-
Data: 2016-06-29 10:36:48
Temat: Re: Pinjig
Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.8825744756325062855@news.neostrada.pl
...
> On Wed, 29 Jun 2016 09:30:44 +0200, JS <b...@p...onet.pl> wrote:
>> Jeszcze nie tak dawno na magistrali transsyberyjskiej
> (jednotorowej),
>> maszynista, żeby mógł wjechać na dany odcinek musiał mieć tzw.
> "pałę",
>> taką jak używają biegacze do sztafety. Pociąg jadący z przeciwka
> musiał
>> czekać, aż "pała" dotrze do niego i maszyniści się pałami wymienią.
> Dziś
>> bez setki komputerów "nie da się" zapewnić bezpieczeństwa ruchu.
>
> Nie na pałę a na berło.
> Na berło u nas też się jeździło i chyba jeszcze się jeździ na
> niektórych odcinkach.
Zdaje mi się, ze w GOP tramwaje (niech mnie ktoś skoryguje, bo mogą mi się obsypać
szczegóły), mamy, albo do niedawna mieliśmy, na odcinkach jednotorowych, których ci u
nich dostatek, takie elektryczne berło. Skrzyneczka, ze "stacyjką" i lampką, prościej
nie można. Stacyjka, to prosty przełącznik, coś, jak układ 2 przełaczników na długim
korytarzu, że wchodząc włącza się światło, schodzac po drugiej stronie wyłącza. I tak
każda następna osoba. Motorniczy po dojechaniu do odcinka, zanim na niego wjechał,
przekręcał kluczyk i lampka nie pamiętam, czy gasła, czy się włączała, czy tu gasła a
tam zapalała, czy odwrotnie. W każdym razie, po świeceniu (bądź nie) danej lampki,
motorniczy wiedział, ze może wjechać, albo, ze musi czekać na mijance. Teoretycznie
mogło się zdarzyć, że 2 motormanów jednocześnie przekręciło kluczyk, wtedy nie
dostawał sygnału, o który mu chodziło. Nie pamiętam, jakie byly wtedy procedury. Czas
czekania, zdaje mi się, był do 20 minut i więcej, zanim tamten zjechał z odcinka.
--
Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
(C) Stephen Hawking
(dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- Czemu news.chmurka.nwt jest taki wolny?
- Peltier
- A jednak nie kondensatory
- Re: A jednak nie kondensatory
- odzysk z panela PV
- tuner i silnik od rolety
- Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- Boję siię capa...
- Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- PT500
- supercap
Najnowsze wątki
- 2024-06-10 wyobrazcie sobie ze
- 2024-06-10 malowanie samochodu
- 2024-06-10 News from Poland
- 2024-06-10 Czy na pewno będą CŁA na chińskie samochody?
- 2024-06-09 Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- 2024-06-09 Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- 2024-06-09 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-06-09 Czemu news.chmurka.nwt jest taki wolny?
- 2024-06-11 Funbox 3.0 zakres adresów DHCP
- 2024-06-11 Re: Funbox 3.0 zakres adresów DHCP
- 2024-06-09 Miernik szybkości netu
- 2024-06-11 Panele PV w pionie (prawie).
- 2024-06-11 czy ta grupa żyje?
- 2024-06-11 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=