    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Petrolheady mają niższ IQ ;)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 30 Jun 2022 15:19:11 +0200

    On Thu, 30 Jun 2022 09:57:02 +0200, Myjk wrote:
    > Wed, 29 Jun 2022 14:41:46 +0200, J.F
    >
    > No ale to, że zatruło wszystkich, ale jak widać, niektórych potruło jednak
    > bardziej -- skoro wbrew wiedzy i badaniom nadal próbują udowadniać że ołów
    > w benzynie, rozpylany w powietrze i wdychany, nie szkodził ludziom. Choć
    > już na samym początku o tym wiedziano i ukrywano to przed gawiedzią
    > udowadniając że wszystko jest ok.

    Myjku - ale wymien konkretnie - na co ci zaszkodził?
    Konktretnie - na co sie uskarzasz ?

    No chyba ze ... zaszkodzil Ci, i teraz bezkrytycznie wierzysz wszelkim
    "badaniom naukowym" :-P
    Innym tez zaszkodzil, bo sa antyszczepionkowami. Jeszcze inni - bo
    wierzą, ze szczepionki im pomogą :-)

    > Ale to jest ogólnie pikuś jakbyś nie zrozumiał co napisałem w OP, mnie w
    > tym temacie bardziej interesuje, że EV, dzięki temu trującemu ołowiowi w
    > benzynie, na blisko 100 lat dostały czapę, dlatego dzisiaj się znajdujemy w
    > miejscu w którym się znajdujemy, z przekonaniami takimi a nie innymi. Czyli
    > że EV ma mały zasięg, że jest relatywnie drogie itd. Gdyby nie ołów w
    > paliwie to ICE nie dosyć że by nie jechały, to jeszcze by notorycznie stały
    > w warsztatach. Literalnie nikt by nimi nie chciał jeździć, nikt by nie
    > dążył do postępu technicznego.

    No jak ...
    -przeciez dzis mamy benzyne bezolowiową i samochody jakos jezdzą.
    Mozna ja bylo wynalezc 100 lat temu i byloby jak 20 lat temu :-P

    -a w ogole to przeciez nic w tym nadzwyczajnego - mozna bylo to
    wszystko wynalezc 2000 lat temu :-)

    -EV przez dlugie lata byly kiepskie, bo brakowalo dobrych baterii,
    elektroniki, silnikow. To wszystko trzeba bylo wynalezc.
    choc pierwsze Tesle jezdzily na silnikach indukcyjnych.

    -100 lat temu zrobil sie problem - zaczelo brakowac benzyny.
    stad m.in. ten ołów - dodatek etyliny pozwolil podniesc sprawnosc
    silnikow. Ale tez odkryto i uruchomiono nowe zloza ropy, i starczylo
    do 1970 ..

    -ale przeciez Diesel pokazal, jak sie robi wysokosprawny silnik.
    co nawiasem mowiac tez ze 20 lat zajęło.

    -EV trzeba czyms zasilic. PV i wiatraki niedawno byly za drogie,
    a teraz popatrz - sa tanie.
    Produkcja potaniala, jakies odkrycia porobili, czy paliwa podrozały?

    -sa ogniwa sloneczne o sprawnosci 30-50%. A my ciagle uzywamy takich
    o sprawnosci 15-20% ..

    itd itp. Postep jest powolny.
    a na razie w Polsce EV to samochod na węgiel, ktory truje przez
    Belchatow :-)
    No chyba, ze ktos rownoczesnie sobie PV zainstaluje.

    J.