paliwach. Ciężarówki niszczą
    drogi nieproporcjonalnie do opłat w paliwach i tu już potrzebne są
    opłaty. Ale na pewno nie na bramkach z ręczną obsługą - ViaToll jest
    dobrym rozwiązaniem.

    I to jest jakiś pomysł.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2013-08-27 13:09:53
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 08:20:13 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > kurcze co ty palisz? a może sobie dajesz w żyłe...

    To że o czymś nie wiesz nie znaczy że tego nie było. Znaczy że o tym nie wiesz.
    Znajdź gdzie i który z wielkiej trójki powiedział że Polska była i jest wrzodem na
    dupie Europy i należało by ją skasować ( w oryginale przeciąć wrzód). Ale że tego
    zrobić się nie da to najlepiej będzie jak trafi pod sowiecki but. Stalin na to
    odpowiedział że w tłumaczeniu na język zrozumiały dla mas brzmiało " Pierdolę takie
    na ramię broń. Nie chce Polski i tych głupich Polaków u siebie. Z nimi są zawsze
    problemy." To nie Stalin wziął sobie Polskę. To dwóch pozostałych mu ją na siłę
    wcisnęło. To ze skasowaniem i że się nie da miało podtekst materialny. Polska armia
    była w tym czasie trzecią co do ilości mięsa armatniego armią w Europie.

  • 20. Data: 2013-08-27 14:32:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SW3 wrote:

> [...]
    > naszych podatków a potem płacimy za przejazd "prywatnemu"
    > właścicielowi, czyli tak jak właśnie jest.

    partia popierałą by swoich członków z załatwianiu sobie dobrych posad a
    potem dostawaniu się do Europarlamentu.