-
Data: 2012-07-08 23:07:29
Temat: Re: Popularność mikrokontrolerów
Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 07-07-2012 o 00:27:55 Roman Rumian <r...@a...edu.pl>
napisał(a):
> Pomysł z wieloma architekturami nie jest najlepszy, dlatego, że kurs
> mikroprocesorów ma ograniczone ramy czasowe i jeśli uczy się więcej niż
> 2 architektur w głowie uczonych powstaje chaos, i żadnej architektury
> nie znają przyzwoicie.
Ja bym na Waszym miejscu podszedł do sprawy bardziej całościowo, patrząc
na cały program nauczania na elektronice, zamiast wąsko patrzeć na kurs
mikrokontrolerów.
Dziś prawie w każdym urządzeniu jest jakiś procesor. Macie na AGH na pewno
wiele kursów, na których studenci mogliby robić projekty. Pan zajmuje się
akustyką, prawda? Świetna okazja, do zrobienia czegoś na DSP lub na DSC.
Na pewno jest jakiś kurs sterowania, aż się prosi o projekt! I tak dalej.
Na każdym semestrze od, powiedzmy, drugiego roku, jeden projekt. Dobór
platformy zdefiniowany przez wymagania projektu.
W ten sposób można by potraktować naukę procesora jako czysto użytkowy,
poboczny element samego procesu stosowania wiedzy z danej dziedziny. Takie
narzędzie, które po prostu trzeba po drodze opanować, żeby wykonać
właściwą pracę. Nauka mikrokontrolera czy mikroprocesora zachodziłaby
mimochodem. Takie "learn by doing". Jeśli trzeba, to przecież wystarczy
parę dni, by w miarę sprawnie pracować z dowolnym mikrokontrolerem. A
studenci w końcu wychodziliby z uczelni potrafiąc coś praktycznego zrobić.
A na podstawowym kursie procesorów uczyłbym ogólnej budowy typowych
architektur (CISC, RISC, VLIW, itd.). Na wielu przykładach, które by
pokazały ogólnie, jakie są możliwe konstrukcje, ich zalety, wady. Ale taki
wykład na pewno już macie.
Pozdrawiam,
Andrzej Ekiert
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.12 08:09 Ukaniu
- 11.07.12 07:46 J.F.
- 14.07.12 13:58 nenik
- 14.07.12 16:08 JDX
- 12.01.13 18:29 Poldek
- 12.01.13 19:35 Marek Borowski
- 13.01.13 16:19 sundayman
Najnowsze wątki z tej grupy
- Disk on Module, czym to odczytać?
- Pasta ochronna? Lutownicza?
- zagadka pneumatyczna
- Klip testowy, jak sie to używa
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
Najnowsze wątki
- 2025-11-18 piękne wzruszyłem się
- 2025-11-17 SAFIJAN twierdzi że przyrzeczenie sędziego można składać przed KOMINIARZEM ;-)
- 2025-11-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-17 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-17 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-11-17 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-11-17 Białystok => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-11-17 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-11-17 Skąd się bierze prawo?
- 2025-11-17 NOWY: 2025-11-16 IBM i Holocaust - komentarz.pdf
- 2025-11-16 PESEL i problemy
- 2025-11-16 Jak przywrócić motyw?
- 2025-11-16 policja ochrania
- 2025-11-16 Disk on Module, czym to odczytać?
- 2025-11-16 Disk on Module, czym to odczytać?




Prezenty pod choinkę z drugiej ręki? Polacy wciąż tradycjonalistami