  • Data: 2021-02-17 21:24:29
    Temat: Re: Platforma pod wirtualizer
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/17/21 10:30 AM, Adam wrote:

    > Jeszcze mam pytanie odnośnie ProxMoxa: jak znaleźć fizyczny plik, w
    > którym siedzi wirtualka? Coś jak pliki *.VDI czy *.VHD w VBox? Chodzi mi
    > o zarchiwizowanie takiego pliku i ewentualne podpięcie pod innego ProxMoxa.

    Hehe. Proxmox to zupełnie inna filozofia. Zapomnij o "złych" nawykach z
    używania VirtualBox czy innych "zabawek". ;) Oczywiście możesz robić
    takie rzeczy ręcznie (za wirtualizacje odpowiada kvm/qemu, za kontenery
    lxc) ale po co? Do migracji *live* w ramach klastra masz polecenia w
    konsoli albo możesz to wyklikać w GUI - nie mówiąc o tym, że możesz
    sobie skonfigurować automatyczny balans obciążenia na kilka maszyn.
    Samą wirtualkę możesz "zamknąć" w pliku (poczytaj dokumentację - zasady
    tworzenia takiego pliku są jasne i dobrze opisane) ale IMO wygodniej
    użyć lvm - także do wyklikania z GUI albo z konsoli. Wszystko zależy też
    na czym trzymasz dane - hardware RAID czy soft np. ZFS (także
    obsługiwany OTB)
    Zacznij używać i poznaj soft - wierz mi, że docelowo nic nie będzie
    wyglądało jak to sobie teraz wyobrażasz. ;)
    Np. na jednym z moich pierwszych Proxmoxów postawiłem Xpenology SMD
    (Synology) jako serwer plików co z perspektywy czau uważam za głupotę -
    jest dużo innych wydajniejszych i prostszych rozwiązań (jak np. TurnKey
    fileserver do postawienia dosłownie w 5 minut), choć oczywiście warto
    wiedzieć jak, i że można to zrobić.

    https://pve.proxmox.com/wiki/Graphical_User_Interfac

    Do tego poczytaj jak używać SPICE i możesz odpalać gry na swoich
    wirtualkach. Dla mnie prócz tego, że jest szybko bardzo się przydaje
    opcja automatycznego dopasowania rozdzielczości w maszynie wirtualnej do
    rozmiaru okna podglądu.

    https://www.spice-space.org/demos.html

    [...]
    > Natomiast betony w UPC twierdzą, że "brak możliwości technicznych".
    >
    > Ma ktoś znajomych monterów UPC w okolicach Pruszków-Milanówek?

    Tu nie pomogę...
    Zrób dywersję i popsuj. Będziesz miał okazję poznać monterów osobiście. ;)

    --