    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pomoc w zdiagnozowaniu zasilacza (TV)
    Date: Fri, 11 Jun 2021 18:17:44 +0000 (UTC)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > stala czasowa RC 47ms, szybki spadek.

    47uF * 1kom = 47ms... to by się zgadzało.

    > Czyli to jest taki jednorazowy pik po wlaczeniu, a potem ~2V ?

    Tak. Zakładam, że pik jest stąd, że kondensator po stronie 5V jest pusty.

    > Kondensator C946 rozladowany, to obcina.

    No właśnie... nie ma kiedy się naładować.

    > Obciaz mocniej 5V. Bedzie wieksze wypelnienie i wzrosnie napiecie
    > pomocnicze.
    > Ewentualnie ... jestes pewien, ze pobor pradu pomocniczego to ok 15mA?
    > Moze ten 1k za maly jest.

    Nie jestem :) ale robiłem też eksperymenty z większymi rezystorami, nie
    pamiętam dokładnie napięć ale było podobnie.

    Poza tym:

    - odpięcie ścieżki idącej do Q907 i R925 sprawia, że jest tam 10.66V
    - pozostawienie jej, ale odpięcie R920 sprawia, że jest 7.57V

    Czyli samo złącze BE Q907 + R926 (to 10k a nie 22k jak na schemacie) daje
    taki spadek.

    > A moze zasilacz jest sprawny, a zepsute jest cos dalej, co pobiera za
    > malo pradu z 5V?

    Sprawdziłem dalej. 1A pobierany z 5V daje wzrost Vdd-S do 10.2V. Nadal za
    mało, żeby przetwornica wystartowała. Wątpię żeby logika pobierała więcej
    niż 1A, choć może?

    Postaram się sprawdzić jutro resztę elektroniki (TV mam na działce, płytkę
    zasilacza wziąłem do domu). Podepnę dodatkowy zasilacz 14V zamiast Vdd-S i
    zobaczę, czy sam TV wystartuje.

    --
    Córeczka pyta mamę:
    - Co to jest impotencja?