  • Data: 2020-11-30 16:26:00
    Temat: Re: Podłączenie linii telefonicznej w 2020 roku
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29.11.2020 12:11, sirapacz wrote:

    > Nie kombinować - udać się do światłowodów i gadać.

    Gadałem nawet ze (współ?)właścicielem tej firmy. Zaledwie parę miesięcy
    temu bo liczyłem na to, że po upływie okresu umowy uda mi się znaleźć
    jakąś lepszą alternatywę dla VDSL-a w Orange.
    Udało mi się dowiedzieć, że:
    1) Nie mogą mnie podłączyć, bo nie mieszkam przy głównej drodze, a przy
    mojej ulicy nie mają linii.
    2) Gdybym się uparł, mogliby podciągnąć, ale wtedy muszę zapłacić za
    światłowód i robociznę, a dodatkowo co miesiąc do abonamentu będzie
    doliczany koszt dzierżawy miejsca na słupach energetycznych. Po
    uwzględnieniu tych kosztów przestało się to w jakikolwiek sposób opłacać.
    3) Gdybym poszukał jeszcze paru chętnych (nie pamiętam już dokładnej
    liczby) koszt dzierżawy by się rozłożył i mogliby zaproponować normalną
    cenę podłączenia i abonamentu. Tylko tylko, że zdecydowana większość
    sąsiadów to emeryci, których kontakt z komputerem w najlepszym razie
    skończył się na graniu w Pasjansa.
    4) Radiowo się nie da, bo drzewa.