    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Date: Sat, 14 Jan 2012 11:29:31 +0000 (UTC)

    On 2012-01-14, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Podałem takie parametry, jakie podają producenci. Co do wyboru
    > najlepszego - od początku pytam o najlepszy z mojej listy. Ot, chodzi o
    > zwykłe porównanie kilku produktów. Później podam producentów.

    Ale nie ma czegos takiego jak "najlepszy olej". Jeden bedzie dobry do
    krecenia silnika non-stop ale dramatycznie bedzie pogarszac sie lepkosc
    wraz ze wzrostem cykli pracy, drugiemu lepkosc nie bedzie sie pogarszac
    tak szybko ale bedzie mial slaby HTHS itd. Poza tym za malo parametrow
    jest podanych, chociazby brak przy wszystkich liczby TBN.

    Kiedys duzo poczytalem na ten temat i wybralem Motula 300V ale juz nie
    pomne dlaczego no i jestem zadowolony, po przejechaniu 80 kkm na tym
    oleju (przebieg cos kolo 100 kkm) kompresja 80% nominalu, silnik czysty,
    sprzeglo wymiarami tez bodajze 60-80% nominalu.

    --
    Artur
    ZZR 1200