  • 51. Data: 2021-08-31 13:06:19
    Temat: Re: Polski samochód elektryczny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 31 Aug 2021 10:47:03 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:

    > Teoretycznie jest to zasób odnawialny, w przeciwieństwie do węgla.
    > Zetniesz jedno drzewo, nasadzisz nowych i przyroda wychodzi na zero.
    >
    > Niestety praktyka jest taka, że skoro "biomasa" jest OZE,
    > to należy rżnąć las na potęgę.

    Jesli jednak sadzisz nowy i nie rzniesz na potege, to mamy odnawialne
    paliwo.

    Tylko ze wydaje mi sie, ze drewno powinno trafic jako surowiec
    konstrukcyjny, a palone powinny byc odpady i stare konstrukcje
    wlasnie.

    No i ... tego drewna dla elektrowni nie starczy.

    J.

  • 52. Data: 2021-08-31 13:08:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Aug 2021 12:04:36 +0200, JDX wrote:
    > On 2021-08-31 11:23, J.F wrote:
    > [...]
    > Zdaje się, że tak ogólnie to terenów zalesionych u nas ciągle przybywa.
    > Pomimo wyrębu.

    Bo wyrabac mozesz, ale musisz zasadzic nowe. I las zostaje.

    A ze sa/byly unijne dotacje na zalesianie, to lasow przybywa.

    > Nie wiem czy ekologicznym, ale już w tej chwili jest podobno cennym
    > surowcem. Podobno jest tak źle (albo i dobrze) na rynku drewna, że
    > niektórzy polscy producenci (np. domów szkieletowych) kupują polskie
    > drewno konstrukcyjne w Niemczech. :-D

    Swego czasu byl huragan na Slowacji, to sporo drewna z Tatr pojechalo
    do Austrii.

    J.

  • 53. Data: 2021-08-31 13:33:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/08/2021 18:15, T. wrote:

    > 1. Na stronie https://nowa.invest-in-jaworzno.pl/izera/ - jest tam
    > mapka, że działka pod fabrykę ma 118 ha. Więc nie "16k" ani nawet nie
    > 1200, jak jest gdzieś niżej w wątku.

    Reszta pojdzie bokiem dla kosciola, a pozniej ktos z PiSu odkupi po
    zanizonej cenie na zone.

  • 54. Data: 2021-08-31 13:52:58
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 31.08.2021 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Jesli jednak sadzisz nowy i nie rzniesz na potege, to mamy odnawialne
    > paliwo.

    Oczywiście, ja jedynie ubolewam, że praktyka jest "nieco" inna.

    > Tylko ze wydaje mi sie, ze drewno powinno trafic jako surowiec
    > konstrukcyjny, a palone powinny byc odpady i stare konstrukcje
    > wlasnie.

    Tak powinno być. Ale rzeczywistość bywa niestety inna.

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/ekologia/artykuly/14
    87645,biomasa-slowacja-odpady-z-przemyslu-drzewnego-
    zrodlo-energii.html

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 55. Data: 2021-08-31 16:24:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 31 Aug 2021 11:52:58 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:

> [...]
    >
    > https://serwisy.gazetaprawna.pl/ekologia/artykuly/14
    87645,biomasa-slowacja-odpady-z-przemyslu-drzewnego-

    Co po prostu pokazuje, ze tego drewna odpadowego jest duzo za malo jak
    na potrzeby elektrowni, a same elektrownie chyba przycisniete
    przepisami.
    Bo zeby dobre drewno palic w piecu ... no chyba nie jest tansze od
    wegla ?

    J.

  • 56. Data: 2021-08-31 16:38:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-08-30 o 13:32, J.F pisze:

    > Tyle tych elektrykow jezdzi, ze czemu Izera nie mialaby jezdzic.

    Znacznie więcej jeździ również innych nie elektrycznych aut, to czemu
    nie ma naszych produktów?
    Mieliśmy w rządowym programie problem z wyprodukowaniem
    maseczek, do samochodu potrzeba cos więcej niż obietnica.

  • 57. Data: 2021-08-31 17:01:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Aug 2021 16:38:38 +0200, cef wrote:

    > Znacznie więcej jeździ również innych nie elektrycznych aut, to czemu
    > nie ma naszych produktów?

    Dobrze pytasz.

    > Mieliśmy w rządowym programie problem z wyprodukowaniem
    > maseczek, do samochodu potrzeba cos więcej niż obietnica.

    Kwestia tylko checi i pieniedzy.

    W kupowaniu licencji mamy doswiadczenie, tylko ostatnio to jakos
    niepopularne na swiecie :-)

    J.

  • 58. Data: 2021-08-31 17:18:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 17:01, J.F pisze:

    > Kwestia tylko checi i pieniedzy.

    Zdecydowanie nie - ilość kasy która została przewalona na tego typu
    projekty jest więcej niż wystarczająca żeby coś osiągnąć. Chęci też
    pewnie w wielu przypadkach i na różnych szczeblach były. Ciężko założyć,
    że wszyscy od prezesa po szeregowego kopacza rowów pod fundamenty te
    programy sabotowało. Odpowiedź jest bardziej skomplikowana... ale w
    dużym uproszczeniu brzmi "sasin!";)
    --
    Shrek

  • 59. Data: 2021-08-31 17:22:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 11:23, J.F pisze:

    > Bo taka jest nasza polska tradycja, zupelnie nie wiadomo po co :-)

    Trochę jak z samochodami na węgiel;) Ale sam przyznasz, że to brzmi
    groteskowo żeby w imię ekologii wycinać lasy po to żeby zbudować fabrykę
    samochodów na węgiel:P Brzmi jak doskonała metafora władzy - jak mówi to
    kłamie:P I to nawet w tym że jakieś węglowozy wyprodukuje;)

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2021-08-31 17:23:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 16:24, J.F pisze:

> [...]
    > przepisami.
    > Bo zeby dobre drewno palic w piecu ... no chyba nie jest tansze od

    Jest droższe i pali się dobrej jakości drzewem, konkurując z przemysłem
    meblowym. Ale i tak taniej niż kary;)

    --
    Shrek