  • 1. Data: 2022-06-17 00:36:56
    Temat: Piękna, ekologiczna katastrofa...
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sprzedali za dużo "ekologicznych" samochodów i mają teraz same problemy...

    "Norwegia: pojeździliście sobie autami elektrycznymi? To fajnie, a teraz je
    zostawcie"

    Ograniczenia dla samochodów elektrycznych w kraju, który zasłynął z gwałtownego
    wzrostu popularności takich pojazdów? Jak najbardziej. Norwegia ma plan.

    Norwegia chce wprowadzić ograniczenia dla samochodów elektrycznych, bo jest ich
    zbyt dużo i zanieczyszczają miasta. Jaka piękna zielona katastrofa.

    https://spidersweb.pl/autoblog/norwegia-ograniczenia
    -dla-samochodow-elektrycznych/

  • 2. Data: 2022-06-17 07:18:04
    Temat: Re: Piękna, ekologiczna katastrofa...
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2022 o 00:36, r...@k...pl pisze:
    > Sprzedali za dużo "ekologicznych" samochodów i mają teraz same problemy...

    No raczej chodzi o to, że przejście na elektryki nie rozwiązało
    automagicznie WSZYSTKICH problemów, a tylko ich część.

    > Norwegia chce wprowadzić ograniczenia dla samochodów elektrycznych, bo jest ich
    > zbyt dużo i zanieczyszczają miasta.

    Zapomniałeś tylko napisać, że to samo dotyczy też wszystkich inych
    samochodów....

    "Samochody elektryczne generują sporo unosu wtórnego - pyłu ze
    ścierających się opon i tego wytwarzanego na skutek hamowania. Dodatkowo
    samochody elektryczne generują korki, dokładnie tak samo jak wcześniej
    robiły to samochody spalinowe."

  • 3. Data: 2022-06-17 10:11:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Friday, June 17, 2022, 12:36:56 AM, you wrote:

> [...]

    > zbyt dużo i zanieczyszczają miasta. Jaka piękna zielona katastrofa.

    Jakiś komuch to pisał: ,,Jest jeden sposób na przywrócenie chwały
    transportowi publicznemu - to zakaz jazdy prywatnym samochodem, ale
    nie wiem, czy Norwegowie są już na tyle zdyscyplinowanym i oświeconym
    społeczeństwem, żeby się na to zgodzić."

    30 jak poznawałem komunistyczne ,,oświecenie". I wystarczy. Ale skoro
    pokolenie moich niedoszłych wnuków chce znów cierpieć - mam nadzieję,
    że nie dożyję.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2022-06-17 10:26:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 17 Jun 2022 07:18:04 +0200, w <t8h2qd$p73$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > No raczej chodzi o to, że przejście na elektryki nie rozwiązało
    > automagicznie WSZYSTKICH problemów, a tylko ich część.

    W sumie żadnych -- za to mniejsze podatki, jeździ więcej samochodów, przez co
    wzrasta zanieczyszczenie. Zapewne wkrótce odkryją, że zużyte baterie magicznie
    nie znikają.

    > Zapomniałeś tylko napisać, że to samo dotyczy też wszystkich inych
    > samochodów....

    Ale teraz jeździ więcej aut, bo mogą buspasami, więc generalnie popularność
    elektryków spowodowała taki sam syf.

  • 5. Data: 2022-06-17 10:27:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 17 Jun 2022 10:11:49 +0200, w <7625395891$20220617101152@squadack.com>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(-a):

> [...]
    >
    > 30 jak poznawałem komunistyczne ,,oświecenie". I wystarczy. Ale skoro
    > pokolenie moich niedoszłych wnuków chce znów cierpieć - mam nadzieję,

    Spokojnie -- u nas, jeżeli przyjmą się elektryki, to klęska będzie bardziej
    spektakularna.

  • 6. Data: 2022-06-17 10:39:20
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-17 o 10:27, r...@k...pl pisze:

    > Spokojnie -- u nas, jeżeli przyjmą się elektryki, to klęska będzie bardziej
    > spektakularna.

    albo i nie będzie, może tak jak z komputeryzacja i kartami płatniczymi
    przeskoczymy jedna epokę postępu i od razu wejdziemy w następną

    Avast.

  • 7. Data: 2022-06-17 10:53:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U nas ostatnio dopierdalają rowerzystom.
    Po to, żeby do aut wrócili.
    Jest to strategia, bo taki rowerzysta ani akcyzy ani vatu nie przysparza, i na
    dodatek dłużej żyje na pohybel zus.
    Twoje wnuki będą obowiązkowo jeździły w ninjach i kewlarowych butach, podobno
    bezpieczniej.

    -----

  • 8. Data: 2022-06-17 11:02:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2022 o 10:26, r...@k...pl pisze:

    > W sumie żadnych

    Jasne, bo przecież największym problemem osobówek jest zużywanie opon i
    klocków, a nie smrodzenie spalanym syfem.....

    > Ale teraz jeździ więcej aut

    Masz jakieś wsparcie w statystkach?

  • 9. Data: 2022-06-17 11:02:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2022 o 10:39, cyklista pisze:

    > może tak jak z komputeryzacja i kartami płatniczymi
    > przeskoczymy jedna epokę postępu i od razu wejdziemy w następną

    Co masz na myśli, co przeskoczyliśmy?

  • 10. Data: 2022-06-17 11:24:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cyklista,

    Friday, June 17, 2022, 10:39:20 AM, you wrote:

    > albo i nie będzie, może tak jak z komputeryzacja i kartami płatniczymi
    > przeskoczymy jedna epokę postępu i od razu wejdziemy w następną

    I z telefonią komórkową - w środę wjechałem bardzo płytko do Niemiec.
    Jakbym w średniowiecze wjechał. 3G, Edge...

    --
    Best regards,
    RoMan