  • 1. Data: 2012-11-10 00:28:10
    Temat: Płatność zbliżeniowa
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Mam pytania do Was co są bardziej w temacie
    - temat jest praktycznie po stronie hardware tak?
    - dużo fonów ma już zaimplementowaną? albo jakie są już modele?
    - wszyscy operatorzy już umożliwiają taką płatność? Bo widzę, że Orange
    reklamuje się na bilboardach jakoby umożliwia. A czy to w ogóle jest w
    gestii operatorów, czy wystarczy odpowiedni fon, software i umowa z bankiem
    - czy to prawda że jesteśmy prekursorami w UE? Ktoś mi tak mówi.

    Z 5 lat temu, coś o uszy obiło mi, że w Japonii już hulał system. To tak
    daleko jesteśmy? Tzn Polska czy zachodnia Europa.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

  • 2. Data: 2012-11-10 10:54:24
    Temat: Re: Płatność zbliżeniowa
    Od: W <w...@w...pl>

    Piotr M wystukał, co następuje:

    > Mam pytania do Was co są bardziej w temacie
    > - temat jest praktycznie po stronie hardware tak?

    poniekąd... słowo-klucz, NFC...

    > - dużo fonów ma już zaimplementowaną? albo jakie są już modele?

    Większość nowych smartfonów ma (/gwiazdka/ - Apple ;) ).

> [...]
    > gestii operatorów, czy wystarczy odpowiedni fon, software i umowa z
    > bankiem - czy to prawda że jesteśmy prekursorami w UE? Ktoś mi tak mówi.

    T-mobile było pierwsze i ma umowy z większą ilością banków. Łoranż nie
    chciał być gorszy i pałuje się umową z jednym bankiem, ale przynajmniej 'nie
    są gorsi'... cóż...
    Nie, nie jesteśmy prekursorami AFAIR, po wtóre forsowane rozwiązania
    wymagają umów z bankiem i operatorem... ciut-ciut porażka

    > Z 5 lat temu, coś o uszy obiło mi, że w Japonii już hulał system. To
    > tak daleko jesteśmy? Tzn Polska czy zachodnia Europa.

    Pacz... w /Hamełyce/ hula Google Wallet od jakiegoś czasu (aczkolwiek na
    początku też było to zależne od operatora, co dla mnie jest niepojęte...).
    Niestety w Polszy z GW korzystać się nie da, a byłoby fajnie, bo można by
    mieć operatora i konieczność uzywania banku X w głębokim poważaniu...

  • 3. Data: 2012-11-10 11:07:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 00:28:10 +0100, Piotr M napisał(a):

    > Mam pytania do Was co są bardziej w temacie
    > - temat jest praktycznie po stronie hardware tak?
    > - dużo fonów ma już zaimplementowaną? albo jakie są już modele?

    Nawet legendarna 3310:
    http://www.mbank.pl/images/blog/image/sticker_zblize
    niowe.jpg

> [...]
    > gestii operatorów, czy wystarczy odpowiedni fon, software i umowa z bankiem
    > - czy to prawda że jesteśmy prekursorami w UE? Ktoś mi tak mówi.

    Całość tego, to jedna wielka ściema. Do płatności paypass/paywave wystarczy
    naklejka. Operatorzy to olewają, bo nie mają z tego pieniędzy.

    To co reklamują, to jest "pełna" karta zbliżeniowa, czasem nawet z
    autoryzacją pinem. Zamiast chipa karty jest chip w telefonie i/lub stosowne
    oprogramowanie. Te karty są zazwyczaj niezależne od konta bankowego (bo
    tylko w ten sposób operator może zarobić), przy czym większość sklepów i
    tak nie umożliwi płatności wyższej niż normalny limit paypass/paywave, co
    oznacza, że cały ten system jest automatycznie bez sensu, bo w związku z
    "niezależnościa" karty od konta będzie miała ona swoje konto, które trzeba
    będzie najpierw naładować (i zamrozić środki), bo operatorzy raczej nie
    wejdą w oferowanie kredytówek (nawet nie mam pewności, czy im wolno)

    Reasumując: biorąc najklejkę ze swojego banku (jeżeli oferuje) można mieć
    wszystkie zalety systemu bez jego wad.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2012-11-10 11:56:52
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    W dniu 2012-11-10 10:54, W pisze:
    > w Polszy

    Naucz się, pierdolony kacapie, pisać po ludzku nazwą mojej Ojczyzny.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 5. Data: 2012-11-10 11:58:15
    Od: W <w...@w...pl>

    Akarm wystukał, co następuje:

    > Naucz się, pierdolony kacapie, pisać po ludzku nazwą mojej Ojczyzny.

    /Mejk mi/, Męski Organie Płciowy.

  • 6. Data: 2012-11-10 12:03:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 11:56:52 +0100, Akarm napisał(a):

    > Naucz się, pierdolony kacapie, pisać po ludzku nazwą mojej Ojczyzny.

    Skoro sam prezentujesz azjatycką kulturę, to czego oczekujesz?

  • 7. Data: 2012-11-10 13:07:44
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    W dniu 2012-11-10 12:03, Waldek Godel pisze:

    > Skoro sam prezentujesz azjatycką kulturę, to czego oczekujesz?

    Oczekuję, że skoro jebany rusek już się tu odzywa, to powinien
    przejawiać odrobinę szacunku. Nie mam nic do Rosjan, nienawidzę tylko
    takich co uważają Polaków i Polskę za coś gorszego i wyrażają się w
    sposób pogardliwy. Chuj im w serce.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 8. Data: 2012-11-10 13:17:37
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    W dniu 10.11.2012 o 13:07 Akarm <A...@w...pl> pisze:

    > jebany rusek już się tu odzywa, to powinien przejawiać odrobinę
    > szacunku. Nie mam nic do Rosjan, nienawidzę tylko

    Właśnie, kogo?
    EOT

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

  • 9. Data: 2012-11-10 13:42:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 13:07:44 +0100, Akarm napisał(a):

    > Oczekuję, że skoro jebany rusek już się tu odzywa, to powinien

    Tak, mniej więcej to mam na myśli pod określeniem azjatycka kultura.
    On może użył rusycyzmu, a ty masz zrusycyzowaną głowę. Co jest gorsze?

  • 10. Data: 2012-11-10 16:04:11
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 10 Nov 2012 13:07:44 +0100, Akarm wrote:
> [...]
    > przejawiać odrobinę szacunku. Nie mam nic do Rosjan, nienawidzę tylko
    > takich co uważają Polaków i Polskę za coś gorszego i wyrażają się w

    A jak ja jako Polak powiem o Polsce ,,Polsza'' to co na to twoj
    swiatopoglad? A jakbym powiedzial ,,Polonia''?

    I nie, nie trudz się odpowiadaniem.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns