-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: PeJot <P...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Płukanie układu chłodzącego
Date: Sun, 12 Dec 2010 14:41:14 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 47
Message-ID: <ie2jea$9ek$1@news.onet.pl>
References: <4d04c0c5$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-230-71-32.rzeszow.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292161290 9684 89.230.71.32 (12 Dec 2010 13:41:30 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Dec 2010 13:41:30 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <4d04c0c5$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 101211-1, 2010-12-11), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334263
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-12 13:32, Yogi(n) pisze:
> Jak to jest z płukaniem - czytam, że niektóry robią taką płukankę przy
> każdej wymianie, inni tylko wtedy, gdy płyn po zlaniu okazuje się szlamem.
> Wiem, że istnieje niebezpieczeństwo rozszczelnienia chłodnicy bądź
> nagrzewnicy, ale z drugiej strony - skoro zachowują szczelność dzięki
> rdzy i osadom, to ani jedna ani druga (tj. chłodnica i nagrzewnica) i
> tak nie spełniają swojej funkcji, czyli wymiany ciepła, w odpowiednim
> stopniu.
> Zrobiłem wczoraj płukanie w samochodzie żony (dwa razy odkamieniacz
> prestone, czyli cytrynian sodu), potem dwa razy woda destylowana, na
> końcu świezy płyn. To, co spłyneło było bardzo rude i "zawiesite".
> Powód - brak ogrzewania, a rury na wlocie i wylocie z nagrzewnicy
> ciepłe. Pomogło bardzo skutecznie, w środku sauna ;-) - ale skoro płyn
> nigdy nie był uzupełniany żadnymi uszczelniaczami i innymi wynalazkami,
> to to co było w środku to wyłącznie rdza i kamień - czy mam się obawiać
> teraz rozszczelnienia chłodnicy? Kilka godzin po operacji i
> kilkadziesiąt kilometrów potem układ wydaje się być całkowicie sprawny,
> silnik grzeje się o wiele szybciej*, o kabinie nie wspominając.
> Przecieków nie zaobserwowałem, a w układzie po zatrzymaniu auta panuje
> nadciśnienie (przy odkręcaniu korka w zbiorniku wyrównawczym słychać
> syczenie).
> Czy jeśli płukanie miałoby zaszkodzić chłodnicy, to stałoby się to zaraz
> po operacji płukania, czy też roszczelnienie może się pojawić np. po
> paru dniach?
> Cz takie płukanie może zaszkodzić, oprócz chłodnicy, także głowicy silnika?
> Z tego co wyczytałem w necie, problem może się pojawiać w wypadku
> zastosowania wcześniej uszczelniaczy, nie zaś przy wypłukiwaniu samego
> kamienia/rdzy. Macie jakieś doświadczenia z takim płukaniem?
W poprzednim aucie płukałem, bo wcześniejszy właściciel zastosował
"uszczelniacz" w postaci fusów od kawy. Rozpłynęło się toto po całym
układzie i skutecznie degradowało każdy nowy płyn, który po paru
tygodniach śmierdział zgnilizną. Chłodzenie i grzanie wnętrza było w
miarę normalne. Po płukaniu Prestone wyleciała prawie cała gnojówka. Po
zalaniu nowego płynu jeszcze przez jakiś czas sporadycznie w zbiorniku
wyrównawczym zbierały się fusy z kawy. Ubytku płynu nie było, chociaż
pompa zaczęła "ślimaczyć", ale wiązałbym to raczej z jej przebiegiem niż
z samym płukaniem. Termostat przy okazji zmieniłem na wszelki wypadek,
bo w w tym aucie lubił padać z definicji.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.10 00:06 venioo
- 13.12.10 08:25 Michał Gut
- 13.12.10 08:46 Albercik
- 13.12.10 09:26 Marcin Stankiewicz
- 13.12.10 09:52 Jakub Witkowski
- 13.12.10 19:17 Karol Y
Najnowsze wątki z tej grupy
- otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- czy wiedziałeś że?
- Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- Produkcja energii w elektrowniach atomowych
- Nie widzieć gdzie się jedzie
- Złomnik się SPRZEDAŁ Kanałowi ZERO
- I lewacka ideologia poszła się JEBAĆ
- Dla UTRWALENIA: jak działają "EKO" ZBRODNIARZE
- Emisyjność BEV
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
Najnowsze wątki
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- 2025-12-24 Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- 2025-12-23 Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 czy wiedziałeś że?
- 2025-12-22 Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- 2025-12-22 Białystok => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-12-22 Lublin => Project Manager <=
- 2025-12-22 Warszawa => Project Manager (AI and innovation) <=
- 2025-12-22 TVN oczekuje: Za Ziobrem BĘDZIE czerwona nota Interpolu! Czy może Interpol da drugi raz (w) dupę? ;-)
- 2025-12-21 Norweski przepis na pozbywanie się uchodźców odwiedzających kraj z którego "uciekli"
- 2025-12-21 UE bierze kredyt na 90GEUR, by przedłużyć wojnę na Ukrainie, w tym Polska 4-5%, czyli od 3,6 do 4,5GEUR
- 2025-12-21 Produkcja energii w elektrowniach atomowych
- 2025-12-20 No właśnie




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem