  • Data: 2022-06-18 16:47:51
    Temat: Re: Pi?kna, ekologiczna katastrofa...
    Od: a...@m...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino <C...@k...pl> wrote:

    > Nie jestem przekonany.

    > M?wimy o Polsce.
    > Jestem ciekaw co takiego mog?e? sobie na Odrze zaprojektowa? i jak.
    > To? to mia?o wydajno?? kalkulatora, gorsz? ni? obecny smartwatch.

    Nie doceniasz mozliwosci wszesnych komputerow.
    Smartwatchy wtedy nie bylo. Reczny kalkulator to kilka
    sekund na operacje, Odra to dziesiatki tysiecy operacji
    na sekunde, dramatycznie szybciej niz kalkulator.

    "Standartowe" programy na Odre to np. bylo wyliczanie obciazen
    w belkach i plytach, uzywane przez budownictwo ale pewnie
    pomoglyby tez przy projektowaniu samochodu. Inny program
    byl do projektowania sieci elektrycznych, dla energetyki.
    Rakiety Meteor byly projektowane na wczesniejszych komputerach
    ktore mialy ulamek mozliwosci Odry. Kolo 1960 roku Amerykanie
    uzywali komputery znacznie slabsze od Odry do projektowania
    reaktorow jadrowych. Te wszyskie obliczania byly niemozliwe
    do zrobienia w rozsadnym czasie recznie czy na owczesnych
    kalkulatorach.

    --
    Waldek Hebisch