    From: Staruszek <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Podciśnienie ;{
    Date: Wed, 15 May 2013 19:13:56 +0200

    Użytkownik Tom napisał:

    > Wszystko zależy od samej konfiguracji układu, ciśnienia na wlocie do
    > trójnika. Ogólnie można powiedzieć, że podciśnienie to ciśnienie niższe
    > od atmosferycznego. Stąd jeśli przed trójnikiem będziesz mieć małe
    > nadciśnienie to powinno się udać to ciśnienie zmniejszyć tak aby spadło
    > poniżej barometrycznego. Samo ciśnienie może się zmienić w wyniku
    > następujących czynników:
    > - wysokości położenia (jeśli wszystko masz na jednakowym poziomie to ten
    > czynnik nie wchodzi w rachubę),
    > - wzrostu prędkości przepływu, a z kolei prędkość przepływu jest
> [...]
    Dzięki za informacje.Z jednej strony mocno przydatne, z drugiej...nie
    potrafię do tej pory z nich skorzystać. Nie jestem inżynierem , ot
    prosty, stary robol...;}
    Układ to jest chłodnica "domowej roboty,urządzenie schładzane przez
    które płynie woda,pompa. Zbiornik 400 mm nad poziomem [dno]. Dno
    chłodnicy na tym samym poziomie co urządzenie schładzane.Chłodnica
    ,budowa podobna jak w samochodzie 300x300.Ze względów technicznych nie
    udało się umieścić zbiornika 500 mm nad pompą co zaleca producent. Pompa
    nie do końca jest w stanie zassać tyle wody którą jest w stanie wyrzucić.

    Czyli zbiornik wody,połączony węzykiem z chłodnicą która jest poniżej,
    ale i drugim przewodem odpowietrzającym "chłodnica -górny brzeg
    zbiornika]. Obok chłodnicy pompa połączona z nią "od dołu. a góra pompy
    połączony z urządzeniem chłodzonym.Od tego urządzenia przewód do "góry"
    chłodnicy. ale w połowie aktualnie próbuję "podciśnienia-z czujnikiem i
    odprowadzeniem na wężyk do zbiornika "górny brzeg" [awaryjnie,gdyby woda
    "poszła" tym weżykiem...]

    Przepływ wody jaki zmierzyłem to około litr na minutę. Przewody z
    otworami najczęściej fi 6; 8. Dużo kolanek i śrubunków.
    Próbowałem przewężki umieszczonej bezpośrednio za pompą.Brak
    powtarzalności wyników, ale ogólnie "do d"...

    Próbowałem przy wylocie i dziś testowałem taką ...Dwa elementy łączone
    śrubunkiem [z jednego kawałka cięzko byłoby taki długi, a i do testów
    lepiej rozłączne elementy zrobić]. Jeden to przewód mosiężny dł. 90 z
    otworem 8. To jakby przedbieg do przewęzki. Złączony on jest precyzyjnie
    z właściwą przewężka [uszczelnienie oryngiem,dokładnośc przylegania
    powierzchni czołowych,dokładnie osiowe średnice ].

    jej parametry..:Otwór "główny" fi 3 na długości około 5 mm , pośrodku
    poprzeczny otwór fi 2 "do podciśnienia.Dojście do fi 3 stożkiem 60
    stopni [z fi 8 na fi 3]...Wyjście toż samo 60 stopni , ale fi 8 jeszcze
    na długości około 30mm.

    Nie wiem na ile mój opis "jest zjadliwy" chyba strasznie się plączę, ale
    trudno z marszu na precyzyjny opis.

    Urządzenie podciśnienia nie działa, lub działa bardzo słabo. Najmniejsza
    zmiana [na przykład długości wężyka w układzie] potrafi zachwiać próbami.

    Co polecacie? Czy są jakieś "gotowce" na rynku do zamontowania? Ja
    totalnie nie wiem jaką konstrukcję budować [układu podciśnienia]i w
    którą stronę robić próby [jakie parametry zmieniać i co sprawdzać]....

    Chyba zwiększenie wydajności pompy rozwiązywałoby sprawę, ale warunki
    techniczne [gabaryty] nie pozwalają na szaleństwa.

    Acha...Próbowałem tylko nieudolnie przewężek. Nie testowałem
    rozgałęznika "Y". Czy przy szybkości litr na minutę "Y" [jako sposób na
    podciśnienie]ma szansę powodzenia?

    Jak to zbudować przy otworze przelotowym 6-8? Jakie kąty i średnica wylotu?

    Staruszek