  • 71. Data: 2010-03-30 11:14:03
    Temat: Re: Polskie drogi
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Mar 2010 22:18:11 +0100, J.F. napisał(a):

    > Na A4 Wroclaw-Opole kolein jeszcze nie ma. I dziur nie ma.

    Dziury już są - w okolichach zjazdu na Opole i dalej w kierunku Gliwic
    nawierzchnia miejscami juz jest mocno połatana.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 72. Data: 2010-03-30 11:46:38
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    J.F. napisał(a):
    > Mowimy o poczynaniach kierowcow. Widzi taki znak 4.20m,
    Więc jest to działanie umyślne. Może nie stricte umyślne ale
    w 90% w jego znaczeniu.

    Jeżeli widzi wiadukt i znak 4,20 i ryzykuje wjazdem, liczy
    sie z tym że sie może nie zmieścić i domyśla się że uszkodzi
    pojazd i możliwe że wiadukt. Jakie jest to działanie?
    Działanie umyślne.

    Jeżeli widzi most z ograniczeniem tonażu, wie że on ten
    tonaż przekracza, a jednak wjeżdża, to działanie takie jest
    działaniem umyślnym.

    Tak samo jest z drogą i ograniczeniem do 10t.
    Wjeżdża na nią z myślą, może sie uda, ale jak sie nie uda to
    co? chyba do góry nie pofrunie tylko tę drogę zaora. Jest to
    działanie umyślne.
    --
    Krzysiek

  • 73. Data: 2010-03-30 12:23:10
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 12:23:48 +0200, J.F. napisał(a):

    > A i cos mi sie wydaje ze kierowca nie bardzo mial inna droge do
    > wyboru, wyrab ktos robil, a o droge nie zadbal.

    Przejedź się na nasz zjazd z A4 pod nazwą 'Wrocław Wschodni' - zobacz co
    tam zostało z drogi, którą tirmai obrali sobie za alternatywę dla
    głównego wjazdu przez Bielany, gdzie są zainstalowane wagi.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 74. Data: 2010-03-30 12:23:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 11:09:59 +0200, Seba wrote:

    >http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Pod-ciezarow
    ka-z-drewnem-zawalil-sie-most,wid,10553418,wiadomosc
    .html?ticaid=19e63&_ticrsn=5
    >Takich idiotów jest całe mnóstwo - nikt z tym nic nie robi.

    Mnostwo ? Tylko jedno inne zawalenie znalezlem,
    http://www.gazetakrakowska.pl/fakty24/24524,most-zaw
    alil-sie-pod-ciezarem-auta-i-betonu,id,t.html
    nikt nie wspomina nawet o jakims ograniczeniu ciezaru :-)

    A ten w Marciszowie .. most widac ze klasy dolniej gminnej :-)
    http://www.radioram.pl/articles/view/8764/marciszow-
    zawalil-sie-most-i-wpadl-do-rzeki-razem-z-ciezarowka
    -zobacz

    Poddal sie dopiero podmyty przez powodz.

    A i cos mi sie wydaje ze kierowca nie bardzo mial inna droge do
    wyboru, wyrab ktos robil, a o droge nie zadbal.

    J.

  • 75. Data: 2010-03-30 12:32:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 08:06:39 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >Oj raczej obywatel nie ma takiego prawa.

    Katowicki sad uznal jednak ze w kraju nie ma zwyczaju odsniezania
    dachow, wiec nie trzeba tego robic, przynajmniej dla celow
    ubezpieczenia.

    Skoro ja mam watpliwosci czy droga moze sie tak zapasc, to moze i sad
    bedzie mial podobne watpliwosci :-)

    >Od samego podmoknięcia nic się nie stało :)

    Ale droga byla wadliwa :-)

    >No ze zdjęć to kilkadziesiąt ;-)

    No moze kilkanascie - z 1.5m szerokosci, chyba nie wiecej niz 10m
    dlugosci.

    J.

  • 76. Data: 2010-03-30 12:40:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 12:23:10 +0200, Seba wrote:

    >Przejedź się na nasz zjazd z A4 pod nazwą 'Wrocław Wschodni' - zobacz co
    >tam zostało z drogi, którą tirmai obrali sobie za alternatywę dla
    >głównego wjazdu przez Bielany, gdzie są zainstalowane wagi.

    No ale zeby droga bedaca zjazdem z autostrady nie wytrzymywala ciezaru
    pojazdow jadacych po tej autostradzie .. to chyba jakies
    nieporozumienie ?

    Od dawna taki stan tej drogi ? Bo zima w tym roku byla, a po zimie u
    nas zawsze nowe dziury wyskakuja ..

    J.

  • 77. Data: 2010-03-30 12:45:12
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 12:40:17 +0200, J.F. napisał(a):

    > No ale zeby droga bedaca zjazdem z autostrady nie wytrzymywala ciezaru
    > pojazdow jadacych po tej autostradzie .. to chyba jakies
    > nieporozumienie ?

    Jeżeli mieliby ładunek mieszczący się w przyjętych przepisami normach,
    to nie zdemolowaliby tej drogi aż w takim stopniu.
    Do tego dochodzi ilośc ciężarówek, które nagle wybrały sobie tamten
    wjazd do naszego miasta - jakoś żadnej ze służb nie dało to do myslenia.

    Ja wiem jakim złodziejskim sposobem robi się drogi w naszym kraju - ale
    ilość przeładowanych do granic możliwości ciężarówek robi swoje.
    Dodać do tego zwykłą ludzką głupotę i mamy to co mamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 78. Data: 2010-03-30 13:13:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 11:46:38 +0200, Krzysztof 45 wrote:
> [...]
    >sie z tym że sie może nie zmieścić i domyśla się że uszkodzi
    >pojazd i możliwe że wiadukt. Jakie jest to działanie?

    Jesli celem jest wyciagniecie pieniedzy z ubezpieczenia, czy zrobienie
    na zlosc szefowi, to oczywicie umyslne.

    W wiekszosci wypadkow zakladam jednak ze oni chca przejechac, wiec
    szkoda jest nieumyslna. Albo faktycznie nie zauwazyl znaku czy
    niskosci mostu, albo dobrze wie ze skoro napisali 4.20, to na pewno
    jest choc 4.70, a on ma tylko 4.50 i na pewno sie zmiesci :-)

> [...]
    >Wjeżdża na nią z myślą, może sie uda, ale jak sie nie uda to
    >co? chyba do góry nie pofrunie tylko tę drogę zaora. Jest to

    O ile most swoja nosnosc ma i prawie kazdy wie ze zbyt duzy ciezar nie
    przejedzie .. to jak widac chocby moje zdziwienie budzi fakt ze ta
    droga sie tak latwo zapadala.

    A znak .. pamietasz ten autobus ktory wjechal w wiadukt w Swidnicy ?
    Widzisz na drodze znak z ograniczeniem wysokosci do 3m, zadnej
    przeszkody nie widzisz .. jedziesz czy nie, bo nie wolno ? :-)

    Stoi 10t, to pewnie jakiegos mostu dotyczy 10km dalej, kto by pomyslal
    ze droga moze sie tak zapasc :-)

    J.

  • 79. Data: 2010-03-30 13:34:07
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    J.F. napisał(a):
    > Jesli celem jest wyciagniecie pieniedzy z ubezpieczenia, czy zrobienie
    > na zlosc szefowi, to oczywicie umyslne.
    OK. Dla tego napisałem tu, że to tego terminu /umyślne/ jest
    tu 90%

    Jeżeli był by właścicielem tej ciężarówki i naczepy, oraz
    własną dupa odpowiadał za ładunek oraz wyrządzone szkody,
    założę sie że by nie wjechał w ten i inny zakaz.
    --
    Krzysiek

  • 80. Data: 2010-03-30 14:23:04
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Przejedź się na nasz zjazd z A4 pod nazwą 'Wrocław Wschodni' - zobacz co
    > tam zostało z drogi, którą tirmai obrali sobie za alternatywę dla
    > głównego wjazdu przez Bielany, gdzie są zainstalowane wagi.

    Hmm, ja nie rozumiem jednego, zamiast stawiać przy A4 Mcdonaldy, powinni
    wybudować po obu stronach wagi np. pomiędzy Opolem, a Wrockiem albo
    Gliwicami i Opolem i wyrywkowo przepuszczać przez nie ciężarówki. Postawić
    je w takich miejscach żeby nie dało się zjechać gdzieś w boczne i objechać.

    W krótkim czasie problem sam by się rozwiązał, a na płatnych odcinkach
    zamiast zdzierać z normalnych kierowców, tirmani sami by opłacili z nawiązką
    bramki.