  • 71. Data: 2020-06-16 09:29:30
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello spider,

    Tuesday, June 16, 2020, 9:11:29 AM, you wrote:

    > Kompensuje do czasu aż sąsiedzi dookoła nie zamontują u siebie solarów i
    > się nagle okaże, że w piękny słoneczny dzień w godzinach pracy nie ma
    > kto nadmiaru energii odebrać i za nią tobie zapłacić.

    W piękny, słoneczny dzień pracują klimatyzatory i żrą strasznie dużo
    energii. W niektórych krajach zapotrzebowanie na energię w piękne
    słoneczne dni jest wyższe niż w najcięższą zimę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 72. Data: 2020-06-16 09:39:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2020 o 09:24, cef pisze:

    > Być może, szukam po prostu dodatkowego związku zakupu solara
    > z kosztami ładowania elektryka.

    > Tak zrozumiałem pierwszy wpis, że solar daje jakąś
    > przewagę w eksploatacji elektryka.

    Skoro (po kilku latach zwrotu) masz prąd za darmo, to i jeździsz za darmo.
    Albo i od razu, bo można wziąć (tani) kredyt na solary, a rata będzie
    mniejsza niż bieżące zyski z eksploatacji solara, więc de facto jeździsz
    w części za friko.
    Jak kupowałem solary, to kredyt miałem na 1%, czyli tak jakby w ogóle
    bezkosztowy, w porównaniu do zysku z solarów.

  • 73. Data: 2020-06-16 10:32:58
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-15 o 23:56 +0200, Cavallino napisał:
    > No więc naświetlam sprawę z punktu widzenia (byłego) usera elektryka.
    > Byłego z winy PIS, który okłamał w kwestii dopłat.

    Ale to dobrze, czy źle? Bo te dopłaty wszelakie to (wbrew obiegowej
    opinii) wcale nie są żadne pieniądze z nieba...

    Mateusz

  • 74. Data: 2020-06-16 11:24:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 22:18, Cavallino wrote:

    > Miejsc na posesji też nie?
    > Czyli faktycznie elektryk nie dla Ciebie.
    > Gniazdko to jest warunek konieczny, żeby takie auto nie było upierdliwe.

    > Czyli dwa auta Ci nie potrzebne.
    > Mam ten sam problem, dlatego jak ponownie kupię elektryka, to z duuużą
    > baterią.
    > Dla małych nie widzę zastosowania.

    > Będzie w eksploatacji i zakupie jeszcze droższy, więc tym bardziej nie
    > kupisz.

    Zle sie wyrazilem, mam miejsce na jedno auto na podjezdzie i moglbym
    sobie tam zrobic gniazdko do ladowania. Maly elektryk (nie lubie malych
    aut) sluzylby jako tanie wozidlo do pracy na zakupy, duze do dalszych
    podrozy. Ale duzy stalby 90% czasu nieuzywany. Ale znowu pandemia troche
    pozmieniala i tak od marca oboje pracujemy z domu, a po pandemii oboje
    bedziemy pracowali 3 na 5 dni w tygodniu z domu. Moja do pracy
    jezdzi(la) i tak autobusem bo jej firma (centrum Cambridge) nie oferuje
    miejsc parkingowych. Tak wiec dziennie jezdze samochodem 3mile
    (doslownie) zawiezc i odebrac mloda ze szkoly. Od 10 marca zatankowalem
    dwa razy do pelna i mam jeszcze 1/3 zbiornika mimo, ze w weekendy gdy
    jest cieplo jezdzimy np. nad morze, jeziora albo biale klify.

  • 75. Data: 2020-06-16 11:34:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2020 o 11:24, K pisze:
> [...]
    > aut) sluzylby jako tanie wozidlo do pracy na zakupy, duze do dalszych
    > podrozy. Ale duzy stalby 90% czasu nieuzywany.

    I dlatego jest bez sensu.
    Lepiej od razu większy elektryk, z dużą baterią.
    Kosztuje więcej, ale mniej niż mały elektryk+drugi duży, zwłaszcza gdy
    jest nieużywany.

    Optimum to Tesla - praktycznie używasz jak spalinówkę.
    Do tego ma swoją sieć bardzo szybkiego ładowania.

    Naprawdę - obecnie do przełamania jest tylko opór psychiczny, plus ew.
    wąż w kieszeni/zbyt mały budżet.

  • 76. Data: 2020-06-16 14:03:42
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > W piękny, słoneczny dzień pracują klimatyzatory i żrą strasznie dużo
    > energii. W niektórych krajach zapotrzebowanie na energię w piękne
    > słoneczne dni jest wyższe niż w najcięższą zimę.

    Polska nie jest tym niektórym krajem.
    Mamy piękny słoneczny dzień i klimatyzatory nie są potrzebne.
    A na termometrze całe dwadzieścia cztery stopnie.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2020-06-16 15:23:59
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/06/2020 10:34, Cavallino wrote:

> [...]
    > Do tego ma swoją sieć bardzo szybkiego ładowania.
    >
    > Naprawdę - obecnie do przełamania jest tylko opór psychiczny, plus ew.

    Jeszcze 3 lata bede splacal obecne (Insignia B), pozniej jesli sytuacja
    z praca z domu przez 60% czasu sie utrzyma kupie turbo benzyne, a wtedy
    planuje elektryka na ogniwa paliwowe. Chyba, ze wejdzie technologia
    poprawiajaca zasieg akumulatorow do powiedzmy 1000km z jednego
    ladowania, a ladowanie do 100% zajmie max. godzine. Przy czym te 1000km
    pozwoli na podrozowanie ze stala predkoscia 130km/h co jest malo realne
    ale mowimy o perspektywie nastepnych 8 lat w moim przypadku.

  • 78. Data: 2020-06-16 15:29:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2020 o 15:23, K pisze:

> [...]
    > poprawiajaca zasieg akumulatorow do powiedzmy 1000km z jednego
    > ladowania, a ladowanie do 100% zajmie max. godzine.

    Tesla ma ponad 600 już.
    W godzinę naładuje się spokojnie.

    > Przy czym te 1000km
    > pozwoli na podrozowanie ze stala predkoscia 130km/h

    Z tym gorzej.
    Ale 110-120 możesz jechać.

  • 79. Data: 2020-06-16 15:50:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Jak mieszkasz na 8, to
    > organizujesz spółkę cywilną złożoną z lokatorów w tej samej sytuacji.
    > Dostajecie pomoc finansową od miasta i instalujecie sobie pod blokiem
    > własne ładowarki z ceną prądu jak już mówiłem.

    Jak niby sobie to wyobrażasz?
    Ile tych gniazdek? O jakiej mocy? Komitet kolejkowy czuwający nocą i
    przełączające po kolei samochody w ładowarkach?

    Dopóki elektryki są egzotyką - jakoś to działa. Gdyby miało być ich
    więcej - pokażą, że są bez sensu.

    --
    MN

  • 80. Data: 2020-06-16 16:39:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-15 o 23:06, Shrek pisze:

    > A ktoś proponuje, żebyś sobie postawił dystrybutor z rurociągiem w garażu?
    >
    > Pomyśl, policz. Nie ma możliwości, żeby każdemu zapewnić gniazdko w
    > garażu. To że jest nawet gniazdko to nie znaczy, że każdy może na raz z
    > tego gniazdka korzystać. Pokątne ładowanie elektryków działa tylko
    > dlatego, że robią to nieliczni. Raz że instalacje nie są do tego
    > przystosowane, dwa że jak się by upowszechniło, to minister finasów
    > sobie o tym przypomni i się skończy.

    Był taki czas na tej ziemi, że benzynę sprzedawali w aptece, a
    przygniatająca większość ludzi przemieszczała się na nogach lub konno.
    Pociągów nawet nie było, a statki poruszały się siłą wiatru lub mięśni
    niewolników. Nie było rurociągów, platform wiertniczych na morzach,
    rafinerii zajmujących setki hektarów ziemi, linii kolejowych do
    transportu cystern. Nie było tysięcy stacji benzynowych, które zajmują
    łącznie tysiące hektarów gruntu. Nie było, a jest. Więc to, że teraz nie
    ma doprowadzonych do każdego stanowiska w garażu podziemnym przewodów z
    fazą 32A, to nie znaczy że nie może być. Kilkadziesiąt lat temu
    większość ludzi w miejscu zamieszkania w ogóle nie miała prądu.
    Przejście na samochody elektryczne to jest zmiana, która nie odbędzie
    się z dnia na dzień, ale to nie znaczy, że się nie odbędzie.