  • 81. Data: 2009-09-28 09:17:01
    Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Łukasz Jagiełło pisze:

    > To sprzedaje dostęp do sieci lokalnej, a nie do internetu.

    dla powtwierdzenia swoich argumentow sypnij opowi piaskiem w oczy i
    tupnij nozka...

  • 82. Data: 2009-09-28 09:24:21
    Temat: Re: Poczatki internetu optycznego w PL
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 28.09.2009 Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> napisał/a:

    > Zasadniczo, to wydaje mi sie, że przeciętny komputer domowy będzie miał już
    > lekki problem z przetworzeniem pełnego strumienia 100Mb/s, o 1Gb/s nie
    > wspomnę.

    100Mbit to przeciętny komputer aktualnie bez problemu przetworzy. Z
    1Gb/s faktycznie może być problem, chociaż sieciówki już tak nie
    zabijają procka jak kiedyś.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 83. Data: 2009-09-28 09:54:42
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Sun, 27 Sep 2009 21:18:35 +0000 (UTC), Łukasz Jagiełło
    <L...@p...in.heaven> wrote:

    > Tylko wtedy rozmawialiśmy o jakiejś średniej sieci osiedlowej jak dobrze
    > pamiętam.

    granica pomiedzy osiedlówkami a operatorami coraz bardziej się zaciera

    światła światła i jeszcze raz światła. to czeka wszystkich, i
    osiedlówki i ogólnokrajowych operatorów

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    http://zdrowepanstwo.pl/ Demokracja jest wtedy,kiedy 2 wilki

  • 84. Data: 2009-09-28 10:08:14
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Łukasz Jagiełło pisze:

    > Tylko wtedy rozmawialiśmy o jakiejś średniej sieci osiedlowej jak dobrze
    > pamiętam.

    Ciężko to zdefiniować ... zatem bym nie uogólniał. Bo ja mam sieć
    osiedlową powiedzmy niespecjalnie bardzo dużą i mam łącza dużo ponad 100
    Mbitów ...

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 85. Data: 2009-09-28 10:18:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven> writes:

    > 100Mbit to przeciętny komputer aktualnie bez problemu przetworzy. Z
    > 1Gb/s faktycznie może być problem, chociaż sieciówki już tak nie
    > zabijają procka jak kiedyś.

    Sieciowka np. PCI-E w maszynce z CPU np. AMD64 np. odbierze 1 Gb/s bez
    mrugniecia okiem. Tylko cos z tymi danymi trzeba zrobic, np. zapisac je
    na dysk. Tu juz potrzebna jest np. macierz, albo bardzo szybki dysk
    i system plikow optymalizowany do dlugich liniowych zapisow (i to bedzie
    wtedy "na styk").
    --
    Krzysztof Halasa

  • 86. Data: 2009-09-28 10:23:31
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 28.09.2009 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał/a:

> [...]
    > na dysk. Tu juz potrzebna jest np. macierz, albo bardzo szybki dysk
    > i system plikow optymalizowany do dlugich liniowych zapisow (i to bedzie

    4x146gb SAS nawet 10k spokojnie wystarczy w raid10.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 87. Data: 2009-09-28 10:36:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > 4x146gb SAS nawet 10k spokojnie wystarczy w raid10.

    Dlatego napisalem "np. macierz". 4xX w RAID10 to nawet wzglednie
    wspolczesne SATA 7k2 wystarcza.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 88. Data: 2009-09-28 10:40:25
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > Dlatego napisalem "np. macierz". 4xX w RAID10 to nawet wzglednie
    > wspolczesne SATA 7k2 wystarcza.
    co nie zmienia faktu ze taki zestaw nie jest spotykany w domowych
    sprzetach ;)
    --
    Robert CyberM

  • 89. Data: 2009-09-28 12:25:56
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Sieciowka np. PCI-E w maszynce z CPU np. AMD64 np. odbierze 1 Gb/s bez
    > mrugniecia okiem. Tylko cos z tymi danymi trzeba zrobic, np. zapisac je
    > na dysk.

    Właśnie o to mi się rozchodzi. Sądzę, że 90% 'gospodyń z [....] (tu wstawić
    dowolne miasto)' nie posiada w swoich komputerach wydajnych systemów
    dyskowych, o porządku na nich nie wspominając. Poza tym, większość kompów z
    niedawnych jeszcze czasów ma na pokładzie sieciówki, które z terminem
    wire-speed mają mało co wspólnego.

    --
    Ślązak

  • 90. Data: 2009-09-28 12:30:10
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Tomasz Śląski wrote:
    > Poza tym,
    > większość kompów z niedawnych jeszcze czasów ma na pokładzie sieciówki,
    > które z terminem wire-speed mają mało co wspólnego.

    Oczywiście idzie mi o tzw. przeciętny komputer domowy.

    --
    Ślązak