  • 11. Data: 2009-10-02 05:16:33
    Temat: Re: Pękanie poliwęglanu
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Paweł <p...@n...pl> napisał(a):

    > Pomysł z zastosowaniem poliwęglanu wydawał mi się na początku taki
    > prosty do realizacji ...

    Zobacz tutaj są dane w tabelce dla poliweglanu:
    http://www.tworzywa.pl/gfx/files/termoformowanie.pdf

    WM

  • 12. Data: 2009-10-03 07:32:51
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Paweł pisze:

    > Pomysł z zastosowaniem poliwęglanu wydawał mi się na początku taki
    > prosty do realizacji ...

    Może łatwiej byłoby znaleźć cylindryczny pojemnik z przezroczystego
    tworzywa o potrzebnej średnicy i odkroić z niego 2-centymetrowy
    plasterek?

    T.

  • 13. Data: 2009-10-03 09:09:46
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Może łatwiej byłoby znaleźć cylindryczny pojemnik z przezroczystego
    > tworzywa o potrzebnej średnicy i odkroić z niego 2-centymetrowy
    > plasterek?

    Już szukałem. Pełno jest różnego rodzaju butelek. Jednak mają nierówną
    grubość tworzywa i zniekształcają obraz.
    Są produkowane również rury z poliwęglanu. Jednak cienkościenne w
    ilościach detalicznych praktycznie są niedostępne.

    Wykonałem kilka próbek wygrzewanych różnych temperaturach.
    Czekam teraz na wynik, które popękają, a które nie. Najgorsze, że muszę
    poczekać na wynik kilkanaście dni. Ja niestety nie mam już wiele czasu i
    w zasadzie muszę już wybrać jakieś rozwiązanie.
    Czy może ktoś wie jak przyspieszyć proces pękania. Część próbek włożyłem
    do zamrażarki, część leży na słońcu. Chyba jednak, żadna z tych metod
    nie jest dobra.

    Paweł

  • 14. Data: 2009-10-03 15:28:23
    Od: bynio <n...@w...pl>

    slońce ujawni najszybciej wady

  • 15. Data: 2009-10-04 12:28:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Sep 2009 19:54:02 +0200, Paweł wrote:
    >Mam pasek z poliwęglanu o grubości 0.75mm. Pasek ma wymiary 20x130 mm
    >Nawijam ten pasek na walec o średnicy 45 mm. Po kilku dniach w materiale
    >pojawiają się bardzo drobne równolegle ustawione rysy.

    A gdybys tak:
    -sprobowal wyciac poprzek obecnego kierunku
    -nawinal go najpierw na walec fi 100 ..

    J.