  • 41. Data: 2020-06-15 19:43:48
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 19:35, cef pisze:

    > A to się tak bezpośrednio liczy, w sensie kilowatogodzinowym tylko?
    > Czy prąd z solara, żeby ładował skutecznie to nie musiałby jakoś
    > przetransformowany  zostać? (czyli ze stratami)

    Zawsze ładuje się za stratami....
    Ale nawet jak je doliczysz, to nadal nie są to wieki, tylko pojedyncze lata.

    > Pytam, bo nie znam się dobrze na elektryczności.
    > Czuję podświadomie, że parametry prądu uzyskane z instalacji solarnej
    > wymagałyby do przeniesienia tych kilowatów na akumulator pojazdu
    > jakiegoś długiego czasu.

    A kto powiedział, że ładujesz bezpośrednio prądem z solara?

  • 42. Data: 2020-06-15 19:45:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 18:08, K pisze:

    > Nie,

    No i wszystko na temat.
    Ale wtedy nie mów, że to jest droższe, tylko że Ci się podoba z powodów
    ideologicznych.

    >bo nie chce miec auta o wartosci 90tys PLN, ktore bedzie stalo 90%
    > czasu na ulicy.

    Dlaczego na ulicy?
    Pisane było o ładowaniu w domu, mieszkasz na ulicy?

  • 43. Data: 2020-06-15 19:54:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-15 o 19:43, Cavallino pisze:

    > A kto powiedział, że ładujesz bezpośrednio prądem z solara?

    Chodzi bardziej o sam czas a nie o to czy bezpośrednio
    czy przez jakąś instalację. Straty rozumiem, pytanie jest
    o czas, bo widzę w dyskusji dwa typy ładowania
    (szybkie powiedzmy wysokoamperowe i wolne niskoamperowe)
    i pytam czy korzystanie z instalacji solarnej - jakkolwiek przetworzonym
    prądem
    nie zmusi mnie do korzystania z elektryka 2 razy w tygodniu,
    bo będzie się ładował cztery dni w tygodniu.

  • 44. Data: 2020-06-15 20:46:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-15 o 17:16, RadoslawF pisze:

    > W nowych blokach w podziemnych garażach nie ma gniazdek lub jest

    Są i korzystam.

    > na niestandardowe napięcie.

    Jakie?

  • 45. Data: 2020-06-15 20:57:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2020 o 15:57, Poldek pisze:

    > Od jakichś 25 lat każdy budowany blok ma obowiązkowo garaż podziemny. W
    > tych garażach są standardowe gniazdka 230V, ale nie jest niemożliwością
    > doprowadzić fazę 400V.

    Następny - prąd nie bierze się z gniazdka podobnie jak jabłka nie są z
    supermarketu.

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2020-06-15 21:47:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 19:54, cef pisze:

> [...]
    > prądem
    > nie zmusi mnie do korzystania z elektryka 2 razy w tygodniu,

    Nie - bo jeśli masz solary podłączone do sieci energetycznej, to
    produkujesz prąd gdy świeci słońce, a pobierasz zawsze i to się
    kompensuje ze sobą.
    Inaczej to nie ma sensu, przecież gdy chcesz ładować, czyli w nocy, to
    zazwyczaj słońce nie świeci.

    > bo będzie się ładował cztery dni w tygodniu.

    Nie będzie, bo baterii nie wyjeżdżasz do zera jeżdżąc po mieście.
    Przyjeżdżasz do domu i podładowujesz w czasie, gdy i tak siedzisz w domu
    - na rano masz znowu full.

  • 47. Data: 2020-06-15 21:48:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Odpowiednio przyjmując założenia można wyliczyć że gówno jest droższe od
    > złota. Więc nie p... bez sensu o wyliczeniach nie podając jednocześnie
    > założeń.

    źródło - ta grupa. elektrownia węglowa jest lekko wydajniejsza niż
    diesel. od wydajności elektrowni węglowej trzeba odjąć straty na
    przesyle, transformacji i sprawności akumulatora. Były dyskusje lata
    temu. jedynym kontrargumentem było to, ze paru z nas ma prąd ze słońca
    prawie za darmo. (choć to nie prawda bo jak mozesz ten prąd sprzedać do
    elektrowni, to ma cenę sprzedaży)
    ToMasz

  • 48. Data: 2020-06-15 21:56:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 21:48, ToMasz pisze:

    > źródło - ta grupa. elektrownia węglowa jest lekko wydajniejsza niż
    > diesel.

    Lekko?
    Z tego co ja pamiętam była mowa, że dużo, a nie lekko.

    No i zupełnie nie o tym mowa, prąd w gniazdku vs benzyna w baku - obie
    wersje mają cenę konkretną, nie zawierającą dopłat za straty na przesyłach.

    > od wydajności elektrowni węglowej trzeba odjąć straty na
    > przesyle, transformacji i sprawności akumulatora.

    Paliwo przejeżdża z Bliskiego Wschodu do Twojego baku bezkosztowo?
    Przy okazji stając się z ropy naftowej benzyną?

    > Były dyskusje lata
    > temu.
    Ale na inny temat.

  • 49. Data: 2020-06-15 22:18:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bredzisz Cavallino. Ewentualnie w tej cenie to używane osobiście zdobyte w ramach
    prywatnych reparacji w niemczech.

  • 50. Data: 2020-06-15 22:32:02
    Od: K <e...@s...com>

    On 15/06/2020 18:45, Cavallino wrote:

> [...]
    > ideologicznych.

    > Dlaczego na ulicy?
    > Pisane było o ładowaniu w domu, mieszkasz na ulicy?

    Nie mam garazu, a miejsc pod domem na samochody tylko jedno. Jakbym mial
    kupic teraz male elektryczne to oba by staly na ulicy z czego jeden by
    stal i niejezdzony niszczal. Ja bardzo chetnie kupie elektryka ale to
    bedzie alektryk na ogniwa paliwowe, a nie na akumulatory.