  • 1. Data: 2022-06-25 13:16:19
    Temat: Petrolheady mają niższ IQ ;)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Pobono w US, ale u nas ołowiówki używano powszechnie do 2000, czyli
    znacznie dłużej niż w US. Poza tym to uzmysławia (tzn. ja o tym powtarzam
    od dawna, dobrze że Jason o tym opowiedział) jak przemysł spalinowy, tak
    wydobywający "ropę" jak i producenci samochodów, wygrali wyścig z
    ówczesnymi EV, bo gdyby nie ołów to spaliniaki by paliły jak złe, miały
    żenującą moc, sypały się od spalania stukowego, itd. I to wszystko kosztem
    zdrowia (a przy okazji jeszcze zrobili sobie jeszcze bardziej bezmyślne
    masy do łojenia).

    https://www.youtube.com/watch?v=6HlUm7dXq5s

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2022-06-28 18:21:30
    Temat: Re: Petrolheady mają niższ IQ ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2022 13:16:19 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > zdrowia (a przy okazji jeszcze zrobili sobie jeszcze bardziej bezmyślne

    niby wiadomo, ze olow to trucizna ... ale czujesz sie chory?
    Głupi ? Dzieci/wnuki sa madrzejsze od ciebie ?
    a moze masz stwierdzone zatrucie ołowiem?

    Wiec moze te ilosci sa niegrozne, albo ołow z rury wydechowej jest
    mało grozny ...

    Jest jeszcze jedna sprawa - USA mialo duze silniki, a my male kartki

    No i kolejne sprawy:
    -to sa pomiary z 2015, czy z wielu lat, robione u dzieci,
    czy jakies szacunki ile mialy dzieci, na podstawie obecnych
    pomiarow?

    -podaja tam % populacji czy tez dzieci, ktore maja powyzej 5ug/galon.
    a jakie sa te zawartosci, czy tez srednie zawartosci?
    zeby sie nie okazalo, ze kiedys bylo 6, a dzis 4

    -pisza, ze nie ma bezpiecznego poziomu u dzieci ... to gdzie sa te
    schorzenia powodowane przez ołów?
    Dobrze rozumiem, ze stwierdzono obnizenie IQ w starszych pokoleniach?
    czy tylko szacuja, ze takie obnizenie powinno byc?

    J.

  • 3. Data: 2022-06-29 10:16:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Jun 2022 18:21:30 +0200, J.F

    > Wiec moze te ilosci sa niegrozne, albo ołow
    > z rury wydechowej jest mało grozny ...

    Buahahah!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2022-06-29 14:41:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Jun 2022 10:16:53 +0200, Myjk wrote:
    > Tue, 28 Jun 2022 18:21:30 +0200, J.F
    >
    > Buahahah!

    No ale co - zatruło cie, wiec sie teraz glupio smiejesz,
    czy madrych rodzicow miales - wyprowadzili sie gdzies w Bieszczady i
    bez ołowiu dorastales ? :-P

  • 5. Data: 2022-06-29 15:54:59
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/06/2022 13:41, J.F wrote:

    > No ale co - zatruło cie, wiec sie teraz glupio smiejesz,
    > czy madrych rodzicow miales - wyprowadzili sie gdzies w Bieszczady i
    > bez ołowiu dorastales ? :-P

    opcje sa dwie,
    - urodzil sie w PL po 2000 i nigdy nie byl w USA ani zadnym innym kraju
    w ktorym uzywano olowiowej.
    - urodzil sie na ksiezycu i dopiero po 2000 roku przyjechal do PL i
    nigdy nie byl w USA ani zadnym innym kraju w ktorym uzywano olowiowej.

    oprocz tego oczywiscie nigdy nie mial nawet wizualnego kontaktu z
    przedmiotami np. pomalowanymi farba z olowiem jako utwardzaczem albo
    jakas elektronika, ktora zawierala olow w lutach.

  • 6. Data: 2022-06-29 16:16:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Jun 2022 14:54:59 +0100, K wrote:

> [...]
    >
    > oprocz tego oczywiscie nigdy nie mial nawet wizualnego kontaktu z
    > przedmiotami np. pomalowanymi farba z olowiem jako utwardzaczem albo

    A to niekoniecznie przechodzi na czlowieka.
    Chyba, ze np ktos stare smieci pod studnia polozy ...

    > jakas elektronika, ktora zawierala olow w lutach.

    jak wyzej. Nie jadl jej przeciez.

    Ba - olowiane rury byly popularne w wodociagach.

    J.

  • 7. Data: 2022-06-29 16:47:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/06/2022 15:16, J.F wrote:

    > A to niekoniecznie przechodzi na czlowieka.
    > Chyba, ze np ktos stare smieci pod studnia polozy ...

    > jak wyzej. Nie jadl jej przeciez.

    To po co zabronili uzywania np w elektronice?

    > Ba - olowiane rury byly popularne w wodociagach.
    >
    > J.

    i nikt ich nie wymienia bez potrzeby. Moze nawet pije wode ktora plynie
    taka rura.

  • 8. Data: 2022-06-30 09:57:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jun 2022 14:41:46 +0200, J.F

    > No ale co - zatruło cie, wiec sie teraz glupio smiejesz,

    No ale to, że zatruło wszystkich, ale jak widać, niektórych potruło jednak
    bardziej -- skoro wbrew wiedzy i badaniom nadal próbują udowadniać że ołów
    w benzynie, rozpylany w powietrze i wdychany, nie szkodził ludziom. Choć
    już na samym początku o tym wiedziano i ukrywano to przed gawiedzią
    udowadniając że wszystko jest ok.

    Ale to jest ogólnie pikuś jakbyś nie zrozumiał co napisałem w OP, mnie w
    tym temacie bardziej interesuje, że EV, dzięki temu trującemu ołowiowi w
    benzynie, na blisko 100 lat dostały czapę, dlatego dzisiaj się znajdujemy w
    miejscu w którym się znajdujemy, z przekonaniami takimi a nie innymi. Czyli
    że EV ma mały zasięg, że jest relatywnie drogie itd. Gdyby nie ołów w
    paliwie to ICE nie dosyć że by nie jechały, to jeszcze by notorycznie stały
    w warsztatach. Literalnie nikt by nimi nie chciał jeździć, nikt by nie
    dążył do postępu technicznego.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2022-06-30 15:19:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Jun 2022 09:57:02 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > w benzynie, rozpylany w powietrze i wdychany, nie szkodził ludziom. Choć
    > już na samym początku o tym wiedziano i ukrywano to przed gawiedzią

    Myjku - ale wymien konkretnie - na co ci zaszkodził?
    Konktretnie - na co sie uskarzasz ?

    No chyba ze ... zaszkodzil Ci, i teraz bezkrytycznie wierzysz wszelkim
    "badaniom naukowym" :-P
    Innym tez zaszkodzil, bo sa antyszczepionkowami. Jeszcze inni - bo
    wierzą, ze szczepionki im pomogą :-)

> [...]
    > w warsztatach. Literalnie nikt by nimi nie chciał jeździć, nikt by nie

    No jak ...
    -przeciez dzis mamy benzyne bezolowiową i samochody jakos jezdzą.
    Mozna ja bylo wynalezc 100 lat temu i byloby jak 20 lat temu :-P

    -a w ogole to przeciez nic w tym nadzwyczajnego - mozna bylo to
    wszystko wynalezc 2000 lat temu :-)

    -EV przez dlugie lata byly kiepskie, bo brakowalo dobrych baterii,
    elektroniki, silnikow. To wszystko trzeba bylo wynalezc.
    choc pierwsze Tesle jezdzily na silnikach indukcyjnych.

    -100 lat temu zrobil sie problem - zaczelo brakowac benzyny.
    stad m.in. ten ołów - dodatek etyliny pozwolil podniesc sprawnosc
    silnikow. Ale tez odkryto i uruchomiono nowe zloza ropy, i starczylo
    do 1970 ..

    -ale przeciez Diesel pokazal, jak sie robi wysokosprawny silnik.
    co nawiasem mowiac tez ze 20 lat zajęło.

    -EV trzeba czyms zasilic. PV i wiatraki niedawno byly za drogie,
    a teraz popatrz - sa tanie.
    Produkcja potaniala, jakies odkrycia porobili, czy paliwa podrozały?

    -sa ogniwa sloneczne o sprawnosci 30-50%. A my ciagle uzywamy takich
    o sprawnosci 15-20% ..

    itd itp. Postep jest powolny.
    a na razie w Polsce EV to samochod na węgiel, ktory truje przez
    Belchatow :-)
    No chyba, ze ktos rownoczesnie sobie PV zainstaluje.

    J.

  • 10. Data: 2022-06-30 17:25:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.06.2022 o 15:19, J.F pisze:

    > itd itp. Postep jest powolny.
    > a na razie w Polsce EV to samochod na węgiel, ktory truje przez
    > Belchatow :-)

    Truć to niespecjalnie dużo. Co2 jest problemem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!