  • 1. Data: 2021-07-02 17:03:14
    Temat: Re: Poco F3...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel" sbig2p$1t5o$...@g...aioe.org

    > Plaża, wydmy, śliczny piasek, piękne widoki, oczywiście woda...
    > Tam, gdzie Redmi Note 9 pro widział nic -- Poco F3 łapał
    > pozycję... Dual-frequency, B1, B2, E1, E5, L1, L5...
    > Po prostu cudownie -- nad głową nieprzeźroczysty dach nie dla
    > idiotów w Białej... Wkrótce wydmy znikną -- będzie zwykła płaska
    > plaża przed Białą... Jak od lat... Ekran zdumiewa...

    Wnikliwa analiza ;) zapisów ukazuje, że RN9P przez chwilę widział
    tam (pod tymże nieprzeźroczystym dachem nie dla idiotów) aż ;) 9
    satelitów naraz, ale ani przez chwilę nie złapał pozycji, gdyż
    z tych aż 9, tylko 1 miał mierzalny stosunek szumu do sygnału
    [albo odwrotnie] i aż ;) 0 satelitów dawało użyteczne informacje...
    Zapisy te nie potwierdzają, iż Poco F3 widział L5 GPS, ale ma
    białkowa pamięć widzenie takie potwierdza...

    GPS L1
    GLONASS L1-C
    Galileo E1 i E5a
    Beidou B1C i B2a

    53°07'23.292"N
    23°10'41.101"E

    https://www.google.com/maps/place/53°07'23.292"N+23°
    10'41.101"E

    Tedy -- RN9P widział zdecydowanie lepiej niż Poco X3 Pro
    i zdecydowanie gorzej niż Poco F3. Czy zatem można mówić,
    że różne telefony równie dobrze pokazują pozycję?

    Zapewne na środku oceanu -- tak, ale w gąszczu ulic czy
    pod dachami [niekoniecznie aż Paryża] zapewne -- nie...

    Być może Poco X3 Pro był jakoś uszkodzony.

    Ekran/wyświetlacz Poco F3 wywarł na mnie duże wrażenie!
    [silne wrażenie? -- zapytają, ile newtonów, dyn bądź kiloGramów...]

    -=-

    Może inni mają wyniki swoich własnych testów?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2021-07-25 18:09:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 2 Jul 2021 17:03:14 +0200, w <sbn9u1$19h4$2@gioia.aioe.org>, "Eneuel
    Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(-a):

    > Zapisy te nie potwierdzają, iż Poco F3 widział L5 GPS, ale ma
    > białkowa pamięć widzenie takie potwierdza...

> [...]

    Brakuje najważniejszego -- podanej dokładności pomiaru.

  • 3. Data: 2021-07-25 22:10:33
    Od: collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 25.07.2021 o 18:09, r...@k...pl napisał:

    > Brakuje najważniejszego -- podanej dokładności pomiaru.

    Po co? Dokładność pomiaru Glonass potrzebna jest Iskanderowi,
    dla nawigacji wystarczy, że prowadzi po drodze a nie po polu
    obok. No i potrzebne to jest Eniulowi (czy jakoś tak) do
    masturbacji. Ale ten typ tak ma.

  • 4. Data: 2021-07-31 17:31:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 lip 2021 o 18:09, r...@k...pl pisze:

    > Brakuje najważniejszego -- podanej dokładności pomiaru.

    Twój post wiele tłumaczy... ;) Najwyraźniej wlewam nie tyle
    do dziurawego wiadra, co do wiadra, z którego usunięto dno...

    Ale nich Ci ;) [innym chyba też] będzie...
    Chyba w db sygnału do szumu...
    10 db znaczy tyle, co dziesięciokrotność,
    20db to stukrotność, 30db -- tysiąckrotność itd...
    Różnica 3db to ~dwukrotność...

    Przykładowo naraz:

    GPS L1 5 satelitów od 12.9 do 19.0
    GLO L1-C 16.1
    Gal E1 15.7 i 23.4
    Gal E5a 16.1
    BeD B1C 17.1, 19.3 21.7

    W nieco innej chwili, ~w tym samym miejscu:
    GPS L1 5 satelitów od 10.7 do 18.5
    GLO L1-C 15.9 i 17.2
    Gal E5a 15.4, 15.9 i 19.8
    BeD B2a 16.5 (tyle samo, ile ,,piętro'' niżej)
    BeD B1C 16.5, 19.5 19.7

    30 to bardzo dobry wynik.
    20 to nadal niezły.

    Do określenia pozycji blisko Ziemi potrzebna jest widoczność naraz:
    - 2 (jeśli znamy ;) czas a dokładna wysokość nas nie interesuje)
    - lub 3 (jeśli czasu nie znamy a wysokość nas nie interesuje)
    - lub 4 satelitów...
    (rzecz jasna możemy znać i czas, i dokładną wysokość, itd...)
    Ogólnie -- potrzebujemy NARAZ rozsądnych wieści 4 RÓŻNYCH satelitów.
    (E1 i E5 z tego samego satelity to nie dwa różne) Nie muszą to być
    satelity tego samego systemu.

    Czym jest owa bliskość? Ano ~poniżej satelitów, czymkolwiek
    owo jest ,,poniżanie''... (satelitę możemy mieć równie dobrze
    pionowo nad głową, jak i na horyzoncie, lub nawet pod horyzontem)

    -=-

    Nic dziwnego, że budzę agresję osób takich jak: colli
    czy LordBluzg bądź RadosławF...

    Toż sam mówiłem -- nie ucz świni śpiewu, bo i świnię
    zdenerwujesz, i słowika obrazisz...

    -=-

    Rzut oko do netu wystarczy, by pojąć, że ,,dokładności pomiaru''
    (raczej -- dokładności pozycjonowania) w GNSS to trudny ;) temat...
    Referencyjne stacje SBAS, znając ;) swą pozycję i swój ;) czas,
    mogą powiedzieć coś ;) o ,,dokładności pomiaru''... 'Swój czas' to
    problem -- każdy satelita ma swój czas, każdy system ma swój itd...

    -=-

    Można by rzec, że dokładność jest już zapisana:
    53°07'23.292"N i 23°10'41.101"E
    Problem w tym, że z tej dokładności nie dowiemy się,
    jak mocno wskazana pozycja jest chybiona...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 5. Data: 2021-07-31 17:44:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 lip 2021 o 22:10, collie pisze:

    > obok. No i potrzebne to jest Eniulowi (czy jakoś tak) do
    > masturbacji. Ale ten typ tak ma.

    Potrzebna jest tym, którzy rozumieją te (pozycjonowanie,
    dokładność itp.) zagadnienia... Niejednemu potrzebna jest
    do szczęścia/satysfakcji tylko flaszka wódki -- oby zimnej... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2021-08-01 13:19:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

> [...]

    > dla nawigacji wystarczy, że prowadzi po drodze a nie po polu
    > obok. No i potrzebne to jest Eniulowi (czy jakoś tak) do

    Skoro ma być o wojsku i o pozycjonwaniu czy o kartografii... ;)

    Mroczne dni stanu wojennego... Starszy szeregowy
    collie podczas inspekcji zaopatrzenia...

    collie> Z rozkazu obywatela Generała mamy sprawdzić zaopatrzenie!
    sprzedawczyni> Dzień dobry. Jakie zaopatrzenie?
    c> Sklepów! Czy dzieci mogą kupić to, co im
    potrzebne do edukacji! Głupia babo!
    s> Jest to, co nam przywiozą...
    c> Zeszyty w kratkę są?
    s> Są...
    c> W linię są?!
    s> Są... W jedną linię i w dwie linie...
    c> A te w kratkę -- to w jedną kratkę czy w dwie?
    s> Po prostu w kratkę.
    c> Głupia babo! Odpowiadaj! Władza pyta!!!
    s> Nie ma podziału na dwie kratki i jedną...
    c> Na logikę biorę!!! Gadaj, bo aresztuję!!!
    s> Na jaką logikę?...
    c> Jak są w jedną linię i w dwie -- to są w jedną kratkę i w dwie!!!

    Sprzedawczyni modli się, szuka wyjścia z trudnej sytuacji, ale
    milicjant nie odpuszcza... Bóg wysłuchuje modlitwy -- Zjawia się
    ZOMOwski oficer...

    oficer: Co tu się dzieje?! Dlaczego pani płacze?
    s: Pana podwładny chce mnie aresztować...
    c: Baba mnie zwodzi! Nie ma zeszytów w kratkę i się chce wyłgać!!!
    o: Są zeszyty w kratkę?!
    s: Są...
    o: Więc dlaczego pani płacze?
    s: Bo on chce w jedną kratkę i w dwie...
    o: Ty chamie! Ty łajdaku, ty świrze, ty świnio!!!

    Oficer kopniakiem wyrzuca starszego szeregowego ze sklepu...

    s: Czymże ja panu odwdzięczę się...
    o: To chamy ze wsi! Słoma im z butów wyłazi...
    Trzeba mieć na nich oko... Obywatel Generał rozkazał,
    by dzieci w szkołach były dobrze zaopatrzone... Więc
    sprawdzamy... Zwyczajna służba... Wie pani...
    s: Pan oficer z Wrocławia?
    o: Nie... Słabo znam to miasto...
    s: Może przyda się Panu plan miasta?...
    o: Towarzysz Stalin -- tu oficer wyprostował się -- mawiał,
    że trzeba wziąć globus do ręki, by dobrze poznać swe
    położenie geograficzne...
    s: Globusy też mamy -- oczywiście... Duże, małe...
    o: Więc może jakiś, ale nieduży, globus Wrocławia?...

    -=-

    Porównałem dwa telefonu z moim Redmi Note 9 Pro, które na oko
    nie różnią się zbyt mocno. (Poco X3 Pro i Poco F3) Jeden był
    makabrycznie gorszy od mego, drugi był makabrycznie lepszy od
    mego... To tylko dwa egzemplarze, ale porównanie IMO bezcenne!

    Redmi Note 9 Pro, wg opisów sklepowych, obsługuje Galileo.
    (w istocie nie obsługuje)

    Asus nie był telefonem z najniższej półki -- pozycjonował słabo.

    Overmax był skrajnym badziewiem w blaszanej ;) obudowie -- pozycjonował
    dobrze.

    --