  • Data: 2016-09-28 15:47:50
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 28 września 2016 15:34:26 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > Co to za argument z czapki? Nikt nie pisze pod dokumenty ISO tylko pod żywe
    > kompilatory

    To nieprawda. Kiedy programuję w C na embedded, to często nie mam innej
    możliwości pisania testów, niż przy pomocy kodu, który będzie uruchamiany
    na PC (ewentualnie na docelowym urządzeniu w trybie testowym, w specjalnie
    przygotowanej wersji aplikacji). Wówczas zawsze kompiluję w GCC z flagami
    wybierającymi określoną wersję języka C, obsługiwaną przez docelowy
    kompilator dla danego urządzenia (którym niestety nie zawsze jest GCC).

    Pisanie "pod żywe kompilatory a nie pod dokumenty ISO" to strzelanie
    sobie w kolano, jeżeli idzie o przenośność aplikacji, a także dowód
    słabości specyfikacji języka, która nie jest w stanie objąć przydatnych
    sposobów używania języka.