  • 21. Data: 2019-07-26 14:21:51
    Temat: Re: Pierwszenstwo na przejsciu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 13:53, J.F. pisze:

    > I tylko utrzymac ten stan, i nie wmawiac pieszym, ze maja pierwszenstwo :-)

    NIe utrzymasz takiego stanu, bo to fizycznie ani prawnie nie możliwe.
    Miasto to nie autostrada i trzeba się liczyć z tym, że różne obiekty się
    na jezdni pojawiają. Psy, dzieci, nie do końca oggarnięci ludzie,
    rowerzyści, inne pojazdy z którymi przecinają się kierunki ruchu itd.

    > No to drugiej czy trzeciej przestanie, kiedys trafi na ciezszy/szybszy
    > samochod :-)

    Jest też duża szansa, że na rower nie wsiądzie. Jak na przejeździe to
    jest jeszcze duża szansa, że kierownik również przez długi czas nie
    wsiądzie do samochodu na miejsce kierowcy. A jak będzie to argumentował
    tak jak ty przed sądem, to że dożywotnio i wakacje w z pogodą w kratkę.

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2019-07-26 14:26:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 14:02, SW3 pisze:

    > A nie powinno.

    Ale wynika. W przypadku miasta słusznie, w przypadku poza zabudowanym
    albo po wioskach z krajówkami niekoniecznie. Tam można by stawiać
    ewentialnie ustąp dla rowerzystów. Zdecydowana większość przejazdów jest
    w mieście, więc domyślnie powinno zostać jak jest, a łatać "dziury" w
    logice znakami na krajówkach.
    --
    Shrek

  • 23. Data: 2019-07-26 14:27:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 13:54, J.F. pisze:

    > A jak zamiast roweru bedzie tir na glownej drodze, to myslisz, ze bedzie
    > zwalnial i sie upewnial ? :)

    Nadpierwszeństwo dla tirów. Zaraz za pociągami i przed autobusami. Z
    wyjątkiem uzbrojonych uczestników - wtedy o pierwszeństwie decyduje
    rozmiar uzbrojenia;)

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2019-07-26 16:48:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-07-2019 o 09:02, cef pisze:

    > Mało jeżdżę na rowerze - po mieście praktycznie wcale i tak się zastanawiam
    > skąd rowerzysta wie, że jest na przejeździe rowerowym przez jezdnię a
    > kiedy jest na zwykłym przejściu i musiałby przeprowadzić rower?

    Ja miejskim rowerem jeżdżę często i z moich obserwacji wynika, że
    rowerzysta najczęściej ma w pompie to, czy przejeżdża przez pasy czy nie.
    Zapewne większość z nich uważa do tego, że na pasach ma pierwszeństwo i
    kierowcy mają obowiązek im ustąpić.

  • 25. Data: 2019-07-26 17:42:39
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-07-26 o 14:21, Shrek pisze:
    > Miasto to nie autostrada i trzeba się liczyć z tym, że różne obiekty się
    > na jezdni pojawiają. Psy, dzieci, nie do końca oggarnięci ludzie,
    > rowerzyści, inne pojazdy z którymi przecinają się kierunki ruchu itd.

    Nie autostrada ale też nie strefa zamieszkania (przeważnie).

    --
    SW3
    ----

  • 26. Data: 2019-07-26 17:57:05
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-07-26 o 14:26, Shrek pisze:
> [...]
    > ewentialnie ustąp dla rowerzystów. Zdecydowana większość przejazdów jest
    > w mieście, więc domyślnie powinno zostać jak jest, a łatać "dziury" w
    Ale jak? Nawet jak rowerzyście postawisz ustąp pierwszeństwa albo stop
    to skąd kierowca ma wiedzieć, że akurat tu ma pierwszeństwo? Co gorsza
    jak zauważy, że tam rowerzyści się grzecznie zatrzymują to może uznać,
    że tak jest wszędzie.
    Na dobrą sprawę to możnaby zrezygnować ze znaku przejazd dla rowerów
    (bardzo podobnego do znaku przejście dla pieszych choć o bardzo innym
    znaczeniu) a pozwolić rowerom przejeżdżać po przejściach z zachowaniem
    tych samych obostrzeń jakie dotyczą pieszych (zakaz wjazdu bezpośrednio
    przed...).

    --
    SW3
    ----

  • 27. Data: 2019-07-26 18:13:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 17:42, SW3 pisze:

    > Nie autostrada ale też nie strefa zamieszkania (przeważnie).

    Dokładnie tak. Więc nie należy popadać w paranoje ale już pieszgo na
    przejścu dla pieszych albo rowerzysty na przejeździe dla rowerów należy
    się spodziewać. Nawet przepisów nie trzeba znać - można się domyśleć z
    samych nazw;)

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2019-07-26 18:22:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 17:57, SW3 pisze:

    > Ale jak? Nawet jak rowerzyście postawisz ustąp pierwszeństwa albo stop
    > to skąd kierowca ma wiedzieć, że akurat tu ma pierwszeństwo?

    No skoro da się odwrócony trójkąt powiesić, to pewnie i kopniety kwadrat;)

> [...]
    > znaczeniu) a pozwolić rowerom przejeżdżać po przejściach z zachowaniem
    > tych samych obostrzeń jakie dotyczą pieszych (zakaz wjazdu bezpośrednio

    I to jest słuszna koncepcja - tam gdzie istnieją poważne powody, żeby
    rower nie miał pierwszeńtrwa to przejście dla pieszych. Widzę dwa słabe
    punkty - część społeczeństwa dostanie piany na gębie, że rowerzysci mogą
    przejeżdzać przez przejście (bo tak), druga że pierwszeństwo
    nieokreślone na przejsciach jest stanem przejściowym i wczesniej czy
    póżniej zmieni się w pełnoprawne i wracamy do punktu wyjścia;)

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2019-07-26 23:58:13
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-07-26 10:52, SW3 wrote:
    > IMO rower na przejeździe powinien mieć takie same prawa jak pieszy na
    > przejściu natomiast jeśli droga krzyżuje się z "prawdziwą" drogą dla
    > rowerów i rowery miały by tam mieć pierwszeństwo to powinien być po
    > prostu znak ustąp pierwszeństwa (i zapewniona odpowiednia widoczność).

    Czyż to nie oczywiste?

  • 30. Data: 2019-07-27 08:02:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 09:25, J.F. pisze:

    > Powinien byc znak "koniec drogi dla rowerow".
    > A wtedy rowerzysta powinien zjechac na jezdnie

    Czasami patrzę sobie jak to jest oznakowane
    i nie za bardzo widzę jak się zorientować czy można jechać czy jest się
    pieszym.
    Widzę, że po prostu trzeba znać teren.