-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
From: Tom <l...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Podciśnienie ;{
Date: Fri, 10 May 2013 22:28:59 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 44
Message-ID: <kmjlad$fv9$1@news.dialog.net.pl>
References: <kmgp2g$7k5$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-128-32.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1368217741 16361 78.8.128.32 (10 May 2013 20:29:01 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 May 2013 20:29:01 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130328
Thunderbird/17.0.5
In-Reply-To: <kmgp2g$7k5$1@news.dialog.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32308
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-05-09 20:15, Staruszek pisze:
> Przyglądam się pewnemu układowi i się zastanawiam...[jestem totalnym
> laikiem w temacie]....
> Obieg wody przewodami z otworem fi 6. Szybkość 1l na minutę.Należy
> stworzyć podciśnienie dla czujnika [wskazuje czy układ działa]...
>
> Docelowo do badań w układzie trójnik długość 70 mm,otwór fi 3 i boczny
> otwór do czujnika fi 2.
>
> Ale tak się zastanawiam [jako laik] czy są jakieś sensowne opracowania
> które pozwolą zrozumieć temat?
> Czy otwór przelotowy trójnika może być większy ? np fi 4, może 5?
> Czy sensowne wydaje się zrobić stożek w przelocie trójnika zwłaszcza na
> wyjściu [aby woda "nie miała oporów wyjścia" ] ...
> Czy umieszczenie przy trójniku podłaczenia węża nie spowoduje kłopotów?
> [zawirowania i opory wody która trafia na nietypową przeszkodę]...
>
> Pytań masa a ja laik ;{
>
> Może ktoś prosto wytłumaczy i oświeci dziadka?
>
Wszystko zależy od samej konfiguracji układu, ciśnienia na wlocie do
trójnika. Ogólnie można powiedzieć, że podciśnienie to ciśnienie niższe
od atmosferycznego. Stąd jeśli przed trójnikiem będziesz mieć małe
nadciśnienie to powinno się udać to ciśnienie zmniejszyć tak aby spadło
poniżej barometrycznego. Samo ciśnienie może się zmienić w wyniku
następujących czynników:
- wysokości położenia (jeśli wszystko masz na jednakowym poziomie to ten
czynnik nie wchodzi w rachubę),
- wzrostu prędkości przepływu, a z kolei prędkość przepływu jest
odwrotnie proporcjonalna do pola przekroju przepływowego,
- strat energii na odcinkach prostych i na samym trójniku, przy czym
jeśli ma krótkie odcinki o dużej średnicy to praktycznie straty te
możesz pominąć.
Najczęściej tak jak napisał Ci Jeffrey wykonuje się przewężenie aby
doprowadzić do wzrostu prędkości przepływu. Takim przewężeniem może być
jakaś zwężka lub też redukcja średnic. Jednak aby być w stanie wyliczyć
jaką zwężkę potrzebujesz musisz znać ciśnienia na wlocie układu oraz
strumień (ilość) przepływającej wody. Mam nadzieję, że przynajmniej
trochę temat wyjaśniłem :)
T.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- Trybik
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Nowa tarcza do telefonu
- Spotkania z Ariane De Rotschild, szefową Iluminatów, Księżniczką Hiszpanii Leonor
- Upadłość i zwolnienia [w Diorze, która była pol prod. głośników - przyp. JMJ]
- Re: Recykling akumulatorów
- Martwy satelita nadał sygnał po dziesięcioleciach
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=