    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
    Date: Thu, 22 Jul 2021 23:32:02 GMT

    On 2021-07-22, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Zwyczajowo te śmieszne procesory embedded nie wyciągają nawet połowy
    > USB2.0. Czy tu jest inaczej? Eksperyment 250zł.

    Zwsze można zapytać ma mikrotikowym forum.

    > To bez znaczenia. Jeśli bootuje 1 dziennie to dalej chce czekać 10
    > sekund a nie 30 sekund.

    No rozumiem, ale skoro najwyraźniej nie możesz znaleźć czego szukasz to
    wydawałoby się powinieneś nieco krytyczniej spojrzeć na swoje wymagania a
    nie narzekać, że kolor obudowy idzie za bardzo w róż.

    > To nie jest modułowość. To jest mnożenie workaroundów z powodu
    > niedostosowanego hardware do potrzeb.

    Wyznacznikiem modułowości nie jest dopasowanie do Twoich potrzeb.

    > Odwrotnie - w kółko jestem zmuszony *obniżać* swoje wymagania do
    > *jakiegoś* sprzętu wyciągniętego randomicznie z googla. Problem został
    > postawiony na głowiem.

    No bo tak się jakoś złożyło, że świat jest chyba mało hebycentryczny.
    Najwyraźniej jednak Twoje potrzeby są specyficzne.

    > Banana Pi (w oryginalnej wersji) ma niewiarygodnie powolny SATA (i USB).
    > Znacznie poniżej 480Mbit. tak nisko, że strach w ogóle pisać. Banana Pi
    > (i Banana Router) miałem wątpliwą okazję testować samodzielnie. Poza
    > żałosną prędkoscią dysku i USB pamietam jeszcze randomiczne oopsy kernela.
    >
    > Teraz: jest nowe Banana Pi. Czy aby na pewno powinienem być jego
    > betatesterem?

    Myślę, że nie musisz. Platforma jest na tyle popularna, że wystarczy
    zapytać na odpowiednim forum.

    > No własnie, co o nim wiadomo pod kątem stabilności? W poprzedniej wersji
    > nie wykazano się, wręcz spierniczono na całej lini. Banana Pi mam do
    > dzisiaj. Kilka miesięcy temu wykazywał takąsamą oopsowość kernela.

    > Ja tą dupę, wychodzi na to, ruszyłem poniekąd więcej, niż sumaryczna
    > ilośc rad jaką tutaj dostaje.

    Ale zamiast sprawdzić, popytać na forach to np. czepiasz sie jakiegoś
    SATA sprzed paru dobrych lat, jak sugerowana płyta ma i dostępny eMMC i
    2 wolne sloty pcie takoż usb 3.0

    > Zakładasz błędnie, że jestem kolejnym dupkiem z okolic "znajdźcie mi".
    > Otóż, dla Twojej wiadomości, ruszyłem tą dupę niezliczoną ilosc razy,
    > nie tylko googlując, ale i praktycznie testujac wszelaki sprzęt *ZANIM*
    > zapytałem.

    Dajesz powody, żeby tak myśleć. Nie podajesz konkretnych wymagań, to co
    Ci się konkretnego pod nos podtyka, to albo zlewasz, albo komentujesz w
    oparciu o coś innego. I parę innych.

> [...]
    > routerów. Wszystkie mogę sobie oznaczyć "powinno działać". Super.
    > Zauważyłeś co napisałem w inicjującym poście?
    >
    > "co obecnie na rynku znajdę z dwoma portami ethernet *realnie*
    > wyciągającymi gigabit"
    >
    > Realnie. Wiesz co znaczy realnie? To znaczy, że przetestowałem w swoim
    > zyciu sporo rzeczy z informacją "1Gbps" i dupa. Zawsze jakies problem.
    > Przy tej prędkosci wychodzą wszelakie wady konstrukcyjne. Gównoethernety
    > nie działajace razem. Gównousb wyciągające ułamki prędkosci.
    > Gównoprocesory które poza NATem dławią się czymkolwiek bardziej

    Może, ale nikt tu wróżką nie jest, aby wiedzieć o co Ci konkretnie
    chodzi. Pisałeś o routingu, i jakiś innych operacjach. Zero konkretów,
    nawet jakby się ktoś chciał odnieść. Prosty routing/NAT działa bez
    problemu na wielu nx 1Gbps. Co chesz ekstra z tym robić to wiesz już
    tylko Ty.

    Twoj wyjsciowy post to akt depseracji? Tyle tego przetestowałeś i
    piszesz na grupę o tak małej masie krytycznej użytkowników w nadziei na
    opowiedź?

    --
    Marcin